"Tietokonetta ei ole suojattu"

  • 8 January 2018
  • 3 kommenttia
  • 0 katselukertaa

Kovalevyn vaihduoksi jouduin asentamaan tietoturvan uudelleen mac:iin, Telian F-Securen paketti. OHjelma asentuu, mutta aina tulee ilmoitus että tietokonetta ei ole suojattu, koska käytönaikainen tarkistus ei ole päällä. Asennus ja sen posito on tehty lukemattomia kertoja, ja Telian tuki ei osaa auttaa. Tilaus on voimassa oleva, ja olen asentanut sen muille koneille ihan onnistuneesti. Käsittääkseni ongelma tulee siinä vaiheessa, kun ohjelma on asentunut ja pitäisi hyväksyä laajennukset. se ei onnistu. Mikä neuvoksi? 


3 kommenttia

Kunniamerkki +14

@Kuovinpesa kirjoitti:


Kovalevyn vaihduoksi jouduin asentamaan tietoturvan uudelleen mac:iin, Telian F-Securen paketti. OHjelma asentuu, mutta aina tulee ilmoitus että tietokonetta ei ole suojattu, koska käytönaikainen tarkistus ei ole päällä. Asennus ja sen posito on tehty lukemattomia kertoja, ja Telian tuki ei osaa auttaa. Tilaus on voimassa oleva, ja olen asentanut sen muille koneille ihan onnistuneesti. Käsittääkseni ongelma tulee siinä vaiheessa, kun ohjelma on asentunut ja pitäisi hyväksyä laajennukset. se ei onnistu. Mikä neuvoksi? 






Ainakin Safariin tuo laajennus täytyy asentaa erikseen suorittamalla se tiedosto downloads hakemistosta, sen jälkeen käynnistä Safari uudelleen. Onko os High Sierra? Siinä ainakin itselläni ollut ongelmaa f-securen tuotteen kanssa, joka myös Telian turvapaketti on. Softa jämähtää tilaan waiting for update to start. Klikkaa turvapaketti ikonia yläpalkissa oikealla painikkeella ja valitse preferences ja ruksi realtime protection ruutuun.

Os High Sierra, ei anna ottaa käyttöön reaaliaikaista suojausta, vaikka ottaa ruksin ensin vastaan poistaa sen saman tien. Jotain hämärää tässä on. Aiemmin turvapaketti toimi ilman ongelmia. Täytyy varmaan vaihtaa turvapakettiin joku muu ratkaisu kun Telian tarjoama, kun sieltä ei saa apuja. 


@Kuovinpesa kirjoitti:

Os High Sierra, ei anna ottaa käyttöön reaaliaikaista suojausta, vaikka ottaa ruksin ensin vastaan poistaa sen saman tien. Jotain hämärää tässä on. Aiemmin turvapaketti toimi ilman ongelmia. Täytyy varmaan vaihtaa turvapakettiin joku muu ratkaisu kun Telian tarjoama, kun sieltä ei saa apuja. 


Harmi kyllä en osaa sanoa mikä tuossa voisi nyt olla vialla, mutta Telia Helppi antaa kyllä tukea mm. tietoturvaohjelmiston ongelmissa.

Vastaa