Skip to main content

Hei.

 

Ostin loppukesästä Soneralta Sony Z3 Compact -puhelimen, ja siinä oli heti uudesta asti vikaa näytön ja ambient light sensorin yhteispelissä. Kun puhelin näki kirkasta valoa (varsinkin luonnonvaloa), näyttöön ilmestyi puoleen väliin koko näytön levyinen, pikselin korkuinen juova. Brightnessia laskemalla juova katosi, pimeässä huoneessa ongelmaa ei myöskään ollut.

 

Olin kuukauden lomamatkalla heti puhelimen ostettuani, ja pääsin toimittamaan puhelimen huoltoon Sonera-liikkeen kautta 17.9.2015. Puhelin toimitettiin Sonera-liikkeestä huoltoon 21.9.2015. Huolto (SCF Huolto Salossa) on tilannut varaosan (en tiedä mikä osa) 28.9.2015. Tämän jälkeen huollosta ei ole kuulunut mitään. Puhelin on nyt ollut 26 päivää huollossa, alunperin myyjä Soneralla kertoi virheellisesti puhelimen palaavan huollosta 1-2 viikon kuluessa. Laitemaksut juoksevat kuitenkin jatkuvasti ja en pääse käyttämään puhelinta.

 

Mielestäni korjaus ei ole onnistunut kohtuullisessa ajassa, ja kohtuullinen korjausaika on ylittynyt.

 

Ehdotan itse ratkaisuksi uutta samanlaista puhelinta tai hyvitystä kalliimpaan (=kaupan purku ja uuden puhelimen osto).

 

Pyydän Soneran kannanottoa asiaan. Käsittääkseni tällä palstalla on Soneran työntekijöitä.

Moikka  ja tervetuloa Klaaniin!



 



Huoltoprosessit saattavat viivästyä, mikäli huolto joutuu odottamaan varaosaa tai huollossa on ruuhka. Olet seurannut huollon tilannetta SCF -huollon sivuilla?
Yleensä huoltoaika on n. pari viikkoa, mutta tuohonkin siis vaikuttaa monikin veikka, kuten yllä kuvaamani.

Täällä Klaanissa emme myöskään pysty kommentoimaan asiaa sen enempää, tutustumatta asiakastietoihin ja tilanteeseen tarkemmin. Tässä vaaditaan myös asian selvittämistä meidän Laatutiimiltä, joka vastaa myös näistä reklamaatioista. Sitä emme täällä Klaanissa voi tehdä, sillä autamme täällä sellaisissa asioissa, jotka eivät vaadi asiakkaan tunnistamista. 🙂 Lisätietoa Klaanista sekä ohjeet löydät täältä.

Tarvittaessa voit olla yhteydessä asiakaspalveluumme esimerkiksi Somekanavissa, Chatissa tai palvelupyynnöllä. Soittaminenkin toki onnistuu. 🙂 Yhteystiedot löydät täältä.


Kiitos vastauksesta ja neuvoista .

 

En millään meinannut itse löytää tuota Omien sivujen kautta tapahtuvaa yhteydenottopyynnön jättämistä, mutta nyt homma on hoidossa. Toivottavasti joku ottaa yhteyttä lähipäivinä.


Vastaa