Skip to main content

Hei, en ole vielä reilun kuukauden aikana tottunut Nordiin. Kyseessä ensimmäinen OnePlus minulla. Katselin vaihtodiilejä jotta voisin vaihtaa puhelimeni toiseen mutta hämmästys aikamoinen kun löysin (vihdoinkin) Telian sivuilta hyvityslaskurin OnePlus Nordille, 145e!!! mahtaako olla satasen virhe tuossa summassa? eikö pitäisi olla 249 ainakin? Telialla ollut paremmat hyvitykset kuin muilla puhelinliikkeillä. Nyt esim DNA vaihtohyvitys olisi OnePlus Nord 128GB 242e!



 



 



Edit AaTanja: muokattu otsikkoa kuvaavammaksi.

Meidän verkkosivuilla olevan hyvistyslaskurin antama summa on ainoastaan arvio. Voit mennä puhelimesi kanssa Telia Kauppaan, jossa tarkistetaan puhelimen kunto ja lopullinen vaihtohyvityksen summa lasketaan sitten siellä. 


Kävin myymälässä ja vaihtohyvitys on se mitä sivuilla lukee sanoi myyjä. Ei edes katsonut puhelintani. Näytin tämän sinun vastauksesi hänelle mutta sanoi vain että hyvitys on mitä laskuri sanoo vaikka on aivan uusi ja täysin virheetön ja ehjä puhelin. Sanoi vaan ettei kannata näitä vaihtohyvityksiä käyttää, myymällä itse saa vähän enemmän.Ilmeisesti myyjille ei ole annettu valtuuksia puhelimen kunnosta riippumatta arvioida vaihtohyvitystä vaan on mitä sivuilla on laitettu



@Aelia@  kirjoitti:


Kävin myymälässä ja vaihtohyvitys on se mitä sivuilla lukee sanoi myyjä. Ei edes katsonut puhelintani. Näytin tämän sinun vastauksesi hänelle mutta sanoi vain että hyvitys on mitä laskuri sanoo vaikka on aivan uusi ja täysin virheetön ja ehjä puhelin. Sanoi vaan ettei kannata näitä vaihtohyvityksiä käyttää, myymällä itse saa vähän enemmän.Ilmeisesti myyjille ei ole annettu valtuuksia puhelimen kunnosta riippumatta arvioida vaihtohyvitystä vaan on mitä sivuilla on laitettu






Tuohon saamaasi hyvityssummaan en pysty ottamaan kantaa puoleen tai toiseen, mutta täytyy todeta, että olisihan se ollut varmasti mukavaa, jos asiaa olisi käyty kanssasi hieman lähemmin ja tarkemmin läpi. Saithan kyllä vinkin myydä ennemminkin itse😁>


Jos vajaan kuukauden käyttänyt OnePlus Nord uutuuspuhelinta, niin kyllä itse myisin paremmalla hinnalla netissä esim. 300 euroa ja risat. En laittaisi itsekään suoraan vaihtohyvitykseen 😀>



@Aelia@  kirjoitti:


Hei, en ole vielä reilun kuukauden aikana tottunut Nordiin. Kyseessä ensimmäinen OnePlus minulla. Katselin vaihtodiilejä jotta voisin vaihtaa puhelimeni toiseen mutta hämmästys aikamoinen kun löysin (vihdoinkin) Telian sivuilta hyvityslaskurin OnePlus Nordille, 145e!!! mahtaako olla satasen virhe tuossa summassa? eikö pitäisi olla 249 ainakin? Telialla ollut paremmat hyvitykset kuin muilla puhelinliikkeillä. Nyt esim DNA vaihtohyvitys olisi OnePlus Nord 128GB 242e!



 



 



Edit AaTanja: muokattu otsikkoa kuvaavammaksi.






Lahden seudulla jos laite on, niin kiinnostaisiko vaihto Xiaomi Mi 10 Lite 5G: hen ? Laite on uudenveroinen, takuut yms. voimassa.



@HannaMarikaL@  kirjoitti:

Meidän verkkosivuilla olevan hyvistyslaskurin antama summa on ainoastaan arvio. Voit mennä puhelimesi kanssa Telia Kauppaan, jossa tarkistetaan puhelimen kunto ja lopullinen vaihtohyvityksen summa lasketaan sitten siellä. 


