@morgooni@ kirjoitti:
Te olette kyllä nyt möhlineet jotakin. Yli 200 roskapostiviestiä 2 vrk sisällä
Roskapostia on tällä hetkellä liikkeellä todella paljon. Suodattimet estävät niitä tehokkaasti. Mikäli suodattimet ovat kunnossa, niin läpipäässeet viestit ovat niitä, mitkä ohittavat suodattimet jostakin syystä.
Tarvitsisimme teiltä @Murkula63 ja @morgooni esimerkkejä näistä viesteistä tutkittavaksemme. Näitä viestejä ei saa edelleenlähettää meille vaan liitettävä sellaisenaan /syynä otsikkotiedot, mitkä eivät saa muuttua. Pystyttekö tulemaan kanssamme Chat-palvelun kautta tai kirjaamalla meille Häiriöilmoituksen
@morgooni@ kirjoitti:
Yhä vaan sama *******aohje? Vastuutonta pöljäilyä
Laitoin toiseen ketjuun sinulle tästä samaisesta aiheesta viestiä (Telia Yhteisön roskapostisuodattimista koskeva viesti) Suodattimet ovat tosiaan toimivat kokonaisuudet, mutta suodattimien ohipääsevistä roskapostiviesteistä tarvitsemme lisätietoja.
Saman asian perässä soitin 20 min asiakaspalveluunne. Roskapostimäärä on 95 % kaikista viesteistä, vaikka olen rakentanut parikymmentä suodantinta. Jäin ilman vastausta peruskysymyksiini:
1. Onko spammääjien uusin keksintö ylämerkit ja erikoismerkit...'Casino', casino, Cas!no, "casino", = 4 eri sanaa listattava spammifiltteriin ? Mahdoton tehtävä asiakkaan puolelta.
2. Neuvottiin epämääräisiä kolmannen osapuolen filttereitä mutta ei osattu kertoa kuinka ne voi liittää Telian spostiin ?
MIten ollaan näin 80 luvulla ? Onko tämä todellakin näin alkeellista ? Palvelutarjoajan eli Telian vastuulla on rakentaa ja tarjota keskitetysti asiakkailleen roskapostin suodatinpaketteja. Teillä on varmasti muutama satatuhatta asiakasta , joilla kaikilla on sama tavoite= välttää casino, potenssi, bicoin, lainatarjoukset jne jne roskapostit.
Onko totta että olette istuneet kaikki nämä vuodet kädet taskussa tämän asian suhteen ?
@TapioMatti@ kirjoitti:
Saman asian perässä soitin 20 min asiakaspalveluunne. Roskapostimäärä on 95 % kaikista viesteistä, vaikka olen rakentanut parikymmentä suodantinta. Jäin ilman vastausta peruskysymyksiini:
1. Onko spammääjien uusin keksintö ylämerkit ja erikoismerkit...'Casino', casino, Cas!no, "casino", = 4 eri sanaa listattava spammifiltteriin ? Mahdoton tehtävä asiakkaan puolelta.
2. Neuvottiin epämääräisiä kolmannen osapuolen filttereitä mutta ei osattu kertoa kuinka ne voi liittää Telian spostiin ?
MIten ollaan näin 80 luvulla ? Onko tämä todellakin näin alkeellista ? Palvelutarjoajan eli Telian vastuulla on rakentaa ja tarjota keskitetysti asiakkailleen roskapostin suodatinpaketteja. Teillä on varmasti muutama satatuhatta asiakasta , joilla kaikilla on sama tavoite= välttää casino, potenssi, bicoin, lainatarjoukset jne jne roskapostit.
Onko totta että olette istuneet kaikki nämä vuodet kädet taskussa tämän asian suhteen ?
Elisa on vienyt liittymiinsä kuuluvan sähköpostin lisäpalveluksi, jossa on erillinen kk-maksu. Roskapostien yms. fillteröinnistä ei kokemuksia. DNA ei laatikoita ole enää tarjonnut uusille asiakkaille. Vanhojen asiakkaiden palveluista en tiedä. Enpä yllättyisi, että jos Teliakin veisi sähköpostipalvelun pois, kun ovat nyt jo sähköpostilaskustakin luopumassa. Onhan tuo jäljessä monilta osin suurien palveluntuottajien sähköposteja ja kuitenkin monella on jo sellainen älylaitteiden käytön vuoksi olemassa. Roskapostin määrä on vain infernaalinen Telian postissa. Oma osoitteeni on roskapostittajille tod.näk päätynyt dropboxin vuodosta joitain vuosia sitten.
