Skip to main content

Käytössäni siis modeemi: Thomson TG7tin 89vn with SW 8.8.B.6

Ostin pe 24.3 Sellon Sonera kaupasta Samsung Galaxy Tabin.

Ongelmana on se, että tabletti muodostaa wifi yhteyden kotiverkkoon, ilmoitta signaalin olevan erinomainen, mutta nettiin laitteella ei pääse.

Satunnainen sivujen aukeaminen pariksi minuutiksi tapahtunut kerran pari.

Modeemin hallintasivulta tarkistettu, että tabletti sieltä löytyy ja toiminnan tulisi olla ok.

Olen myös käynyt maanantaina Sellon liikkeessä tabletin kanssa, ja tottahan toki se sielä toimi, kuten myös kirjastossa ja kahvilassa! Muttei siis kotona!

Liikkeessä eivät suostuneet kauppaa purkamaan eikä laitetta vaihtamaan, ja neuvoksi verkko-ongelmaan sain olankohautuksen.

Mitä teen, saanko jostain tähän apua vai onko kuluttajansuoja ainoa mitä on jäljellä?

Toimiiko tuosa Thomsonin Wlanissa mikään muukaan laitteesi? esim. Telkkari, puhelin, tietokone?

Thomsoniin kannattaa tarjota korjaavana toimenpiteenä ainakin aluksi esim. wlan-kanavan vaihtoa. https://www.telia.fi/asiakastuki/laitteet/modeemit-ja-reitittimet/thomson-TG789



@LiAntti kirjoitti:

Toimiiko tuosa Thomsonin Wlanissa mikään muukaan laitteesi? esim. Telkkari, puhelin, tietokone?

Thomsoniin kannattaa tarjota korjaavana toimenpiteenä ainakin aluksi esim. wlan-kanavan vaihtoa. https://www.telia.fi/asiakastuki/laitteet/modeemit-ja-reitittimet/thomson-TG789


Kaikki muut laitteet toimivat modeemissa moitteettomasti.

Olen kysynyt neuvoa chatissä, asiakaspalvelun numerossa, käynyt liikkeessä, vaan eipä apua löytynyt.

Asiakaspalvelun ystävällinen henkilö sanoi, että ehkäpä modeemin vaihtaminen uuteen olisi jonkinlainen ratkaisu, no mikäpä siinä, uusi tulossa ja liittymää jatkettu.

MUTTA

Halusin kuitenkin selvittää ongelman ja selvisihän se. Ei tarvinnut kuin ottaa yhteys Samsungin Göteborgin asiakaspalcǘeluun (chat), josta kerrottiin Telialla Ruotsissa olevan ongelmia juuri tässä asiassa. Ratkaisu oli helppo, ja sen tekeminen kesti 10 sekuntia.

Asiassa hämmästyttää se, ettei kukaan teillä pystynyt ratkaisua antamaan, vaan mielestänne ongelmaa ei 'pitänyt olla olemassa'.

Panen sen chatin tuohon tiedostona liitteeksi.

Lyhykäisyydessään ratkaisu oli:

staattinen IP DHCP:n sijasta

 

Voisitko mahdollisesti jakaa tiedon tästä teidän chattiinne, asiakaspalvelijoillenne ja ainakin Sellon myymälään?

Ja jottei nyt ihan riitapukarilta vaikuttaisi, niin tätä casea luukuunottamatta palvelunne on ollut erinomaista ja yhteyksienne jne toiminta moitteetonta!!


Kiitokset ilmoituksesta ratkaisun suhteen, siitä on varmasti paljon iloa muille! Kuitenkin vielä kommentoisin tuota ratkaisua että hieman erikoinen tilanne siinä mielessä koska muut laitteet toimivat dynaamisella IPllä? Miksi ihmeessä tämä yksi laite vaatii käyttöönsä Staattisen muuttumattoman IPn?

Laitan tämän eteenpäin meille tiedoksi + tutkinnan alle! Kiitos vielä kerran vaivannäöstä asian suhteen :)



@LiAntti kirjoitti:

Kiitokset ilmoituksesta ratkaisun suhteen, siitä on varmasti paljon iloa muille! Kuitenkin vielä kommentoisin tuota ratkaisua että hieman erikoinen tilanne siinä mielessä koska muut laitteet toimivat dynaamisella IPllä? Miksi ihmeessä tämä yksi laite vaatii käyttöönsä Staattisen muuttumattoman IPn?

Laitan tämän eteenpäin meille tiedoksi + tutkinnan alle! Kiitos vielä kerran vaivannäöstä asian suhteen :)


Kyllä se on ihmetystä herättänyt myös foliohattuisissa ystävissäni!

Riemastuttavinta varmaankin se, että ikäänkuin varoiksi asiaksapalvelijanne uusi liittymääni seuraavaksi 2 vuodeksi ja toimittaa uuden modeemin Technicolor TG799. Katsotaanpa kuinka se reagoi :)

Jätän tämän vielä ikäänkuin ratkaisematta, ja palaan ja tiedotan kuinka käy!

Kiitos sulle LiAntti.



