Skip to main content

Pitää kyllä ihmetellä nyt taas teidän touhuja, meinaan tuos hetki sitten katkasitte liittymän ja tuli tekstari että virus/troija tms koneessa, no soitin aspaan jossa ekana kehoitetaan asentaan windows uusiksi 😃 No asiaa selvitelles sit selviää että outbound liikennettä UDP 3544 portis, mikä on teredo/ipv6 ihan normia, ei siis haitallista ja toi on defaulttina! päällä win10, ette vaan oo nykyajas vielä ku ette oo saanu ipv6 toimiin, no anyway, mietin että miten mahtaa käydä ku laitatte peräkylän vaarin linjan poikki ja sille tekstarin että nyt on virus koneessa ja neuvotte sitä asentaan windowsin uusiksi, ei mahtane käydä kovin hyvin! Vaikka vika on oikeasti teidän omas järjestelmäs, haaskaatte sekä omaa että asiakaitten aikaa ja rahaa tälläsellä kun ette saa ajantasalle systeemejänne! Hassuinta tässä on se että tää ei edes ole eka kerta ku saman sopan käyn teidän kanssa läpi, joten luulis että olisitte jo vuodes vai koska toi edellinen tapaus olikaan jotain oppinu, sillon jopa soittelitte perään kiitokset ku minä' selvitin että kyse oli tuosta teredosta! Tällä kertaa voisitte antaa korvauksena pari ilmaista kuukautta laajakaistaa!

https://en.wikipedia.org/wiki/List_of_TCP_and_UDP_port_numbers

3544 UDPTeredo tunnelingOfficial

http://www.speedguide.net/port.php?port=3544

 

:smileysurprised::smileylol:

 

/edit

Noista näkee että mikä käyttää mitäkin porttia eli soneran tyypit voisi tarkistaa tuolta ennen katkaisua?.:D



@arapahoe kirjoitti:


https://en.wikipedia.org/wiki/List_of_TCP_and_UDP_port_numbers























3544   UDP Teredo tunneling Official


http://www.speedguide.net/port.php?port=3544



 



:smileysurprised::smileylol:



 



/edit



Noista näkee että mikä käyttää mitäkin porttia eli soneran tyypit voisi tarkistaa tuolta ennen katkaisua?.:D






Veikkaan, että joku automaatti siellä katkaisee sen kummempia analysoimatta. :smileyvery-happy:


, oletko ollut tästä asiasta yhteydessä Soneraan tai onko Soneralta oltu sinuun yhteydessä esim. sähköpostitse?


Juu tästä on täs päivän mittaan edestakas spostia lähetelty.


@Pekka_Koo kirjoitti:

@Stellar73, oletko ollut tästä asiasta yhteydessä Soneraan tai onko Soneralta oltu sinuun yhteydessä esim. sähköpostitse?


 


Vastaa