Skip to main content

Verkkokauppatilauksen viivästyminen

  • February 17, 2022
  • 11 kommenttia
  • 268 katselukertaa

Hei! Tilasin telialta läppärin(legion 5) 6pv sitten perjantaina. Tuotetta oli ja on yhä varastossa. Tiistaina aloin kyselemään päivittäin chat-palvelusta ja asiakaspalvelusta tilaukseni tilaan. "Tilaus vastaanotettu"- jälkeen en ole saanut minkäänlaista infoa tilauksestani ja tilaustani ei seurauskoodin mukaan ole vieläkään käsitelty. Chat-palvelussa kertovat että varastolle on jätetty selvityspyyntöä, mutta mitään tietoa en oo asiasta saatu. Alkuperäisessä tilausvahvistuksessa arvioitu toimituspäivä oli 14.2, nyt on 17.2 ja mitään ei ole kuulunut edes siitä että tilaus olisi lähtenyt. Eilen chat palvelussa kerrottiin ettei tilausnumerollani löydy enää mitään järjestelmistä. Mulla on screenshotit tilauksesta, maksusta jne. Hyvin toimii tää laitetilaus! Voinko tehdä enää.mitään?

 

 

Edit AaTanja: muokattu otsikkoa kuvaavammaksi ja löydettävämmäksi. 

11 kommenttia

Katjane
Moderaattori
Forum|alt.badge.img+6
  • Moderaattori
  • February 17, 2022

@Laijoni  kirjoitti:

Hei! Tilasin telialta läppärin(legion 5) 6pv sitten perjantaina. Tuotetta oli ja on yhä varastossa. Tiistaina aloin kyselemään päivittäin chat-palvelusta ja asiakaspalvelusta tilaukseni tilaan. "Tilaus vastaanotettu"- jälkeen en ole saanut minkäänlaista infoa tilauksestani ja tilaustani ei seurauskoodin mukaan ole vieläkään käsitelty. Chat-palvelussa kertovat että varastolle on jätetty selvityspyyntöä, mutta mitään tietoa en oo asiasta saatu. Alkuperäisessä tilausvahvistuksessa arvioitu toimituspäivä oli 14.2, nyt on 17.2 ja mitään ei ole kuulunut edes siitä että tilaus olisi lähtenyt. Eilen chat palvelussa kerrottiin ettei tilausnumerollani löydy enää mitään järjestelmistä. Mulla on screenshotit tilauksesta, maksusta jne. Hyvin toimii tää laitetilaus! Voinko tehdä enää.mitään?

 

 

Edit AaTanja: muokattu otsikkoa kuvaavammaksi ja löydettävämmäksi. 


Moikka @Laijoni ja tervetuloa Yhteisöön! 

Verkkokaupassa on useampi Legion 5 -läppäri, mitä konetta tarkemmin olit tilaamassa? Voimme tarkistaa varastotilanteen ja toimitusajat, mutta juuri sinun tilaukseesi ei päästä sen tarkemmin täällä käsiksi. 


  • Aloittaja
  • Savumerkittäjä
  • February 17, 2022

Kiitos vastauksesta. Tämä homma alko järjestymään ja varmasti huomenissa laite lähtee tulemaan. Oli varmaan postin ja telian välillä jotain kun 14.2 oli pitänyt lähteä postin mukaan. Joku varmaan pöllinyt koneen tjms. Jokatapauksessa pääasia että saan tuotteen, mutta ihan liikaa vaati minun huomiota näin 2022 luvun tilaukseksi. Ja ihmetteleb tuota 1-2 arkipv mainostamista tai että se on edes sallittua kun tilaukset kestää viijon vaikka ois varastossa. Jokatapauksessa tuotteen saan ja se nyt tärkeintä, mutta olisin hakenut jostain kaupasta jos ois tienny olevan näin hidasta.


HannaMarikaL
Telialainen
  • Telialainen
  • February 18, 2022

@Laijoni  kirjoitti:

Kiitos vastauksesta. Tämä homma alko järjestymään ja varmasti huomenissa laite lähtee tulemaan. Oli varmaan postin ja telian välillä jotain kun 14.2 oli pitänyt lähteä postin mukaan. Joku varmaan pöllinyt koneen tjms. Jokatapauksessa pääasia että saan tuotteen, mutta ihan liikaa vaati minun huomiota näin 2022 luvun tilaukseksi. Ja ihmetteleb tuota 1-2 arkipv mainostamista tai että se on edes sallittua kun tilaukset kestää viijon vaikka ois varastossa. Jokatapauksessa tuotteen saan ja se nyt tärkeintä, mutta olisin hakenut jostain kaupasta jos ois tienny olevan näin hidasta.


