Hei.
Ostin loppukesästä Soneralta Sony Z3 Compact -puhelimen, ja siinä oli heti uudesta asti vikaa näytön ja ambient light sensorin yhteispelissä. Kun puhelin näki kirkasta valoa (varsinkin luonnonvaloa), näyttöön ilmestyi puoleen väliin koko näytön levyinen, pikselin korkuinen juova. Brightnessia laskemalla juova katosi, pimeässä huoneessa ongelmaa ei myöskään ollut.
Olin kuukauden lomamatkalla heti puhelimen ostettuani, ja pääsin toimittamaan puhelimen huoltoon Sonera-liikkeen kautta 17.9.2015. Puhelin toimitettiin Sonera-liikkeestä huoltoon 21.9.2015. Huolto (SCF Huolto Salossa) on tilannut varaosan (en tiedä mikä osa) 28.9.2015. Tämän jälkeen huollosta ei ole kuulunut mitään. Puhelin on nyt ollut 26 päivää huollossa, alunperin myyjä Soneralla kertoi virheellisesti puhelimen palaavan huollosta 1-2 viikon kuluessa. Laitemaksut juoksevat kuitenkin jatkuvasti ja en pääse käyttämään puhelinta.
Mielestäni korjaus ei ole onnistunut kohtuullisessa ajassa, ja kohtuullinen korjausaika on ylittynyt.
Ehdotan itse ratkaisuksi uutta samanlaista puhelinta tai hyvitystä kalliimpaan (=kaupan purku ja uuden puhelimen osto).
Pyydän Soneran kannanottoa asiaan. Käsittääkseni tällä palstalla on Soneran työntekijöitä.