Skip to main content

Äimistelen tässä Telian liittymäpolitiikkaa.



 



4G laajakaistassa mainostetaan 100mbit/s asti nopeutta. Käytännössä kumminkin oman 4G liittymän nopeus on pysynyt vuodet jo samana 20mbit/s sisään ja ulos näissä olosuhteissa. Pari kertaa tässä joku häirikkö yrittänyt ehdottaa, että pitäs päivittää liittymä (kalliimpaan), mutta kun käytännössä mikään ei muutu kuitenkaan, niin mitä järkeä semmosessa kaupassa olisi? Etäisyys tukiasemaan, esteet ja häiriöt/peilaukset eivät muutu miksikään.



 



4G investoinnit on jo kuoletettu varmasti, joten hinnan hilaaminen ylöspäin olisi vain puhdasta rahaa omistajien taskuun. Tokihan nyt kaikki toitottavat 5G:tä, jonka investoihin joutuu osallistumaan, vaikkei kiinnostaisi, ja tuo hemmetin typerä roaming direktiivi ja siitä seuraavat kustannukset ilmeisesti pitää ujuttaa kaikkien asiakkaiden laskuihin, myös tänne keskelle korpea, joka on kaukana ulkomaista.



 



Asiakas laitetaan itse hoitamaan liittymäasiat netissä, eikä siitä työstä makseta asiakkaalle pennin hyrrää, saati, että asiakkaan käyttämä aika näkyisi hinnoissa mitenkään, päin vastoin, siitä netin käytöstähän asiakas juuri maksaa. Mielelläni laskuttaisin Teliaa lomakkeiden täyttelyyn käytetystä ajasta ja vianselvitykseen käytetystä ajasta normaalin tuntitaksani mukaan.



 



Liittymäpaketteihin kytketään kaikenmaailman turhakkeita ja tilpehöörejä vaikka tämmöselle käyttäjälle riittää hyvin pelkkä bittiputki. Nykyisen sopimuskauden joskus tulevaisuudessa päättyessä hinta pompsahtaa eeppiseksi, mutta nopeus ja olosuhteet eivät muutu miksikään.



 



Jos siis 100mbit/s on 24,90/kk, niin oisko 20mbit/s sitten neuvoteltavissa jatkossa vaikkapa 4,90/kk?



 



Edit EssiJn: Muokattu otsikkoa

Eihän se miksikään muutukkaan. Pistä siirto vetämään toiselle operaattorille ja kokeile suostuvatko pudottamaan hintoja. Jos ei niin vaihda sitte operaattoria.


Oikeastaan jos hinnoittelua halutaan muuttaa pitäisi hinnoittelu muuttaa gigatavukohtaiseksi niin olisi reilua hinnoittelua. Vaikka 10Gt dataa 10€:lla niin ei olisi naapureita jotka käytävät verkkoa tukkoon asti. 



@olkitu@  kirjoitti:

Oikeastaan jos hinnoittelua halutaan muuttaa pitäisi hinnoittelu muuttaa gigatavukohtaiseksi niin olisi reilua hinnoittelua. Vaikka 10Gt dataa 10€:lla niin ei olisi naapureita jotka käytävät verkkoa tukkoon asti. 


Onhan näitä jotkut operaattorit kokeilleet mutta ilmeisesti ei ole kovaa menekkiä ollut. Mieluummin maksetaan hiukan enemmän siitä ettei tarvitse huolehtia datankäytöstä.



@Amatoori@  kirjoitti:

@olkitu@  kirjoitti:

Oikeastaan jos hinnoittelua halutaan muuttaa pitäisi hinnoittelu muuttaa gigatavukohtaiseksi niin olisi reilua hinnoittelua. Vaikka 10Gt dataa 10€:lla niin ei olisi naapureita jotka käytävät verkkoa tukkoon asti. 


Onhan näitä jotkut operaattorit kokeilleet mutta ilmeisesti ei ole kovaa menekkiä ollut. Mieluummin maksetaan hiukan enemmän siitä ettei tarvitse huolehtia datankäytöstä.


Jep. Tämä onnistuttiin mokaamaan myös siltä osin, että hinnoittelu oli ihan pielessä. Soneran aikoihin rajalliset liittymät oli suurpiirteittäin samanhintaisia kuin kilpailijoiden rajattomat, eli mitään merkittävää hintaetua datakaton hyväksymisellä ei onnistunut saamaan.