Hyvä kuulla, että asia alkoi selkiytymään ja olet laitteen saamassa nyt. Joskus tosiaan voi käydä kurjasti, että toimitusaika viivästyy jonkin verran ja tästä on hankala sanoa, mikä tuohon viivästymiseen on mahdollisesti ollut syynä. Tietenkään tämä ei ole toivottavaa tai kivaa, ja pyrimme toimittamaan tilaukset 1-2 arkipäivän kuluessa, kuten verkkokaupassamme mainitaan. 


  • Aloittaja
  • Savumerkittäjä
  • February 18, 2022

Niin ainahan on helppo sanoa, että on ikävää ja harvinaista. Mielestäni se, että tuotteen kohdalla lukee että: "lähetettävissä heti, toimitus 1-2 arkipäivää" on todella harhaanjohtavaa. Laitetoimitusehdoissanne lukee, että pyritte toimittamaan laitteet viikossa, viimeistään kuukaudessa. Joten tuossa boksissa pitäis minun mielestäni lukea 1-7 tai 1-30 vrk. Tietysti on syitä jolloin ei toimitusajoissa pysytä, mutta silloin ne syyt pitäisi perin pohjin selvittää. Jokatapauksessa mielestäni asiakkaalle pitäisi jotain korvata siitä, jos ei luvatuissa ajoissa pysytä. Toivottavasti kukaan muu ei mene samaan halpaan ja tarkistaa toimitusehdot virheellisen nettikaupan toimituslupausten sijaan. En halua valittaa, pyrin realismiin, oikeudenmukaisuuteen ja ainoa syy miksi tänne mitään kommentoin oli se, että nämä epäkohdat tulevat esille. Lopuksi voin sanoa, että hyvää oli että chattiin ja asiakaspalveluun sai yhteyden ja siellä oltiin asiallisia. He eivät kuitenkaan voi laitepuolelle muuta kuin jättää viestiä, joihin laitepuoli vastaa muutamassa arkipäivässä, jos kyseinen työntekijä sattuu olemaan silloin töissä. Mutta tässä kaikki oleellinen osaltani.


Merja_J
Moderaattori
Forum|alt.badge.img+6
  • Moderaattori
  • February 19, 2022

@Laijoni  kirjoitti:

Niin ainahan on helppo sanoa, että on ikävää ja harvinaista. Mielestäni se, että tuotteen kohdalla lukee että: "lähetettävissä heti, toimitus 1-2 arkipäivää" on todella harhaanjohtavaa. 


Jos laitetta on varastossa ja kaikki sujuu muutenkin kuten oletettavissa on, lähtee tuote postin mukaan vielä tilauspäivänä jos se on tilattu ennen klo 14. Eli tuo 1-2 arkipäivän toimitusaika pitää suurimmassa osassa tilauksia paikkansa. Toki aina voi jotain sattua, ja se on todellakin harmillista niin meidän kuin asiakkaankin kannalta. 

 


@Laijoni  kirjoitti:

 Tietysti on syitä jolloin ei toimitusajoissa pysytä, mutta silloin ne syyt pitäisi perin pohjin selvittää. 


Varmasti syyt selvitetäänkin ja kerrotaan, jos olet näin pyytänyt. Ilmeisesti tästä olikin laitettu laitepuolelle kyselyä jos ymmärsin oikein. Sinulle varmasti palataan jos näin on luvattu. Kiva kuitenkin kuulla että chat ja asiakaspalvelu hoitui hyvin ja olit palveluun tyytyväinen. Ja hyvä että se konekin on siellä jo tulollaan. 


  • Savumerkittäjä
  • April 23, 2025

Telian verkkokauppa on vitsi, tuote on heti lähetettävissä, mutta tilaus ei etene keräys vaiheesta mihinkään. 1-2 päivän toimitusaika on vain markkinointia, todellisuudessa 10 päivää on lähempämä totuutta. Telian asiakaspalvelu pahoittelee mutta mitään muuta ei joko osata tai haluta tehdä. Tilaan jatkossa kaikki tavarat muualta.


SannaMKoo
Moderaattori
Forum|alt.badge.img+6
  • Moderaattori
  • April 23, 2025

Telian verkkokauppa on vitsi, tuote on heti lähetettävissä, mutta tilaus ei etene keräys vaiheesta mihinkään. 1-2 päivän toimitusaika on vain markkinointia, todellisuudessa 10 päivää on lähempämä totuutta. Telian asiakaspalvelu pahoittelee mutta mitään muuta ei joko osata tai haluta tehdä. Tilaan jatkossa kaikki tavarat muualta.

Ikävä kuulla että laitteen lähettyminen on näin luvatusta myöhästynyt! Itselläni tulee vain mieleen, että saatavuustieto on syystä tai toisesta verkkokaupassamme virheellinen ja tuotetta ei jostain syystä ole valmiina lähetettäväksi. Mistä tuotteesta on kyse? Voisimme täältä kautta koittaa selvitellä syytä toimituksen myöhästymiseen! 


