Skip to main content
Olin tänään kaupungilla, ulkona nolla astetta. Puhelin oli sisätakin taskussa, kotona huomasin takakuoren haljenneen ylhäältä alas. Meneeköhän takuuseen vai ostinko kasan sitä itseään?

Puhelin on sen verran uusi, ettei vielä ole tietoa onko kyseessä tämän mallin ominaisuus vai yksittäinen valmistusvika.
Moi maalinni!

No voihän kökkö! :(
Nyt on näkemättä vaikea tilannetta arvioida. Huolto tekee loppukädessä päätöksen, meneekö takuuseen vaiko eikö.
Tässä tilaanteessa neuvonkin sinua kipaisemaan lähimpään Sonera Kauppaan, jotta asia saadaan eteenpäin.
Vein puhelimen Soneran liikkeestä, josta se lähetettiin huoltoon. Asiakas on näissä aika heikoilla, koska kyseessä on sana sanaa vastaan. Pikaisen googletuksen perusteella en ole ainoa, jolla kyseinen puhelin on haljennut itsekseen.

Sekin on kyllä arveluttavaa, että jos puhelin ei mene takuuseen, niin huolto muuttuu automaattisesti maksulliseksi ilman että asiakas voi vaikuttaa asiaan.
Tervehdys maalinni!

Toivotaan, että puhelin menisi takuun piikkiin. Mikäli ei mene, niin eivät toki lähde puhelinta korjaamaan maksullisena toimenpiteenä vaan asiakkaan pitää ilmoittaa, haluaako korjauttaa puhelimen. Mikäli puheinta ei korjata takuun puolelta, niin voit tietysti yrittää hoitaa asiaa kotivakuutuksen kautta, jolloin tarvitset myös tämän huoltoliikkeen paperin kustannusarviosta yms.
No pakkohan tämän on takuuseen mennä. Netti on täynnä vastaavia tapauksia, kun googlettaa "xperia crack". Kyllä 500 euron laitteen olisi syytä kestää normaalia käyttöä.

Ärsyttää Soneran tapa lakaista vastuu huoltofirmalle, vaikka kuluttujasuojalain nojalla ensisijaisesti myyjä on vastuussa kauppaamistaan tuotteista.

Vastaa