Skip to main content

Ongelma on yksinkertaisesti selitetty Huawei B593s-22 päivitetty firmaware, windows 7 x64 päivitetty.

Jos modemi yhdistää 4g verkkoon netti ei toimi. Kun vaihtaa 3 g verkkoon toimii.

Modemin ja windows testit eivät tuota tulosta. Sonera avustaja jumittaa vaan. Olen palauttanut, käynnistelyt, resetoinut, ei auta. Koska 3g toimii, vika ei ol  tiekoneessa vaan jossain muulla.
Modeemissa on neljä tolppa kuten aina ja se on ennenkin toiminut 4g.llä. Modeemissa on yhteys kumminkin ääällä ja mitään ivikaa ei modeemin testien mukaan ole missään. Windows ilmoittaa ettei modeemi ole yhteydessä internettiin. Ajoittain ollut samaa ongelmaa, mutta saanut sen pois. Tosin en ole rationalisesti  löytänyt, mikä ongelman on poistanut. Viittaisi siihen että modeemi ei jaa 4g yhteyttä eteenpäin.

Olen näitä säädellyt aikojen alusta 20 vuotta kaikenmoisia, mutta nyt olen pallo hukassa.

Hei kappalainen ja tervetuloa Klaaniin!



 



Olet varmaan jo tarkistellut moneen kertaan modeemin asetukset, mutta laitan tähän vielä ne : https://www.sonera.fi/asiakastuki/ohjeet/Huawei-B593-(4G-modeemi)?id=1340



 



Kannattaa tarkistaa vielä vika- ja häiriötiedotteet, jos alueellasi olisi vaikka jotain häiriötä tai muutostöitä verkossa : https://www.sonera.fi/asiakastuki/vika-ja-hairiotiedotteet?intcmp=footer-vikatiedotteet



 



Sininen valo pitäisi tosiaan palaa modeemissa, kun se on 4G -verkossa ja vihreä kun on 3G -verkossa.


Asetukset on testattu ja muitakin. Häirötiedotteissa ei ole mitään. Modeemi ilmoittaa että yhteys 4g verkkoon on. Modeemin testi sanoo kaikki on ok. Tiekoneelta pääsee modeemin asetuksiin, 3G toimii ongelmitta, joten vika ei ole tietokoneen ja modeemin välissä, Vika ei myöskään ole modeemin ja palveluntarjoajan välissä, joten ainoa vaihtoehto on, ettei modeemi jatka 4g yhteyttä tietokoneelle päin tai windows eri sitä tunnista. ainostaan 3g yhteys toimii kuin vessanpönttö.



@kappalainen kirjoitti:


Asetukset on testattu ja muitakin. Häirötiedotteissa ei ole mitään. Modeemi ilmoittaa että yhteys 4g verkkoon on. Modeemin testi sanoo kaikki on ok. Tiekoneelta pääsee modeemin asetuksiin, 3G toimii ongelmitta, joten vika ei ole tietokoneen ja modeemin välissä, Vika ei myöskään ole modeemin ja palveluntarjoajan välissä, joten ainoa vaihtoehto on, ettei modeemi jatka 4g yhteyttä tietokoneelle päin tai windows eri sitä tunnista. ainostaan 3g yhteys toimii kuin vessanpönttö.






Sitten varmaankin kannattaa tehdä vikailmoitus, että resetoivat yhteyden Soneralla https://www.sonera.fi/asiakastuki/Ota-yhteytta



 



Voit soittaa, jättää yhteydenottopyynnön tai ottaa yhteyttä vaikka facebookin kautta.



Ainakin tässä tapauksessa tuo oli auttanut : http://keskustelu.suomi24.fi/t/12550280/huawei-b593-reititin-4g-ei-toimi-(solved)


Ei auttanut resetointikaan.


Olitko jo   yhteydessä vikapalveluun ja päässyt asiassa eteenpäin? 


Vastaa