😂>



@Baron@  kirjoitti:

@HannaMarikaL@  kirjoitti:

Meidän verkkosivuilla olevan hyvistyslaskurin antama summa on ainoastaan arvio. Voit mennä puhelimesi kanssa Telia Kauppaan, jossa tarkistetaan puhelimen kunto ja lopullinen vaihtohyvityksen summa lasketaan sitten siellä. 


😂>


@Aelia@  kirjoitti:

Kävin myymälässä ja vaihtohyvitys on se mitä sivuilla lukee sanoi myyjä. Ei edes katsonut puhelintani. Näytin tämän sinun vastauksesi hänelle mutta sanoi vain että hyvitys on mitä laskuri sanoo vaikka on aivan uusi ja täysin virheetön ja ehjä puhelin. Sanoi vaan ettei kannata näitä vaihtohyvityksiä käyttää, myymällä itse saa vähän enemmän.Ilmeisesti myyjille ei ole annettu valtuuksia puhelimen kunnosta riippumatta arvioida vaihtohyvitystä vaan on mitä sivuilla on laitettu


Hei 

Näinhän asia on ollut alusta alkaen. Laskurin arvio on korkein summa, vaikka täällä mitä muuta vakuutettaisiin. Kannattaisiko Telian noudattaa kuluttajansuojalakia ihan oma-aloitteisesti vai onko kuluttajaviranomaisten uhkasakko tehokkaampi keino. Maineesta viis. 



@TheArtist@  kirjoitti:


Hei 



Näinhän asia on ollut alusta alkaen. Laskurin arvio on korkein summa, vaikka täällä mitä muuta vakuutettaisiin. Kannattaisiko Telian noudattaa kuluttajansuojalakia ihan oma-aloitteisesti vai onko kuluttajaviranomaisten uhkasakko tehokkaampi keino. Maineesta viis. 






Tarkennatko hieman, että mihin tarkalleen viittaat tuolla kuluttajansuojalailla tässä yhteydessä? Meidän tulee tottakai toimia kaikkien lakien ja säädösten mukaisesti.



@NikoNo@  kirjoitti:

@TheArtist@  kirjoitti:

Hei 

Näinhän asia on ollut alusta alkaen. Laskurin arvio on korkein summa, vaikka täällä mitä muuta vakuutettaisiin. Kannattaisiko Telian noudattaa kuluttajansuojalakia ihan oma-aloitteisesti vai onko kuluttajaviranomaisten uhkasakko tehokkaampi keino. Maineesta viis. 


Tarkennatko hieman, että mihin tarkalleen viittaat tuolla kuluttajansuojalailla tässä yhteydessä? Meidän tulee tottakai toimia kaikkien lakien ja säädösten mukaisesti.


Hei!

Mainontaa ja muuta markkinointia säännellään kuluttajansuojalaissa, jossa muun muassa kielletään totuudenvastaisten tai harhaanjohtavien tietojen antaminen markkinoinnissa tai asiakassuhteessa.

 

Myyjän antamat tiedot ovat totuudenvastaisia tai harhaanjohtavia, jos ne ovat omiaan johtamaan siihen, että kuluttaja tekee ostopäätöksen tai muun kulutushyödykkeeseen liittyvän päätöksen, jota hän ei ilman annettuja tietoja olisi tehnyt. Nythän asiakkaat saadaan liikkeeseen ostoaikeissa ja he kuvittelevat saavansa hyväkuntoisesta puhelimesta muun kuin tuon vähimmäisarviohinnan ja mitään oikeata arviota ei tehdäkään. Eikö tämä aivan maallikostakin ole harhaanjohtavaa, jos juristit ovat sitä mieltä?

 

Telia esittää täällä aivan pokkana, että hinta arvioidaan laitekohtaisesti, mutta todellisuudessa myyjät ovat sidottuja arviohintaan, on mainonta silloin harhaanjohtavaa. Kyllä Telian markkinointi tämän aivan perussäännön tietää, mutta eipä taida kiinnostaa. Kuluttaja-asiamies voi kieltää tällaisen harhaanjohtavan mainonnan ja tehosteeksi asetetaan uhkasakko. Auttaisiko se?



@TheArtist@  kirjoitti:





Telia esittää täällä aivan pokkana, että hinta arvioidaan laitekohtaisesti, mutta todellisuudessa myyjät ovat sidottuja arviohintaan, on mainonta silloin harhaanjohtavaa. Kyllä Telian markkinointi tämän aivan perussäännön tietää, mutta eipä taida kiinnostaa. Kuluttaja-asiamies voi kieltää tällaisen harhaanjohtavan mainonnan ja tehosteeksi asetetaan uhkasakko. Auttaisiko se?






