Olen ostanut kolme eri laitetta eri aikoina Telia rahoituksella. Kaikkien maksu hoituu yhdellä ja samalla laskulla ja viitenumerolla kuukausittain. Miten toimin, jos haluan maksaa yhden laitteen jäljellä olevan osan kokonaan pois ja jatkaa kahden muun laitteen maksua edelleen osissa?
Ota yhteyttä asiakaspalveluun, eiköhä tuo onnistune.
Heippa @JusaKoo!
Telia Rahoituksen laskulla laitteet ovat tosiaan samalla laskulla. Valitettavasti kuitenkaan siitä ei ole mahdollista irroittaa yhtä laitetta erikseen pois.
@TomiPi kirjoitti:
Heippa @JusaKoo!
Telia Rahoituksen laskulla laitteet ovat tosiaan samalla laskulla. Valitettavasti kuitenkaan siitä ei ole mahdollista irroittaa yhtä laitetta erikseen pois.
Eli yhden luotolla ostetun laitteen voi maksaa etukäteen pois, mutta jos ostaa vaikka toisen, ei voi maksaa kumpaakaan pois ? :smileyfrustrated: Ei yhteislasku noin saisi toimia.
heh,noi kyllä pystytään pistämään samaan laskuun mutta netin+tv-paketin laskuja ei. :D
@TomiPi kirjoitti:Heippa @JusaKoo!
Telia Rahoituksen laskulla laitteet ovat tosiaan samalla laskulla. Valitettavasti kuitenkaan siitä ei ole mahdollista irroittaa yhtä laitetta erikseen pois.
Kyllähän tuo on itsestään selvää, että yhden laitteen voi maksaa pois halutessaan milloin tahansa. Eihän se nyt näin voi toimia..
@tilasto kirjoitti:
@TomiPi kirjoitti:
Heippa @JusaKoo!
Telia Rahoituksen laskulla laitteet ovat tosiaan samalla laskulla. Valitettavasti kuitenkaan siitä ei ole mahdollista irroittaa yhtä laitetta erikseen pois.
Kyllähän tuo on itsestään selvää, että yhden laitteen voi maksaa pois halutessaan milloin tahansa. Eihän se nyt näin voi toimia..
Laittaa könttäsumman eli sen laitteen summan verran, niin vähentyy luoton kokonaismäärää tai maksaa normaalin laskutuksen yhteydessä vähimmäiskuukausierää suuremman summan aina. Ei kai siitä sen suurempaa ongelmaa tarvitse tehdä :smileyvery-happy:
Laittaa könttäsumman eli sen laitteen summan verran, niin vähentyy luoton kokonaismäärää tai maksaa normaalin laskutuksen yhteydessä vähimmäiskuukausierää suuremman summan aina. Ei kai siitä sen suurempaa ongelmaa tarvitse tehdä :smileyvery-happy:
Pointti tässä olis se, että sais sen yhden laitteen maksettua kokonaisuudessaan pois, jolloin kuukausimaksu pienenisi. Myöskään en voi myydä (jos haluaisin) ko. laitetta eteenpäin, ennen kuin se on oma ja maksettu.
@JusaKoo kirjoitti:
Laittaa könttäsumman eli sen laitteen summan verran, niin vähentyy luoton kokonaismäärää tai maksaa normaalin laskutuksen yhteydessä vähimmäiskuukausierää suuremman summan aina. Ei kai siitä sen suurempaa ongelmaa tarvitse tehdä :smileyvery-happy:
Pointti tässä olis se, että sais sen yhden laitteen maksettua kokonaisuudessaan pois, jolloin kuukausimaksu pienenisi. Myöskään en voi myydä (jos haluaisin) ko. laitetta eteenpäin, ennen kuin se on oma ja maksettu.
Totta. Olen joskus myynyt laitteita keskellä sopimusta eikä siinä ole ollut ongelmia. Kunhan huolehtii maksut loppuun. Joka tapauksessa, jos maksaa laskulla olevaa vähimmäiskuukausierää suuremman summan, jolloin maksuaika lyhenee ja/tai viimeisen laskun kuukausierä pienenee :smileyhappy:
Moi @JusaKoo! Homma menee tosiaan niin, että suoritus vähennetään aina kokonaisvelasta, jolloin minimilyhennys pysyy ennallaan ja maksuaika eli kk-erien määrä pienenee. Sinällään tämä on verrattavissa esimerkiksi normaaliin luottokorttiin ja tässähän onkin kyse luottosopimuksesta.
