Skip to main content

Tulostimen skanneri ei toimi

  • December 7, 2017
  • 4 kommenttia
  • 99 katselukertaa

Olen saanut tulostimeni (Brother DCP-7055 Printer) toimimaan päivittämällä, kun sen yhteys katkesi  Windows10 -ohjelman uusimisella. Tulostimen skanneri ei kuitenkaan toimi vieläkään. En löydä keinoa, miten saisin skannerin ja tietokoneen yhteyden toimimaan.

4 kommenttia

tilasto
Tekstaaja
  • Tekstaaja
  • December 7, 2017

@kaupungista kirjoitti:

Olen saanut tulostimeni (Brother DCP-7055 Printer) toimimaan päivittämällä, kun sen yhteys katkesi  Windows10 -ohjelman uusimisella. Tulostimen skanneri ei kuitenkaan toimi vieläkään. En löydä keinoa, miten saisin skannerin ja tietokoneen yhteyden toimimaan.


Brotherin tukisivulla kerrotaan että win10 päivityksen jälkeen mm skannaus saattaa lakata toimimasta. Heidän ratkaisuehdotus on poistaa tulostimen softan asennus ja asentaa uudelleen. Oletko kokeillut poistaa asennuksen ja sen jälkeen asentaa ohjelmiston uudelleen? Tuossa linkki http://support.brother.com/g/b/downloadtop.aspx?c=fi&lang=fi&prod=dcp7055_all tukisivulle josta ajurit voit ladata uudelleen.


Sekunti
Somettaja
Forum|alt.badge.img+4
  • Somettaja
  • December 7, 2017
@kaupungista kirjoitti:

Olen saanut tulostimeni (Brother DCP-7055 Printer) toimimaan päivittämällä, kun sen yhteys katkesi  Windows10 -ohjelman uusimisella. Tulostimen skanneri ei kuitenkaan toimi vieläkään. En löydä keinoa, miten saisin skannerin ja tietokoneen yhteyden toimimaan.

Huomenta @kaupungista! :smileyhappy:

 

Brothersin tukisivustolla sanotaan, että on hyvä asentaa ohjaimet uudelleen ohjeiden mukaisesti. Nuo ohjelmistot olisi pitänyt poistaa ennen päivitystä, niin ei olisi näitä yhteensopivuusongelmia. Tukisivustolla löytyy viralliset ajurit ja ohjelmistot esim. täydellinen ohjain & ohjelmistopaketti:

http://support.brother.com/g/b/downloadtop.aspx?c=fi&lang=fi&prod=dcp7055_all

 

 

Lähde: http://support.brother.com/g/b/faqtop.aspx?c=fi&lang=fi&prod=dcp7055_all

 


  • Aloittaja
  • Morsettaja
  • December 7, 2017

Olen saanut skannauksen toimimaan, mutta tiedosto ei siirry jostakin syystä  skannattujen joukkoon vaikka skannaus sitä väittää. En löydä skannattua sivua tietokoneelta.


Sekunti
Somettaja
Forum|alt.badge.img+4
  • Somettaja
  • December 7, 2017

@kaupungista kirjoitti:

Olen saanut skannauksen toimimaan, mutta tiedosto ei siirry jostakin syystä  skannattujen joukkoon vaikka skannaus sitä väittää. En löydä skannattua sivua tietokoneelta.


Oletko määrittänyt tallennuskansion näille tiedostolle? Luultavasti ohjelmiston asetuksista löytyy sellainen tai pääsetkö skannauksen jälkeen katsomaan tiedostoa tarkemmin? :smileyhappy:

 

Esimerkiksi Windows faksi ja skannaus -ohjelmistossa ne tallentuvat tänne oletuksena:

C:UserskayttajaDocumentsScanned Documents