Juuri näin se toimii. Jos myyjillä ei olisi tällaista laskuria, niin käymällä useissa eri Telia kaupoissa saisit eri hyvityshintoja. Sellainen ei olisi asiakkaan kannalta reilua, että myyjä arpoisi hyvityshinnan mutulla. Tämä vaihtodiili on myös rehellisesti avattu meidän sivuilla ja mainonta tämän osalta on myös täsmällistä.

Vaihtodiilin tarkemmat faktat löydät täältä https://www.telia.fi/vaihtodiili Tuolla sivulla on myös useimmin kysytyt kysymykset ja niihin vastaukset avoimesti näkyvillä.



@NikoNo@  kirjoitti:

@TheArtist@  kirjoitti:

Telia esittää täällä aivan pokkana, että hinta arvioidaan laitekohtaisesti, mutta todellisuudessa myyjät ovat sidottuja arviohintaan, on mainonta silloin harhaanjohtavaa. Kyllä Telian markkinointi tämän aivan perussäännön tietää, mutta eipä taida kiinnostaa. Kuluttaja-asiamies voi kieltää tällaisen harhaanjohtavan mainonnan ja tehosteeksi asetetaan uhkasakko. Auttaisiko se?


Juuri näin se toimii. Jos myyjillä ei olisi tällaista laskuria, niin käymällä useissa eri Telia kaupoissa saisit eri hyvityshintoja. Sellainen ei olisi asiakkaan kannalta reilua, että myyjä arpoisi hyvityshinnan mutulla. Tämä vaihtodiili on myös rehellisesti avattu meidän sivuilla ja mainonta tämän osalta on myös täsmällistä.

Vaihtodiilin tarkemmat faktat löydät täältä https://www.telia.fi/vaihtodiili Tuolla sivulla on myös useimmin kysytyt kysymykset ja niihin vastaukset avoimesti näkyvillä.


Hei!

 

"Hyvitysarvoon vaikuttaa laitteen merkin ja mallin lisäksi laitteen toimivuus ja kunto."

Lisäksi ketjussa aiempana toinen Telian moderaattori kertoo asian toisin kuin sinä.

 

Sinähän toteat, että arvio onkin pitävä, eikä tarkoitus olekaan tehdä toimivuuden ja kunnon mukaista arviota. Lisäksi kerrot, että myyjienne asiantuntevuus ei riitä työhönsä. Ja kaikki tämä vasta reilua onkin.

 

Eli tulkinta on sen mukainen kuka teiltä sattuu moderoimaan palstaa. Vakuuttavaa asiantuntemusta, mutta niin Telian tapaista.



@TheArtist@  kirjoitti:



@NikoNo@  kirjoitti:



@TheArtist@  kirjoitti:





Telia esittää täällä aivan pokkana, että hinta arvioidaan laitekohtaisesti, mutta todellisuudessa myyjät ovat sidottuja arviohintaan, on mainonta silloin harhaanjohtavaa. Kyllä Telian markkinointi tämän aivan perussäännön tietää, mutta eipä taida kiinnostaa. Kuluttaja-asiamies voi kieltää tällaisen harhaanjohtavan mainonnan ja tehosteeksi asetetaan uhkasakko. Auttaisiko se?






Juuri näin se toimii. Jos myyjillä ei olisi tällaista laskuria, niin käymällä useissa eri Telia kaupoissa saisit eri hyvityshintoja. Sellainen ei olisi asiakkaan kannalta reilua, että myyjä arpoisi hyvityshinnan mutulla. Tämä vaihtodiili on myös rehellisesti avattu meidän sivuilla ja mainonta tämän osalta on myös täsmällistä.

Vaihtodiilin tarkemmat faktat löydät täältä https://www.telia.fi/vaihtodiili Tuolla sivulla on myös useimmin kysytyt kysymykset ja niihin vastaukset avoimesti näkyvillä.






Hei!



 



"Hyvitysarvoon vaikuttaa laitteen merkin ja mallin lisäksi laitteen toimivuus ja kunto."



Lisäksi ketjussa aiempana toinen Telian moderaattori kertoo asian toisin kuin sinä.