sähköpostiin pp.inet.fi tulee päivittäin runsaasti roskapostia 10-20 lähetystä päivässä), eikä auta vaikka kaiken määrittää roskapostiksia (ja laittaa eston). Tätä on jatkunur muutamia viikkoja. Mitä asialle voi tehdä? Onko roskapostin suodatus teillä toiminnassa? Vai onko ainut vaihtoehto lopettaa telian sähköpostin (ja netin) käyttö???? ( OpenSreet map toimimattomuuskin huomioiden)
Laitoin tänään viestiä Helille ja Katille
ROSKAPOSTISUODATTIMET
Kavi selväksi ettei Telialla ei palvelutarjoana valmiita roskapostisuodattimia. Aika erikoista että yksi ei hoida hommaa satojen tuhansien asiakkaiden puolesta, vaan jokainen asiakas pyrkii suojautumaan parhaansa mukaan värkkäämällä omiaan. Ei tehokasta.
Tilanne on räjähtänyt käsiin 'casino', Casino, Cas!no, eri kepulikonsteillä hämätään asiakkaan rakentamat roskapostisuodattimet, miksi pp.inet.fi tulee niin paljon roskapostia, se on pitkän kehityksen tulos, jossa palvelutarjoajalla lienee osansa.
SPOSTIEN JÄLLEENLÄHETYS
Vinkkeinä tarjotaan mm viestien jälleen lähetystä. Erikoista mutta parempi sekin kun haluaa suojautua massiiviselta roskapostitukselta.
Jälleenlähetys ei onnistu Omat Sivut kautta, mitään ohjetta ei Telian toimesta ole !
Vanha ohje 2017 kommenttikentässä väittää että spostien jälleenlähetys onnistuisi Telian Omat sivut kautta.
SUMMARUM
Vaikuttaa kyllä siltä että hanskat on lyöty tiskiin ja jämähdetty 80 luvulle. Ihan perusasioissa on vakavia puutteita.
Tämä vahingoittaa brändimielikuvaanne ja vaikuttaa asiakkaan ostopäätöksiin muiden Telian tuotteiden osalta.
Globaalisti roskapostin määrä on lisääntynyt ja roskapostitus aallot osuvat loma-aikoihin, kuten nyt. Telialla on käytössään roskapostin suodattimia ja teemme jatkuvasti työtä suodatuksen parantamiseksi.
Yleisesti ottaen suodattimista läpi päässeet viestit on koostettu uudella tavalla ja sisältävät avainsanoja, jotka vaikeuttavat heuristisen roskapostitunnistuksen toimintaa ja täten estävät viestin tunnistamisen roskapostiksi, kuten esimerkiksi mainitsemasi erikoismerkit.
Jos tekemässäsi roskapostisuodattimessa on 'sisältää'-valinnalla tehty suodatin sanalle casino, niin tällöin myös 'casino' tunnistetaan suodattimessa, koska koska suodatin sisältää sanan casino. Totta on ettei sana cas!no tai cas1no tunnistu, koska kirjoitusasu on eri mutta voit samaan suodattimeen lisätä plus-merkistä myös lisää sanojen eri kirjoitusasuja.
Sähköpostin edelleen lähetyksen voi laittaa Omilta sivuilta, kun sinne kirjautuu sähköpostin käyttäjätunnuksella ja sen jälkeen klikkaa liittymäni ja palveluni > laajakaista ja sieltä sähköpostin edelleenlähetys > rasti ruutuun ja haluamasi sähköpostiosoite.
"Meillä ei kyllä täällä ole mitään tapaa vastaanottaa näitä en tiedä miksi yhteisössä näin sanottiin. Tai mitä kanavaa pitkin sanoi että pitäisi tänne laittaa? Ei kyllä kuulosta yhtään validilta neuvolta tuo. + normaalisti tun ilmaisen meilipalvelun roskapostisuodatus on kyllä asikkaiden omalla vastuulla, ei telian."
jonka jälkeen asiakaspalvelija mykistyi.....
Ja ilmainenhan tuo pp.inet.fi ei ole ja vastuu on Telian!
Asiakaspalvelu lyttäsi minut TAAS!
@morgooni@ kirjoitti:
"Meillä ei kyllä täällä ole mitään tapaa vastaanottaa näitä en tiedä miksi yhteisössä näin sanottiin. Tai mitä kanavaa pitkin sanoi että pitäisi tänne laittaa? Ei kyllä kuulosta yhtään validilta neuvolta tuo. + normaalisti tun ilmaisen meilipalvelun roskapostisuodatus on kyllä asikkaiden omalla vastuulla, ei telian."
jonka jälkeen asiakaspalvelija mykistyi.....
Ja ilmainenhan tuo pp.inet.fi ei ole ja vastuu on Telian!