 

Itse maksaisin mielelläni kilpailukykyisesti hinnoitellusta datarajoitetusta liittymästä jos sen etu olisi selkeä. Jaksan aina peräänkuuluttaa toivettani tarpeen mukaan kustomoitavasta liittymästä jossa valitaan itse minuutit, viestit ja datamäärä(ja mahdollisesti vaikka datanopeuskin) yksittäin omaan käyttöön sopivaksi, sekä mahdollisuus jättää jokin poimimatta pakettiin jolloin mentäisiin yksittäishinnoilla.

 

Omaan käyttöön joku 500min/0txt/2gt liittymä olisi bueno, mutta nykymarkkinassa hinnan tulisi olla reilusti lähempänä 10€ kuin 15€.


Hyviä haastoja ja mielenkiintoista keskustelua hinnoittelusta, kiitos siitä! Haluaisin avata asiaa hieman täältä Telian näkökulmasta.



 



Yleisesti maailmalla datan käyttö on lisääntynyt jatkuvasti. Uudenlaiset palvelut tarvitsevat nopeampaa nettiä, ja nettiä halutaan käyttää kaikkialla huolettomasti. Esimerkiksi monet katsovat TV:tä matkalla, striimaavat musiikkia, soittavat videopuheluita, pelaavat ja työskentelevät. Muutama fakta suoraan kotimaastamme on, että Suomessa käytetään maailmanlaajuisesti eniten mobiilidataa ja suomalaisten data-roaming on kymmenkertaistunut EU-asetusten tultua voimaan.



 



Kuluttajien käyttötottumusten muuttuessa netin käyttömäärät ovat kasvaneet valtavasti ja kasvavat takuulla jatkossakin. Tulevaisuus tuo aivan uusia käyttötapoja ja tarpeita, kuten virtuaalitodellisuutta, 4K-videot, 3D-videot jne.  Asiakkaamme edellyttävät, ja me myös haluamme tarjota kapasiteettia tuleville palveluille. Telian 3G ja 4G -verkkoja rakennetaan ja parannetaan jatkuvasti ja toki 5G verkkoa myös tämän rinnalla. 5G-verkon rakentaminen on totta kai suuri investointi, mutta ei ainoa kehityskohde. 



 



En toki kiellä, etteivätkö kaikki käyttäisi paljon dataa. Esimerkiksi Telia Dot sovelluksen avulla maksat vain käytön mukaan, eli voit itse vaikuttaa käytöllä kuukausimaksuun. Rajattomien pakettien taustalla on kuitenkin se, että tulevaisuudessa netin käyttö tulee varmasti kasvamaan entisestään nykyisistä gigamääristä, joten olisi aika nurinkurista lähteä rajaamaan liittymien gigamääriä.



 



Mitä palvelumaksuihin tulee, niin muutokset voidaan hoitaa asiakaspalvelun välityksellä, niistä veloitetaan silloin palvelumaksu. Itsepalveluna asioita voi hoitaa veloituksetta tai edullisemmin, täällä hinnastossa palvelumaksut on tarkemmin eritelty. Jos palvelumaksuja ei olisi tai ne poistettaisiin, se heijastuisi suoraan liittymien hintoihin korotuksena.



@EssiJn@  kirjoitti:

 

Kuluttajien käyttötottumusten muuttuessa netin käyttömäärät ovat kasvaneet valtavasti ja kasvavat takuulla jatkossakin. Tulevaisuus tuo aivan uusia käyttötapoja ja tarpeita, kuten virtuaalitodellisuutta, 4K-videot, 3D-videot jne. 

Tähän pakko tarttua. Operaattorit kovasti tarjoavat nopeita nettejä 4K:n yms varjolla mutta sitten itse palveluita kartetaan kuin ruttoa 🙂. Tämä koskee kaikkia toimijoita eikä pelkästään Teliaa. Yritäppä Suomesta löytää joku jolta saisi 4K-sisältöä.



@Amatoori@  kirjoitti:



@EssiJn  kirjoitti:

 



Kuluttajien käyttötottumusten muuttuessa netin käyttömäärät ovat kasvaneet valtavasti ja kasvavat takuulla jatkossakin. Tulevaisuus tuo aivan uusia käyttötapoja ja tarpeita, kuten virtuaalitodellisuutta, 4K-videot, 3D-videot jne. 





