Aiemmin jo kirjoittelinkin ongelmista Wifin kanssa joka ratkesi alentamalla suojaustasoa. Mutta ongelmat tuon reilun kuukauden ikäisen reitittimen kanssa vaan jatkuu.
Joskus saattaa toimia jopa päivän hienosti. Jonakin päivänä sitten laitteen saakin resetoida sitten 3-4 kertaa. Internet-yhteys katkeaa täysin varoittamatta, wifi ja lähiverkko kyllä toimii. Pääsen hallintasivulle selaimella ja reitittimen mielestä kaikki on kunnossa, 5G:llä täydet tolpat ja väittää että yhteys on olemassa mutta data ei liiku.
Tänään päivällä huomasin töistä käsin että wifikamerat kotona poissa pelistä, arvasin kyllä mistä kysymys ja resetoin reitittimen kun kotiin pääsin. En ehtinyt Telia TV:stä yhtä tunnin ohjelmaa katsoa, kun taas yhteys poikki. Resetti ja taas toimii. Paitsi että, läheskään joka kerta kun tuon resetoi, ei mene uudelleen päälle. Virran merkkivalo syttyy hetkeksi, ehkä noin 5 sekuntia ja sammuu. Joskus ei onnistu toisellakaan kerralla, silloin olen pitänyt noin 30 sekuntia virtajohdon irti niin menee päälle. Ja taas toimii, sen aikaa mitä toimii.
Onko kellään muulla mitään vastaavia kokemuksia tämän mallin kanssa, vai pitääkö alkaa uskoa että minulle on osunut viallinen yksilö? Tehdasasetusten palautus on tehty, päivityksiä kokeiltu mutta uudempaa firmistä ei ole. Eikä varmaan ole mitään keinoa ajaa pakotettuna firmistä uudelleen sisään?
Sivu 1 / 1
Jatkuva resetoinnin tarve kuulostaa kyllä laitevialta. Taitaa olla tuossa mahdollista saada uusi laite tai ainakin huollossa tarkistuttaa nykyinen laitteesi.
Jatkuva resetoinnin tarve kuulostaa kyllä laitevialta. Taitaa olla tuossa mahdollista saada uusi laite tai ainakin huollossa tarkistuttaa nykyinen laitteesi.
Ikäänkuin ZTE olisi ollut tietoinen moisesta, laitteessahan on nimitttäin ajoitetun uudelleenkäynnistyksen mahdollisuus Otin kokeeksi sen nyt käyttöön, pitäisi resetoidea itse itsensä joka yö 02-04 välillä. Katsotaan jos sillä pysyy edes käytettävissä. Takuuta kuitenkin riittää, joten katsotaan vielä muita keinoja ennenkuin aletaan lähettelemään mihinkään.
ZTE MC888 on minulla ollut käytössä maaliskuun puolivälistä asti. Ihan samanlaista ongelmaa on minullakin. Laitteen joutuu käynnistämään useita kertoja päivässä. Yhteyden katkeilu tapahtuu useimmiten WiFi-puolella, mutta välillä on niin, ettei aamulla LAN-verkossa olevat laitteetkaan, ainakaan kaikki saa yhteyttä Internetiin. Kun PC:llä tällaisessa tilanteessa pingaa, niin kyllä yhteys pingattuihin kohteisiin toimii ihan hyvällä nopeudella, mutta web-selaimella yrittäessä yhteyttä ei saa. PC:n käynnistys auttaa joskus, useimmiten on tehtävä reitittimen uudelleenkäynnistys. Tämän jälkeen sitten onkin useita WiFi-laitteita samassa tilanteessa. Ne ilmoittavat, että no internet access.
Melkoisen raivostuttavaa tämä on, kun minullkain noita WiFi-laitteita on yli 20. Muutamia karsinkin, kun ajattelin, että siitä olisi apua, mutta eipä ollut. Laitteen ohjelmistoversio on: MC888_Nordic1_B08
Ja sen vielä totean, että 5G-verkon voimakkuutta ilmaisevat ledit palavat kaikki, eli kenttää on. Ja toiseksi, että WiFi-yhteyksien katkeamiseen ei vaikuta, onko laite reitittimen lähellä vai kauempana.
Ihan kiva olisi tietää, onko tähän ongelmaan tullut ratkaisua.
Saattaa olla, että sainkin ongelman juuri ratkaistua. Minulla on NetGearin WiFi-verkon laajennin (Nighthawk X6 AC2200 Mesh). Se oli käytössä jo aiemman reitittimen kanssa, enkä muuttanut sen asetuksia, kun otin tämän uuden reitittimen käyttöön. Juuri äsken resetoin tuon verkonlaajentimen ja vaihdoin samalla reitittimen ja laajennuspurkin väliseksi yhteydenpitotaajuudeksi 5GHz aiemman 2,4 GHz tilalle. Samalla tämä laajennuspurkki järkkäili noita yhteydenpitokanavia muihin WiFi-laitteisiin uusiksi. Tämän jälkeen kaikki tällä hetkellä verkossani olevat (noin 30 kpl) WiFi-laitteet kytkeytyivät ilman ongelmia. Aiemmin on tosiaan tarvinnut reititintä ja laitteita boottailla monta kertaa, että on saanut kaikki kerralla verkkoyhteyteen. Ja vielä ei ole yksikään laite tipahtanut verkosta. Toivottavasti huomenna tilanne näyttää yhtä valoisalta.