Telia Financen laskulla mainitaan myös seuraavaa:
Ylimääräinen lyhennys lyhentää takaisinmaksuaikaasi
Huomioithan, että suoritus luottotilille ennen laskun muodostumista kohdistuu jäljellä olevan luoton pääomaan ylimääräisenä lyhennyksenä.
Suoritus lyhentää luoton takaisinmaksuaikaa eikä kohdistu seuraavaan laskuun.
Laitoin kuitenkin kehitysehdotusta eteenpäin. Voi tosin olla, että tämä vaatii isojakin muutoksia koko järjestelmän tekniseen toteutukseen, joten en usko että ihan lähiaikoina sitä on luvassa. Toivottavasti tämä selvensi asiaa :)
@Sekunti kirjoitti:
@tilasto kirjoitti:
@TomiPi kirjoitti:Heippa @JusaKoo!
Telia Rahoituksen laskulla laitteet ovat tosiaan samalla laskulla. Valitettavasti kuitenkaan siitä ei ole mahdollista irroittaa yhtä laitetta erikseen pois.
Kyllähän tuo on itsestään selvää, että yhden laitteen voi maksaa pois halutessaan milloin tahansa. Eihän se nyt näin voi toimia..
Laittaa könttäsumman eli sen laitteen summan verran, niin vähentyy luoton kokonaismäärää tai maksaa normaalin laskutuksen yhteydessä vähimmäiskuukausierää suuremman summan aina. Ei kai siitä sen suurempaa ongelmaa tarvitse tehdä :smileyvery-happy:
Näin toimimalla vähenee kokonaisluoton määrä, sopimusteknisesti yhtä laitetta ei varmaankaan ole maksettu pois näin toimimalla? Elisalla omilla sivuilla on vaihtoehto tilaa loppulasku ja sen suorittamalla ko. luottokauppasopimuksen velvoitteet on hoidettu.
Onkohan tämä asia edennyt eteenpäin lainkaan? Toivoisin samalaista "loppulasku"-tyylistä palvelua laite kerrallaan kun joku aiempikin kirjoittaja, koska siten voisi säätää kuukausierää pienemmäksi.
Moi @iPhone7! Tietojeni mukaan nykyistä laskutustapaa tai prosessia ei olla muuttamassa ainakaan lähiaikoina. Laitan kuitenkin palautteesi eteenpäin, kiitos siitä!
@IlariJR@ kirjoitti:Moi @iPhone7! Tietojeni mukaan nykyistä laskutustapaa tai prosessia ei olla muuttamassa ainakaan lähiaikoina. Laitan kuitenkin palautteesi eteenpäin, kiitos siitä!
Moikka,
taas on vuodet vierähtänyt edellisestä kerrasta kun tätä kysyin.
Onko tähän vieläkään tiedossa muutosta?
Olen tänään laittanut kyselyä aiheesta Telia Rahoituksesta vastaavalle yhteyshenkilöllemme. Palaan kysymykseesi vastauksen kanssa kyseisen henkilön palattua lomilta elokuun puolella.
@iPhone7@ kirjoitti:
taas on vuodet vierähtänyt edellisestä kerrasta kun tätä kysyin.
Onko tähän vieläkään tiedossa muutosta?
Tiedustelimme asiaa ja harmillisesti tämän tyyppisestä muutoksesta ei ole antaa aikataulua. Kehitystoive on kyllä tiedostettu ja tämä on tarkoituksena saada rahoitukseen ominaisuudeksi. Ilmoitamme kyllä varmasti rahoitukseen tulevista muutoksista täällä Yhteisössäkin heti kun saamme asiasta vain lisätietoa.
Moikka, kiusaan teitä kerran vuodessa samalla kysymyksellä. :-)
Eli missä mennään tämän suhteen?
@iPhone7@ kirjoitti:
Moikka, kiusaan teitä kerran vuodessa samalla kysymyksellä. :-)
Eli missä mennään tämän suhteen?
Kyselläänpä tästä vastaavalta taholta, että onko jotain aikatauluja olemassa tälle asialle. Palataan sitten tiedon kanssa ketjuun myöhemmin.