Pahoittelut, ettei tätä ole osattu ottaa oikein vastaan. Emme pääse tästä käsittelemään tilannettasi ilman häiriöilmoitusta - voit sen tehdä kirjallisesti tästä
Tiedän, että saattaa tuntua turhauttavalta toimia näin, mutta voit laittaa tämän keskusteluketjun myös kirjallisesti tietoon ilmoitukseesi.
Kurssitin itseni eilen ja tänään n 5 tuntia Telian asiakasrajapontoihin; puhelinpalvelu, nettiyhteisö, asiakaspalautteeseen reagointi sekä ongelmanratkaisukyky. Arvosana on 5/10- antiikkiset 2000 luvulle jämähtäneet järjestelmät, käyttöliittymät ja toiminnallisuudet.
Roskapostiongelmaa on veivattu täällä yhteisössä, tämänkin ketju jo vuodelta 2017 !!! MIssä ratkaisut ?
MInulle tuli viime yönä 23 roskapostia-Kliininen parannus-Uusi lannantarjoajasi-Nordic Laina. Lidl_FI, KM_Market_FI, Anna, Palkintosivut, Helena, Lahjakortit, Asiakaspalvelu-kutsu, FreeSpinms4You, Hopa, Lahjakorttikilpailu, Seksologian instituutti, HEmatolohian tutimus, Myrkkyjen poisto, Lihakset ja Nivelet, Pia(Terveysblogi ) !!!!!! 23 KPL VÄLILLÄ 21.04-1:14 = 4 tuntia !! Olen rakentanut parikymmentä roskapostisuodatinta, satoja blokkisanoja. Mikään ei auta !!
Roskapostionghelmaa on valohoidettu Telian tomesta, mitään konkreettisia ratkaisuja asiakkaille ei ole tarjottu. Minä maksan kuukausimaksua sähköpostistani.
Ohjeet spostin edelleen lähettämiseen eivät toimi, eilen asiakaspalvelussa asiaa arvottiin 30 minuuttia ja lopulta asia hoitui operaattorin toimesta. Yhtään noista mainituista sposteista ei tullut läpi gmailiin.
Jos TELIA aikoo tarjota sähköpostipalvelua jatkossa, asialle ON TEHTÄVÄ jotakin ja ÄKKIÄ.
MInä lopetan Telian palvelut heti kun ehdin muita töiltäni.
En varmasti palaa, sen verran tunnen että asiallista palautettani oikasta ongelmasta on on kyseenalaistettu. Istukaa vain kädet taskussa, asiakkaat karkaavat tällä menoilla.
Tilanne on katastrofaalinen, käytän spostiani ihan normaalisti-jostakin on vuotanut osoitteet ja pahasti roskapostittajien listoille.
Pakko lopettaa Telian palvelut, myös kaikki muutkin.
Asioilla on yhteys ja vaikutus palvelutarjoajan asiakasuskollisuuteen.
Miksi ette ole tehneet asialle mitään näinä vuosina ?
Roskapostin määrä on todentotta harmillista eikä koskaan toivottua.
Valitettavasti yhden napin painalluksen ratkaisua ei ole olemassa, vaan roskapostin estämiseksi tulee tehdä paljon selvitystä, varmentamista ja tutkintaa, jotta se voidaan estää. Roskapostiksi tunnistaminen tulee tehdä huolella, jotta ei tule tilannetta missä oikeat ja merkitykselliset viestit jäävät jumiin.
Roskapostien estämisen eteen tehdään jatkuvasti työtä. Nopein keino tällähetkellä on kuitenkin suodattimien luonti omaan sähköpostiin.
Tervehdys! Nyt tulevat roskaposti jotka ovat pääosin myös huijaus sellaisia tulee samaa reittiä. On tulleet jo useamman viikon ja määrä vain kasvaa... Tässä on kahde tunnin aikanan tullut jo nelisekymmentä sieltä, jussina lähes sata... Kun lähetysreitti on kokoajan sama niin miksei niitä voi plokata jo "rajalla"? Oma suodatin on kyllä päällä ja sinne ne pää osin meneekin, mutta suodatin on nyt oltava aika karkea ja sitä joutuu päivittäin tsekaamaan mistä tullu, jotta saa kiinni asialliset viestit.
@HenriLie@ kirjoitti:
Roskapostin määrä on todentotta harmillista eikä koskaan toivottua.
Valitettavasti yhden napin painalluksen ratkaisua ei ole olemassa, vaan roskapostin estämiseksi tulee tehdä paljon selvitystä, varmentamista ja tutkintaa, jotta se voidaan estää. Roskapostiksi tunnistaminen tulee tehdä huolella, jotta ei tule tilannetta missä oikeat ja merkitykselliset viestit jäävät jumiin.
Roskapostien estämisen eteen tehdään jatkuvasti työtä. Nopein keino tällähetkellä on kuitenkin suodattimien luonti omaan sähköpostiin.