  • Savumerkittäjä
  • April 23, 2025

Olen jo ollut yhteydessä telian asiakaspalveluun kaksi kertaa chatin kautta ja kaksi kertaa soittamalla. Joka kerta vastaus on sama siltä osin että ei voi auttaa eikä ole muuta kuin sähköposti laitetoimitusten puolelle, kovasti pahoittelua, muuten toimitusajasta ja saatavuudesta on sitten neljä eri vastausta. Ainoa asia mikä on selvää ettei telia itsekään tiedä mistään mitään. Ihmettelisin erittäin paljon jos tätä kautta saisi parempaa palvelua kuin oikeasta asiakaspalvelusta. Edelleen täältä näköjään saa nopeammin jonkun vastauksen kuin muualta, eli vielä ollaan huolissaan mitä ihmiset ajattelee yrityksestä


  • Savumerkittäjä
  • April 23, 2025

Jatketaan vielä yhdellä asialla, eniten tämän  tilauksen selvittelyä haittasi asiakaspalvelijoiden liittymän myyntiyritykset. Mistään ei meinannut tulla yhtään mitään kun joka välissä kysyttiin vähintään kerran josko telian liittymä kiinnostaisi. Lopulta oli pakko sanoa ikävään sävyyn että haluan hoitaa ensin tämän tilauksen perumisen ja vasta sitten keskustella liittymistä. Edelleen mikä järki on yrittää myydä palveluun pettyneelle asiakkaalle jotain lisää, tilanne taju puuttuu kokonaan. 


Purnipsi
Somettaja
Forum|alt.badge.img+8
  • Somettaja
  • April 23, 2025

Enpä ole varma, että kirjoittaako asiakaspalvelija tuota liittymämyynnin viestiä välttämättä itse, vai heittääkö joku automaatti niitä tietyn väliajoin. Onhan tuo varmasti rasittavaa, kun selvittelee tuotteen toimituksen ongelmaa, lukea lisämyynnin viestejä. Toivottavasti on noin, että järjestelmä niitä automaattisesti viestiketjuun heittää. (vaikka ei tietysti toivottavaa tai tilannetajun kannalta asiallista viestintää ole)


SannaMKoo
Moderaattori
Forum|alt.badge.img+6
  • Moderaattori
  • April 24, 2025

Jatketaan vielä yhdellä asialla, eniten tämän  tilauksen selvittelyä haittasi asiakaspalvelijoiden liittymän myyntiyritykset. Mistään ei meinannut tulla yhtään mitään kun joka välissä kysyttiin vähintään kerran josko telian liittymä kiinnostaisi. Lopulta oli pakko sanoa ikävään sävyyn että haluan hoitaa ensin tämän tilauksen perumisen ja vasta sitten keskustella liittymistä. Edelleen mikä järki on yrittää myydä palveluun pettyneelle asiakkaalle jotain lisää, tilanne taju puuttuu kokonaan. 

Jo itse laitteen toimituksen viivästyminen on todella harmillinen tilanne, mutta myös se, että olet näin monesti joutunut olemaan asiakaspalveluumme yhteydessä saamatta apua tai vastauksia. Pahoittelut tapahtuneesta vielä tätäkin kautta, ymmärrän täysin turhautumisesi.

Mitä jälkimmäiseen asiaasi tulee, on tietysti tärkeää, että asiakaspalvelijamme keskittyvät ratkaisemaan olemassa olevat ongelmat ennen kuin ehdottavat lisää palveluita. Kuulostaa siltä, että tilannetaju on jäänyt asiakaspalvelijaltamme uupumaan, minkä ​@Purnipsi nosti myös esiin. Emme pääse Yhteisön kautta asiakastietoihisi katsomaan, kenen kanssa olet asioinut, mutta jos täytät Minun Teliaan kirjautuneena yhteydenottopyynnön, näemme tarkemmin, miten aikaisemmat yhteydenottosi ovat sujuneet, ja voimme välittää palautteesi kohdennetusti heille, joita palaute koskee.

Mielelläni selvittelen laiteasiaasi myös tätä kautta, jos vain haluat kertoa tilaamasi laitteen tarkemman mallin ja tiedot. Vai onko asian hoito asiakaspalvelussa yhä kesken? Oliko puhetta että sieltä suunnasta palattaisiin sinulle kun laitetoimituksen puolelta tulisi tilanteeseen vastauksia? Toki asian tulisi siinä tapauksessa edetä myös sieltä, mutta yhtä kaikki voin täältäkin lähteä tilannetta selvittämään jos vain laitteen saan tietooni.