@JoonasLam@ kirjoitti:
@iPhone7@ kirjoitti:
Moikka, kiusaan teitä kerran vuodessa samalla kysymyksellä. :-)
Eli missä mennään tämän suhteen?
Kyselläänpä tästä vastaavalta taholta, että onko jotain aikatauluja olemassa tälle asialle. Palataan sitten tiedon kanssa ketjuun myöhemmin.
Tämä ominaisuus ei edennyt aikaisemmin toteutukseen kun asia oli puheissa. Olen välittänyt yksittäisen laitteen loppuun maksamisesta toiveet Rahoituksesta vastaavalle taholle tämän myötä uudestaan ja toivotaan, että se saataisiin myöhemmin tuotantoon. Tällä hetkellä Rahoituksen kokonaisluottoon tehdyt ylimääräiset maksusuoritukset kohdistuvat vanhimpaan hankittuun Rahoitus-laitteeseen, joten sitä kautta vanhin hankittu laite on putoaa pois laskutuksesta lopulta suunniteltua aiemmin. Tämä ei toki mahdollista itse valittavaksi tiettyä laitetta maksettavaksi loppuun, jos laitteita on useampia.
Moikka,
kiitos nopeasta vastauksesta. Tämä mainitsemasi vaikuttaa edes vähän paremmalta tilanteelta kuin mitä aiemmin olen luullut. Kiitoksia selvityksestä ja mukavaa kesän jatkoa!
Onko tulossa takaisin se jossain vaiheessa kadonnut näkymä, missä näkee kaikkien laitteiden jäljellä olevat summat ja mikä laite on se vanhin, johon se ylimääräinen suoritus kohdistuu?
@JusaKoo@ kirjoitti:
Onko tulossa takaisin se jossain vaiheessa kadonnut näkymä, missä näkee kaikkien laitteiden jäljellä olevat summat ja mikä laite on se vanhin, johon se ylimääräinen suoritus kohdistuu?
Muistelen kanssa, että aikanaan Telia Pay-sovelluksessa oli laitekohtaisesti nuo summat eroteltuna. Tässä kohtaa ei ole tiedossa, että tuo tulisi takaisin, mutta pistän tästä toiveen eteenpäin sovelluksen kehitykseen myös! Telia.fi Omille sivuille kirjauduttaessa pääsee Liittymäni ja palveluni-osiosta siirtymään Rahoitus-osioon, josta näkee kaikki tapahtumat eli sieltä voi tarkistaa ostot ja mikä on niistä vanhin. Tarvittaessa toki asiakaspalvelustakin voi tätä kysäistä :)
@JoonasLam@ kirjoitti:
@JusaKoo@ kirjoitti:Onko tulossa takaisin se jossain vaiheessa kadonnut näkymä, missä näkee kaikkien laitteiden jäljellä olevat summat ja mikä laite on se vanhin, johon se ylimääräinen suoritus kohdistuu?
Muistelen kanssa, että aikanaan Telia Pay-sovelluksessa oli laitekohtaisesti nuo summat eroteltuna. Tässä kohtaa ei ole tiedossa, että tuo tulisi takaisin, mutta pistän tästä toiveen eteenpäin sovelluksen kehitykseen myös! Telia.fi Omille sivuille kirjauduttaessa pääsee Liittymäni ja palveluni-osiosta siirtymään Rahoitus-osioon, josta näkee kaikki tapahtumat eli sieltä voi tarkistaa ostot ja mikä on niistä vanhin. Tarvittaessa toki asiakaspalvelustakin voi tätä kysäistä :)
Miksi ne poistettiin? Jos haluan kuukausittain tietää jäljellä olevat laitekohtaiset summat lähetänkö asiakaspalveluun kuukausittain viestiä?
Miten homma menee jos on yhdessä tilauksessa tilattu useampi juttu? Esimerkiksi vanhimmat rivit laskulla olisi merkitty "tammikuu 2020" ja niitä olisi 3kpl mihin tuotteeseen ylimääräinen suoritus kohdistuu kun ne on olleet samalla tilauksella?
@Poksuvau@ kirjoitti:
@JoonasLam@ kirjoitti:
@JusaKoo@ kirjoitti:
Onko tulossa takaisin se jossain vaiheessa kadonnut näkymä, missä näkee kaikkien laitteiden jäljellä olevat summat ja mikä laite on se vanhin, johon se ylimääräinen suoritus kohdistuu?