 



Sinähän toteat, että arvio onkin pitävä, eikä tarkoitus olekaan tehdä toimivuuden ja kunnon mukaista arviota. Lisäksi kerrot, että myyjienne asiantuntevuus ei riitä työhönsä.






Laskurin antama summa on arvio. Tuo arvio on varsin pätevä jos laskurille syöttää rehellisen kuvauksen puhelimesta, eli ei jätä mainitsematta vikoja tai kolhuja. Laitteen toimivuus ja kunto siis vaikuttavat lopulliseen hyvityshintaan. Asiantuntevat myyjämme tekevät lopullisen tarkistuksen kyseisestä puhelimesta. Täysin ehjästä puhelimesta saa luonnollisesti parhaan hinnan.



@NikoNo@  kirjoitti:

@TheArtist@  kirjoitti:

@NikoNo@  kirjoitti:

@TheArtist@  kirjoitti:

Telia esittää täällä aivan pokkana, että hinta arvioidaan laitekohtaisesti, mutta todellisuudessa myyjät ovat sidottuja arviohintaan, on mainonta silloin harhaanjohtavaa. Kyllä Telian markkinointi tämän aivan perussäännön tietää, mutta eipä taida kiinnostaa. Kuluttaja-asiamies voi kieltää tällaisen harhaanjohtavan mainonnan ja tehosteeksi asetetaan uhkasakko. Auttaisiko se?


Juuri näin se toimii. Jos myyjillä ei olisi tällaista laskuria, niin käymällä useissa eri Telia kaupoissa saisit eri hyvityshintoja. Sellainen ei olisi asiakkaan kannalta reilua, että myyjä arpoisi hyvityshinnan mutulla. Tämä vaihtodiili on myös rehellisesti avattu meidän sivuilla ja mainonta tämän osalta on myös täsmällistä.

Vaihtodiilin tarkemmat faktat löydät täältä https://www.telia.fi/vaihtodiili Tuolla sivulla on myös useimmin kysytyt kysymykset ja niihin vastaukset avoimesti näkyvillä.


Hei!

 

"Hyvitysarvoon vaikuttaa laitteen merkin ja mallin lisäksi laitteen toimivuus ja kunto."

Lisäksi ketjussa aiempana toinen Telian moderaattori kertoo asian toisin kuin sinä.

 

Sinähän toteat, että arvio onkin pitävä, eikä tarkoitus olekaan tehdä toimivuuden ja kunnon mukaista arviota. Lisäksi kerrot, että myyjienne asiantuntevuus ei riitä työhönsä.


Laskurin antama summa on arvio. Tuo arvio on varsin pätevä jos laskurille syöttää rehellisen kuvauksen puhelimesta, eli ei jätä mainitsematta vikoja tai kolhuja. Laitteen toimivuus ja kunto siis vaikuttavat lopulliseen hyvityshintaan. Asiantuntevat myyjämme tekevät lopullisen tarkistuksen kyseisestä puhelimesta. Täysin ehjästä puhelimesta saa luonnollisesti parhaan hinnan.


Hei!

Turha tätä keskustelua on jatkaa. Edellisessä kommentissa totesit myyjien antavan vain mutu-hintoja ja nyt he äkkiä muuttuivatkin mielestäsi asiantunteviksi. 

 

Tosiasioita on vähän vaikea kiistää ja yrittää joka viestissä kertoa ne eri tavalla. Mutta siitäpä kai sinulle palkkaa maksetaan.



@TheArtist@  kirjoitti:





Turha tätä keskustelua on jatkaa. Edellisessä kommentissa totesit myyjien antavan vain mutu-hintoja ja nyt he äkkiä muuttuivatkin mielestäsi asiantunteviksi. 



 



Tosiasioita on vähän vaikea kiistää ja yrittää joka viestissä kertoa ne eri tavalla. Mutta siitäpä kai sinulle palkkaa maksetaan.






Vastaavanlaista järjestelmää myyjätkin käyttävät puhelimen hyvityshinnan määrittämiseen ja myyjät osaavat arvioida puhelimen kunnon sekä mahdolliset puutteet, jotka arvoa voi pudottaa. Hiharavistuksina hintoja ei määritellä, kuten jo totesinkin. Pystyt myös itse testaamaan laskurilla, että miten paljon esimerkiksi näytössä oleva vika pudottaa arvoa.


Vastaa