Ratkaistu

Ylen tekstitys puuttuu tallennuksissa

  • 22 June 2023
  • 9 kommenttia
  • 340 katselukertaa

Käyttäjätaso 1
Kunniamerkki +3

Kaikista YLEn kanavilta tallennetuista ohjelmista puuttuu nykyään tekstitykset. Aiemmin on toiminut. Muiden kanavien tallennuksissa ne kyllä ovat. Harmillista, kun ohjelma on jo mennyt, kun aloittaa tallennuksen katsomisen. Mikä avuksi? Käytössä tämä uusi rauta.

icon

Ratkaisu jäseneltä Raimonderi 22 June 2023, 13:57

Katso alkuperäinen viesti

Aihe on suljettu kommenteilta.

9 kommenttia

Käyttäjätaso 3
Kunniamerkki +4

Mielenkiintoinen tilanne, jos kuitenkin muilla kanavilla tekstitys toimii. Onko samaa Ylen HD kanavilla ja perinteisillä SD kanavilla? Onko tekstityksen ongelma vain tallenteissa? Tutkin tuota tilannetta ja löytyi tämä Ylen oman ohjeen tekstityksien puuttumiseen. Digiboksin uudelleenkäynnistystä ottamalla johto irti kannattaa kokeilla ensiksi. Jos ei ala toimimaan ylen ohjeilla tai boksin uudelleenkäynnistyksellä, niin voisi myös kokeilla digiboksin resettiä tarvittaessa.

Käyttäjätaso 1
Kunniamerkki +3

Eipä ole havaintoa, onko HD vai SD - mistä se rauta sitten tallentaakin. Ongelma on ainoastaan tallenteissa ja tämä on ilmeisesti ollut ongelmana myös muutama vuosi sitten. Onhan tuo boksi suljettu ja avattu lukuisia kertoja viikon aikana, joten se ei ole apukeino. Täytyy testata muita annettuja ohjeita ja palata.

 

Käyttäjätaso 3
Kunniamerkki +4

Tiedossa ei ole tällä hetkellä ennestään häiriöitä Ylen tallenteissa. Tästä ongelmasta voi tehdä tarvittaessa häiriöilmoituksen asiakaspalvelussa tai Minun Teliasta, tämän avulla asiaa voidaan tutkia tarkemmin ja selvittää sen syy. Yhteystiedot | Asiakastuki | Telia

Käyttäjätaso 1
Kunniamerkki +3

Irroitin virtajohdon hetkeksi digiboksista ja testasin tallentaa TV2:n ohjelmaa, ei tekstitystä. Laitan vikailmon.

 

Käyttäjätaso 1
Kunniamerkki +3

Nyt yritän lähettää palvelupyyntöä ja olen täyttänyt huolellisesti joka kohdan. Systeemi ilmoittaa “Ole hyvä ja tarkista syöttämäsi tiedot.”, mutta ei kerro, mitä pitää tarkistaa. Mitäpä jos tsekkaatte sieltä teidän päästänne, mikä tässä tekstityshommassa mättää. Itselläni alkaa nyt mennä hermo. 

Käyttäjätaso 3
Kunniamerkki +4

Ei voida täällä käsitellä suoraan tietosuojan takia. Asiakaspalveluun kannattaa olla yhteydessä chatissä tai puhelimitse, jos ei Minun Teliasta saa laitettua häiriöilmoitusta.

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +13

Nyt yritän lähettää palvelupyyntöä ja olen täyttänyt huolellisesti joka kohdan. Systeemi ilmoittaa “Ole hyvä ja tarkista syöttämäsi tiedot.”, mutta ei kerro, mitä pitää tarkistaa. Mitäpä jos tsekkaatte sieltä teidän päästänne, mikä tässä tekstityshommassa mättää. Itselläni alkaa nyt mennä hermo. 

Joskus tekee siten, että pyytää tarkistamaan. Minulla ei ole aina hyväksynyt kohtaa jos olen kopioinut vastauksen ja liittänyt siihen. Mutta kun olen poistanut sen, ja kirjoittanut vastauksen, niin sitten on hyväksynyt. En tiedä olisiko sinulla ollut samanlaista tilannetta.

Käyttäjätaso 1
Kunniamerkki +3

Olin yhteydessä asiakaspalveluun, joka lopulta hoiti viestin eteenpäin asiantuntijataholle. 

 

Käyttäjätaso 1
Kunniamerkki +3

Ohjeeksi muille samasta ongelmasta kärsiville: Kyseessä on tiedossa oleva päivityksen vuoksi tullut bugi. Sen pitäisi poistua tähän hätään poistamalla asetuksista kuulovammaisten tekstitys, mikäli sellainen on käytössä. Tiesi kertoa asiantuntijakaveri.