Skip to main content
On alkanut LG:n SmartTv:n kanssa olemaan hirmuisia ongelmia. Nyt on vielä hakusessa, onko vika verkossa vai laitteessa. Yksi mahdollisuus kerrallaan suljetaan pois... Samalla tuli mieleen, onko reitittimessä mahdollista antaa tietylle laitteelle etuajo-oikeus eli lisää kaistaleveyttä muitten kustannuksella? Vähän on kyllä reitittimen kanssa myös epäilyjä, koska IpTV:kin pätkii, mitä se ei juuri aiemmin ole tehnyt. Selaimen kautta SmartTV:ssä on tullut mahdottomaksi seurata Ruutu, Areena ja Katsomo-palveluita. Olisko jotain apuja?
Mikä on laajakaistasi nopeus ja toteutustapa? (Valokuitu, VDSL, ADSL, Ethernet)

Voisit kokeilla perus uudelleenkäynnistystä.

Tietääkseni Soneran firmwaressa ei ole mahdollisuutta käsin säätää Qos (Quality of service - kaistanleveys) asetuksia. Jos jos sellainen on ns. automaattisena, se ei ainakaan minulle ole toiminut... 100/10Mbps kaistalla kun lataa jotakin, Sonera Viihde pätkii...
Moi niihkali65,

Laitoin tuon toisen viestiketjun viestisi perusteella äsken modeemin ohjelmistopäivityksestä työpyynnön eteenpäin. Ilmoittele vaikka tänne sitten, kun olet päässyt uudella versiolla kokeilemaan. Normaalisti kyllä IPTV-liikenne menee korkeammalla prioriteetilla, jotta kuva ei kärsisi, mikäli jollain muulla laitteella käytetään yhteyttä samanaikaisesti.
Päivitys tehty, kiitos. Jep, Sonera Viihde nappaa yhteydestä aimo annoksen, mutta hyvä niin. TV näkyy moitteetta - nyt. Muut yhteydet ovatkin sitten jo hieman hitaampia. SmartTV näyttää sekä kiinteän että langattoman yhteyden maksiminopeuksi 2 Mb. Olisi tosi hienoa, jos noita jäljelle jääneitä bittejä voisi ihan omatoimisesti priorisoida.... Periaatteessa tuo nopeus pitäisi riittää jouhevalle kuvalle, mutta kun YleAreena ja Ruutu+ haluaa välittää HD-kuvaa? ja itse ei pysty tässä LG:n SmartTV.ssä asetuksia muuttamaan kuvan laadun suhteen saati Flashia päivittämään, saadaan aikaiseksi aika toimimaton yhtälö. Vuoden vanha TV tuntuu siis olevan jo aivan liian vanha tälle päivälle?
Soneran väelle vielä kiitos ripeästä toiminnasta, teistä se ei taida olla tällä kertaa kiinni.....
Ha, vastaus ongelmiin löytyi lopulta LG:ltä; 14kk vanha SmartTV on liian vanha! YleAreena ja Ruutu+-palvelut käyttävät adaptiivista streamausta johon SmartTV:n muisti ei riitä. Hienoa! Ominaisuus, jonka perusteella TV:n ostin ei toimi ja siihen ei ole kuulemma TV:n valmistajalla - LG:llä - mitään tehtävissä eikä kuulu heidän tuotevastuun piiriin. Mistä ne kaikki vihaiset asiakkaat oikein tulevat?? Vielä kerran Soneralle kiitos oman osuutensa nopeasta hoitamisesta, Sonera Viihde toimii!

Hei, saitko tietää toimiiko se yhteys uudemmissa LG televisioissa? Vai Smart Samsungissa televisioissa jotka ovat tehneet jonkun sopimuksen Yle Areenan kanssa. Minullakin toimi joskus yhteydet ja sitten ne lakkasivat koska oli tullut jokin esto ettei LG televisiolla voi katsoa Yle Arenaa. Yleltä luvattiin että LG alkaisi taas saada oikeudet mutta nyt on mennyt jo puolitoista vuotta ilman. Harkitsen myös vakavasti Sonera viihdettä mutta täällä itärajalla on niin huonot kentät..


Vastaa