Mulla taasen ei ole merkittävää parannusta tapahtunut. Välissä tosin on kytkin, jotta useimmat laitteet saan myös kaapelilla, Wifi tulee suoraan tuosta. Yhteys itse ZTE:hen pysyy kyllä ongelmitta päällä, mutta yhteys sen läpi ulkomaailmaan katkeaa. Jos tilanteen ollessa päällä menen katsomaan ZTE:n hallintasivua selaimella, etusivulla kaikki näyttää olevan kunnossa. Patsi DL 0kbps ja UL pomppii parissa kilossa. Sattumalta joskus tuon vian ollessa päällä katselin laitteiden IP-asetuksia, ja tajusin että eipä siellä ollut sillä hetkellä tuon ZTE;n DHCP:n antamaa osoitetta ollenkaan, reitittimen boottauksen jälkeen taas oli. Eli yksivaihtoehto on että DHCP tuossa jotenkin sekoilee … haliintasivujen kautta näen kaikki boksissa kiinni olevat laitteet, ja IP:t jotka se väittää antaneensa niille. Ja kaikki laitteet on kyllä yhteydessä boksiin. Laitteet ei vaan saa IP:tä tuolta boksilta vaikka automaattinen DHCP on päällä.
Nyt on ollut päällä tuo automaattinen boottaus joka yö, ongelmat on jäänyt pariin kertaan viikossa. Ainoa vaan, että kun SEKÄÄN ei aina toimi Just tässä joku kerta kun aamulla ei netti toiminutkaan, totesin hallintasivulta että sehän näytti olleensa 48 tuntia päällä. Yks firmispäivitys tässä välissä on tullut, ei vaikuttanut asiaan.
Jos käytät tuota 5G vieressä olevaa kytkintä on - off, niin alkaako yhteys jälleen toimimaan?
Tuosta kyllä kannattaa tehdä häiriöilmoitus Telian suuntaan. Mieluusti muutama ajankohta, jolloin pätkäisy on sattunut, niin näkevät, tapahtuiko verkon puolella jokin häiriö vai mitä oikein kävi.
Jos asetat laitteille IP-osoitteet ZTE:n DHCP-poolin ulkopuolelle mutta kuitenkin samaan verkkoon, niin säilyykö yhteys käytettävissä? Jos se säilyy, niin sittenhän ongelma on varmaankin jossain kohdassa DHCP-palvelinta/prosessissa IP-osoitteen saamisessa/uudistamisessa.
Did you solve this?
I’m experiencing exactly the same issue. Been trying to also use other mesh network (Deco) as access point, but it really does seem like the ZTE MC888 is the root cause.
I also tried cancelling e.g. “Periodic Inform” and other small tweaks I found online (somehow they mostly lead to Telia forum?), but nothing helps. Ridiculous that a router even has a “scheduled reboot” option - they’re aware of the issue and have no way to fix this?
Did you solve this?
I’m experiencing exactly the same issue. Been trying to also use other mesh network (Deco) as access point, but it really does seem like the ZTE MC888 is the root cause
In this case it would be good to make sure that the problem is not caused by the mobile network through a customer service ticket. https://www.telia.fi/english/contact A service ticket allows us to better confine the issue to it's root causes.
In this case it would be good to make sure that the problem is not caused by the mobile network through a customer service ticket. https://www.telia.fi/english/contact A service ticket allows us to better confine the issue to it's root causes.
I don’t believe it’s caused by the mobile network, since a simple reboot to the router solves this every single time.
--
Muokkaus SonjaNii: Siistitty lainauksia
I don’t believe it’s caused by the mobile network, since a simple reboot to the router solves this every single time.
Wireless connection issues could be caused by any chain in the loop. The mobile connection is re-established each time the device reboots, it could be dropping the connection to the cell tower causing connection issues, it could also be either the wireless router or the endpoint-device. If your router is still under warranty, it could also be looked into swapping for another one. Dropped connections can be caused by signal strength or capacity issues, all of these types of issues could be investigated better through a service ticket if the issue persists.
Sure, I don't mind creating a ticket. The link you provided only offers me a way to contact Telia (calling or leaving a request to call back) - how does one create a ticket?
As additional information, I've observed yesterday that not all connections become unavailable. That is, other devices that are connected on the wifi may still have access to the internet.
Sure, I don't mind creating a ticket. The link you provided only offers me a way to contact Telia (calling or leaving a request to call back) - how does one create a ticket?
Tickets are created through My Telia webportal or through customer service (call or chat).
As additional information, I've observed yesterday that not all connections become unavailable. That is, other devices that are connected on the wifi may still have access to the internet.
This could indicate the issue being with the specific endpoint-device or the router. Device specific issues are handled through Telia Helppi.
Sama ongelma. Kotiverkon puolella yhteydet toimii, mutta laitteet valittavat ettei verkosta ole internetyhteyttä.
Yhteys kuitenkin toimii osittain. IP-paketit näyttää kulkevan läpi, koska esim. DNS ja ICMP (ping) toimivat normaalisti. Ongelma näyttäisi vaikuttavan vain vain TCP -yhteyksiin.
Etkö löytänyt etsimääsi?
Kirjaudu sisään tai luo tunnukset ja kysy Yhteisöltä.
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.
Skannataan tiedostoa virusten varalta
Pahoittelut, tarkistamme vielä tiedoston sisältöä varmistaaksemme, onko sen lataaminen turvallista. Ole hyvä ja yritä uudestaan muutaman minuutin kuluttua.