Katsos @TapioMatti , jos yhtään lohduttaa, niin samaa bataattia pukkaa minunkin sähköpostilaatikkoon. On Seksologian Instituuttia, Huuto.net ja Postin nimissä lähetettyjä petoksia ja Bitcoin-Code, Asiakaspalvelu, Casino Special, Lidl, Vitamiineja, HBO, Kollageeni, Tiina, Miesten parannus ja Yksityistarjous nyt joitain mainitakseni. Käsittämätöntä, miten tuota roskaa tulee noin kovalla tahdilla.
Telian roskapostiongelma on räjähtänyt täysin käsiin ! Olen aktiivisesti rakennellut roskapostisuodattimia ja kaikki pelittikin kevääseen 2020 joten kuten, nyt on pakko antautua ja lopettaa Telian maksullisen sähköpostipalvelun käyttö. Asiakaspalvelun ohje on että kääntäkää postit gmailiin !!
Foorumeilla asiasta on keskusteltu vuosikaudet, mitään ei ole tapahtunut.
MIksi palvelutarjoaja ei hoida asiaa asiakkaiden puolesta ? Nyt jokainen asiakas yrittää epätoivoisesti värkätä puolivillaisia suodattimia, työlästä ja ei kovin asiakasystävällistä.
Edit JoonasLan: upotettu kuva postaukseen ja yhdistetty toiseen ketjuun
Onkohan ruotsalaiset tämän ongelman takana ?
Webmailin suodattimet eivät toimi. Kun menee katsomaan suodattimien tilaa, tulee virheilmoitus:
"Sähköpostisuodattimiesi luetteloa koottaessa tapahtui virhe. Yritä myöhemmin uudelleen"
Vanhoihin suodattimiin ei pääse käsiksi eikä uusia pääse tekemään.
Roskapostia tulee tuutin täydeltä. Tuo tulva alkoi muutama päivä sitten
Edit HannaMarikaL: Yhdistetty tämä viestiketju olemassa olevaan, saman aiheen ketjuun.
Toimiiko sähköposti muuten normaalisti?
Siinä voisi kokeilla ensimmäiseksi toista selainta jolla kirjaudut webmailiin tai vastaavasti sen nykyisen selaimen historiatietojen poistamista. Auttaako tämä tilanteeseen?
Ei toimi Firefoxsissa, eikä Cromessa. En halua poistaa internethistoriaa. Oma webmailini toimii normaalista suodattimineen. Ongelma on vaimoni webmailissa. Tei hänelle aikoinaa läjän noita suodattimia, jotka eivät nyt toimii
Mikä neuvoksi kun roskapostia on tullut noin viikon ajan aikalailla runsaasti, nyt keksineet että lähettäjän ja vastaanottajan osoite sama eli meikäläisen osoite. Mites tuon laittaa suodattimeen !?
Edit HannaMarikaL: Yhdistetty tämä viestiketju olemassa olevaan, saman aiheen ketjuun.
Kirjaudutko sinne vaimon sähköpostiin sillä sähköpostiosoitteella vai käyttäjätunnuksella? Tuolla käyttäjätunnuksella se muuttaminen pitäisi onnistua. Käyttäjätunnus on yleensä muotoa esmerk-1.
Sähköpostiosoite voi näyttää omaltasi. Näet oikean lähettäjän osoitteen painamalla webmailissa kohtaa Näytä otsikot -kohdasta. Se löytyy heti Vastaanottajan osoitteen alla.
Näytä otsikot -kohdasta aukeaa sinulle tarkemmat tiedot mistä ja mitä kautta sähköposti on sinulle tullut. Oikea lähetysosoite löytyy tämän tekstin alaosasta.
Oman isäni s-posti (pp.inet.fi) rupesi sunnuntaista alkaen täyttymään myös näistä roska/mainos postista! Viestejä tulee päivittäin +100 viestiä, ja tässä rupeaa jo hermot itsekullakin menemään.. Aikaisemmin mitään roskaa ei tuohon ole saapunut ja isälläni on ollut +15 vuotta ainakin käytössä tämä s-posti osoite.. Äidin s-posti on (vielä) puhdas mutta tähän on jotain apua saatava!!
Onko tää Telia sähköpostin oma roskapostisuodatin todella näin alkeellinen, että päivässä tulee n. 250 p... postia. Pitääköhän vaihtaa operaattoria ??
Taitaa joku olla johonkin tunkenut ja saanut tietoja käsiinsä. Myyty roskapostittajille. Lehdet ym. kysyy aina sähköposti osoitteen, jos on murtauduttu esim. Sanoma Oy:n palvelimelle ja saatu haltuun sähköposti osoitteita.
Vai olisiko Telian työntekijä hukannut etätöissään tietokoneensa.