Skip to main content

Ostin eilen Teliakaupasta (Oulu) uuden puhelimen, edellinen meni rikki pudottuaan lattialle. Menin liikkeeseen ja myyjä esitteli vähän yliolkaisesti puhelimia, joista valitsin yhden. Myyjä antoi laatikon ja sanoi että palatkaa maanantaina uudelleen niin Tuki auttaa teitä?? ja kysyi myös että onko teillä lapsia, jotka laittavat puhelimen käyttökuntoon. Huh, aina olemme saaneet palvelua ja olemme myös Telian pitkäaikaisia ja aika isoa laskua maksavia asiakkaita. Meistä palvelu oli pöyristyttävää, onko todella palvelu menny näin huonoksi. Poikamme osti eri operaattorilta puhelimen ja se laitettiin käyttökuntoon pyytämättä. Meneekö Telialla niin lujaa, että ei tarvitse asiakasta palvella, kun rahan saa niin "gud bai"


@lallukka73@  kirjoitti:


Ostin eilen Teliakaupasta (Oulu) uuden puhelimen, edellinen meni rikki pudottuaan lattialle. Menin liikkeeseen ja myyjä esitteli vähän yliolkaisesti puhelimia, joista valitsin yhden. Myyjä antoi laatikon ja sanoi että palatkaa maanantaina uudelleen niin Tuki auttaa teitä?? ja kysyi myös että onko teillä lapsia, jotka laittavat puhelimen käyttökuntoon. Huh, aina olemme saaneet palvelua ja olemme myös Telian pitkäaikaisia ja aika isoa laskua maksavia asiakkaita. Meistä palvelu oli pöyristyttävää, onko todella palvelu menny näin huonoksi. Poikamme osti eri operaattorilta puhelimen ja se laitettiin käyttökuntoon pyytämättä. Meneekö Telialla niin lujaa, että ei tarvitse asiakasta palvella, kun rahan saa niin "gud bai"






Harmillistahan tuo on, jos kokemus on ollut kuvailemasi kaltainen. Teliahan tarjoaa tietyissä myymälöissä, esimerkiksi tuolla Limingantullissa maksullista Telia Helppi -palvelua, jossa tukihenkilö avustaa laitteen käyttöönotossa. Lisätietoa palveluista löytyy täältä:



https://www.telia.fi/helppi/
https://www.telia.fi/helppi/palvelut/HELPPO/puhelimen-tabletin-kayttoonotto-helppo



Sitä en osaa sanoa, että tarjoaako Telia laisinkaan ilmaista tukea, että onko protokolla tosiaan  se, että kaikki tuki menee tuon maksullisen kautta. En ihan usko näin olevan, tilanteissa pitäisi toki jossain määrin olla ns. pelisilmää. Tuon maksullisuudenkin voi tuoda esille monin eri tavoin, eikä ilmeisen töksäyttäen. Myyjän pitäisi kyllä olla 100% mukana tilanteissa, eikä silleen ylimalkaisesti toimia. Hyvä, että tuot palautteen esille, itse en Telialla töissä ole, mutta täällä Yhteisössä toki kaikki annettu palaute ohjautunee asianomaisille tahoille. Uskoisin, että jo tänään saadaan jokin vastaus Telian puolelta asiaan.



 



Taatusti ilmaista tukea saat ainakin täältä Yhteisöstä, joten jos jokin ongelma käyttöönotossa on, niin älä epäröi kysäistä. Asiakastietoja tai tilien tunnuksia ei täällä valitettavasti voida käsitellä, mutta muuten mahdollisissa ongelmatilanteissa yritetään avustaa parhaamme mukaan.


Hei @lallukka73 ja lämpimästi tervetuloa tänne Yhteisöön! :smileyhappy:



 



Todella harmi kuulla ikävästä asiakaskokemuksestasi myymälässämme, pahoittelut heti omasta puolestani!



Todennäköisesti kaupan myyjä juuri tarkoitti "tuella" Telia Helppi -palvelua, joka palvelee esimerkiksi Oulun Limingantullin Telia Kaupassa aina arkisin klo 10-17. 



 



Telia Helpin kautta hoituu parhaiten esimerkiksi tietojen siirrot vanhasta puhelimesta uuteen puhelimeen, sähköpostin käyttöönotto- ja asennus, sekä muut tällaiset vastaavanlaiset asennukset uudelle puhelimelle, joita ei välttämättä myyjämme pysty tekemään, tai hänellä ei ole siihen tarvittavia työkalujakaan. Töksäyttely ei ole missään nimessä asiaankuuluvaa, ja ohjaankin tämän palautteesi vielä eteenpäin myymälään. Tilanne käydään siellä vielä kokonaisuudessaan läpi! 



 



Onko uusi puhelimesi nyt millaisessa tilassa? Oletko saanut sitä vielä lainkaan käyttöön? Kuten @Purnipsi sanoi, mieluusti neuvotaan täälläkin laitteen saamisessa käyttökuntoon.


Vastaa