Muistelen kanssa, että aikanaan Telia Pay-sovelluksessa oli laitekohtaisesti nuo summat eroteltuna. Tässä kohtaa ei ole tiedossa, että tuo tulisi takaisin, mutta pistän tästä toiveen eteenpäin sovelluksen kehitykseen myös! Telia.fi Omille sivuille kirjauduttaessa pääsee Liittymäni ja palveluni-osiosta siirtymään Rahoitus-osioon, josta näkee kaikki tapahtumat eli sieltä voi tarkistaa ostot ja mikä on niistä vanhin. Tarvittaessa toki asiakaspalvelustakin voi tätä kysäistä :)
Miksi ne poistettiin? Jos haluan kuukausittain tietää jäljellä olevat laitekohtaiset summat lähetänkö asiakaspalveluun kuukausittain viestiä?
Miten homma menee jos on yhdessä tilauksessa tilattu useampi juttu? Esimerkiksi vanhimmat rivit laskulla olisi merkitty "tammikuu 2020" ja niitä olisi 3kpl mihin tuotteeseen ylimääräinen suoritus kohdistuu kun ne on olleet samalla tilauksella?
En valitettavasti pysty tarkemmin avaamaan syitä mitkä olivat tuon muutoksen takana. Tällä hetkellä järjestelmä ei mahdollista laitekohtaista näkymää tai valikoivasti yksittäisen laitteen pois maksamista, mutta nämä on luvattu nostaa Rahoitus-puolella esiin uudelleen. Nopeaa ratkaisua ei valitettavasti ole tarjota, mutta tarve on tiedostettu palautteen myötä. Tällä hetkellä siis yksittäisen laitteen jäljellä olevaa summaa ei ole suoraan nähtävissä, joten sitä voi tiedustella asiakaspalvelustamme. Maksetut suoritukset ovat toki nähtävissä telia.fi Omilla sivuilla Rahoitus-osiossa, mutta se on kieltämättä melko työlästä laskea sitä kautta jäljellä olevaa osuutta.
Jos samalla tilauksella on tilattu esimerkiksi kolme eri laitetta, niille muodostuu tarkka tilausaika vähintään sekunnin erolla toisiinsa, jolloin jokin niistä on ensimmäisenä tilattu ja täten vanhin laite. Asiakaspalvelustamme voidaan tämä myös varmistaa, jos ei ole varma mikä laite vanhin laite tällaisen monitilauksen myötä. Omien sivujen Rahoitus-osion kautta näkee tapahtumat laitteiden hankinnasta myös, mutta vain asiakaspalvelu näkee tällä hetkellä tällaisen useamman laitteen tilauksen tarkemmat kellonajat. Tämä on logiikka taustalla, mutta olen siitä samaa mieltä ettei tämä aja sellaisenaan asiaa, kun haluaa maksaa tietyn laitteen pois, joten jäämme odottelemaan saataisiinko tähän muutosta.
Eli järkevintä olisi siis pyytää asiakaspalvelusta joku tosite jossa näkyy jokaisen tuotteen sekunnilleen tarkat tilausajat ja sen hetken avoimet saldot. Tälläinen varmaan järjestyy yhteydenottopyynnöllä?
Mihin se tosite lähetetään, saako sen sähköpostiin vaikkapa PDF-tiedostona?
@Poksuvau@ kirjoitti:
Eli järkevintä olisi siis pyytää asiakaspalvelusta joku tosite jossa näkyy jokaisen tuotteen sekunnilleen tarkat tilausajat ja sen hetken avoimet saldot. Tälläinen varmaan järjestyy yhteydenottopyynnöllä?
Mihin se tosite lähetetään, saako sen sähköpostiin vaikkapa PDF-tiedostona?
Voit lähettää yhteydenottopyynnön, johon asiakaspalvelusta voidaan vastailla tarvittavat tiedot laitteiden tilausajoista ja jäljellä olevista saldoista. PDF-tiedostoa tästä ei taida olla saatavilla, mutta sähköpostiin voidaan vastata nämä tiedot.
Vastaa
Rekisteröidy
Onko sinulla jo tili? Kirjaudu sisään
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.