@evarese kirjoitti:

@LiAntti kirjoitti:

Kiitokset ilmoituksesta ratkaisun suhteen, siitä on varmasti paljon iloa muille! Kuitenkin vielä kommentoisin tuota ratkaisua että hieman erikoinen tilanne siinä mielessä koska muut laitteet toimivat dynaamisella IPllä? Miksi ihmeessä tämä yksi laite vaatii käyttöönsä Staattisen muuttumattoman IPn?

Laitan tämän eteenpäin meille tiedoksi + tutkinnan alle! Kiitos vielä kerran vaivannäöstä asian suhteen :)


Kyllä se on ihmetystä herättänyt myös foliohattuisissa ystävissäni!

Riemastuttavinta varmaankin se, että ikäänkuin varoiksi asiaksapalvelijanne uusi liittymääni seuraavaksi 2 vuodeksi ja toimittaa uuden modeemin Technicolor TG799. Katsotaanpa kuinka se reagoi :)

Jätän tämän vielä ikäänkuin ratkaisematta, ja palaan ja tiedotan kuinka käy!

Kiitos sulle LiAntti.


No just joo, technicolor tg799vac saapui, asentui ja toimi hyvin mutta vain 24h, jonka jälkeen wifi verkot katosivat tyystin.....ei auttanut uudelleenkäynnistys, ei reseointi...ei mikään.

Alkaa hiukka hermo olemaan huonossa kuosissa....

Edellisiin viitaten, toimiessaankin IP oli staattinen.

Onneks en ollu ehtiny vanhaa Thompsonia viedä postiin, se sentään löytää verkot ja toimii.

Pitääkös mun nyt palauttaa tämä uusi ja odottaa sen korvaamista uudella kappaleella, vai mitäs neuvotte??


No ompa vain. Ei kait siinä muu auta kuin laittaa uutta tulemaan. Laita vaikka telia.fi omien sivujen kautta viestiä häiriöilmoituksiin niin laittavat uutta laitetta tulemaan.


Minulla vastaavia ongelmia. Käytössä Huawei LTE E5186 modeemi ja yhteys toimii välillä, mutta pääasiassa ei toimi ollenkaan. Tablettina on Samsung galaxy tab 4. Mistä saan selville oikeat ip osoittee, yhdyskäytävät jne jos kokeilen tuota samaa staattista ip:tä.

Jännää että kaikki kodin muut laitteet toimivat hyvin,mutta tämä ei.


Onko tähän löytynyt ratkaisua? Saisiko nuo oikeat ip osoitteet ym selville jostain?


Mobiililiittymään jos haluaa staattisen ip:n niin siihen täytyy tilata n. 10€ maksava telia yhteyspiste plus-lisäpalvelu.



@JuhaHyv kirjoitti:

Mobiililiittymään jos haluaa staattisen ip:n niin siihen täytyy tilata n. 10€ maksava telia yhteyspiste plus-lisäpalvelu.


En taida alkaa tilailemaan maksullisia lisäpalveluita. Osaatko sanoa mistä johtuu että talouden muut kännykät,läppärit ja pöytäkone toimii moitteettomasti,mutta tämä galaxy tab 4 ei toimi ollenkaan tällä verkolla?



@JuhaHyv kirjoitti:


Mobiililiittymään jos haluaa staattisen ip:n niin siihen täytyy tilata n. 10€ maksava telia yhteyspiste plus-lisäpalvelu.






@jannel84 En kyllä millään jaksa uskoa, että Huaweissä olisi sama ongelma, kuin kiinteän verkon laitteissa ja yhteyksissä.



 



Tuossa Huawei E5186 on Teliankin selvittelemä ongelma, että laite pätkii WIFI-yhteyttä kuormituksen alla. 



 



Mobiilin pätkintä voi johtua myös heikosta matkapuhelinverkon signaalista tai verkon hetkillisestä kovasta kuormasta. Joten kannattaa katsoa, mikä on signaalin voimakkuus, kokeilla taajuuden lukitusta (800/1800/2600MHz) joista jälkimmäistä harvemmin käytetään. Myös verkkotekniikan lukko 3G tai 4G , jos vaikka vaihtelisi koko ajan noiden välillä.



 



3G-verkkoon pakottamalla ja vaihtamalla APN:ksi  "prointernet"  (ilman " merkkejä)   pitäisi saada kiinteän vaihtuvan ipv4 -osoitteen, jos tuota APN:ää ole poistettu käytöstä. Se ei maksa mitään.



 



Tuosta miksi, että vain jokin laite pätkii... joskus olen törmännyt tilanteeseen, ettei laite ja modeemi vain mitenkään tykkää toisistaan. Outoa, vaikka standardinmukaisia ovat, niin yhteys vaan pätkii tuntemattomista syistä. Tiedä sitten, onko tässä juuri siitä kyse.



 



Onko riippuvaista, missä tilassa tuota Tab4 käytetään? Samassa tilassa muut laitteet toimivat moitteetta? Voihan olla, että laite on viallinen.


Tablettia myös aluksi epäilin, mutta jos jaan kännykästä wifin, niin se toimii hyvin. Otin tabletin myös reissulle mukaan ja kokeilin hotellin yhteyttä, niin sieläkin toimi aivan moitteitta.

Tuohon missä tilassa käytetään, niin jos otan kännykän ja tabletin modeemin viereen, niin puhelin toimii ja tabletti ei. Aika mystinen homma.


Vastaa