Tähän pakko tarttua. Operaattorit kovasti tarjoavat nopeita nettejä 4K:n yms varjolla mutta sitten itse palveluita kartetaan kuin ruttoa 🙂. Tämä koskee kaikkia toimijoita eikä pelkästään Teliaa. Yritäppä Suomesta löytää joku jolta saisi 4K-sisältöä.






Ensimmäiset UHD/4K-lähetykset aloitettiin muutama viikko sitten Telia TV:ssä, mutta totta kai vielä ollaan ihan alkumetreillä näiden lähetysten osalta. Valimoima laajenee varmasti jatkossa :smileyhappy:



@EssiJn@  kirjoitti:


Ensimmäiset UHD/4K-lähetykset aloitettiin muutama viikko sitten Telia TV:ssä, mutta totta kai vielä ollaan ihan alkumetreillä näiden lähetysten osalta. Valimoima laajenee varmasti jatkossa :smileyhappy:


Ja mitäköhän tällä on tekemistä puhelimen kanssa?? Meinaatko tosiaan , että joku katselisi UHD/4K-materiaalia 5..6 tuuman puhelinnäytöltä? Ymmärtäisin , jos näyttö olisi vaikkapa 55 tuumaa tai enemmän , niin silloin siinä olisi jotakin järkeä. Toisaalta sellaisen laitteen ainoa järkevä nettiliittymä on kiinteä eikä puhelin.

 

Minulle puhelin on vain puhelin eikä siinä tarvita mitään UHD-hömpotyksiä. Voisitte tuoda myös uusmyyntiin 10...15 €/kk hintaisen puhelinliittymän , jossa netti olisi noin 50 Mbit/s ja puhelut ja viestit oman valinnan mukaan joko pieninä paketteina tai erikseen laskutettavina. No tiedän kyllä , että valikoimissanne on 20 Mbit/s netillä varustettu liittymä Rajaton 20M , mutta sen hinnassa on ainakin kymppi liikaa.



@kustaa1967@  kirjoitti:

@EssiJn@  kirjoitti:


Ensimmäiset UHD/4K-lähetykset aloitettiin muutama viikko sitten Telia TV:ssä, mutta totta kai vielä ollaan ihan alkumetreillä näiden lähetysten osalta. Valimoima laajenee varmasti jatkossa :smileyhappy:


Ja mitäköhän tällä on tekemistä puhelimen kanssa?? Meinaatko tosiaan , että joku katselisi UHD/4K-materiaalia 5..6 tuuman puhelinnäytöltä? Ymmärtäisin , jos näyttö olisi vaikkapa 55 tuumaa tai enemmän , niin silloin siinä olisi jotakin järkeä. Toisaalta sellaisen laitteen ainoa järkevä nettiliittymä on kiinteä eikä puhelin.

 

Minulle puhelin on vain puhelin eikä siinä tarvita mitään UHD-hömpotyksiä. Voisitte tuoda myös uusmyyntiin 10...15 €/kk hintaisen puhelinliittymän , jossa netti olisi noin 50 Mbit/s ja puhelut ja viestit oman valinnan mukaan joko pieninä paketteina tai erikseen laskutettavina. No tiedän kyllä , että valikoimissanne on 20 Mbit/s netillä varustettu liittymä Rajaton 20M , mutta sen hinnassa on ainakin kymppi liikaa.


Halvimmat liittymät oli alle kympin ni ei muuta ku tilaamaan :D



@Amatoori@  kirjoitti:

@kustaa1967@  kirjoitti:


Ja mitäköhän tällä on tekemistä puhelimen kanssa?? Meinaatko tosiaan , että joku katselisi UHD/4K-materiaalia 5..6 tuuman puhelinnäytöltä? Ymmärtäisin , jos näyttö olisi vaikkapa 55 tuumaa tai enemmän , niin silloin siinä olisi jotakin järkeä. Toisaalta sellaisen laitteen ainoa järkevä nettiliittymä on kiinteä eikä puhelin.

 

Minulle puhelin on vain puhelin eikä siinä tarvita mitään UHD-hömpotyksiä. Voisitte tuoda myös uusmyyntiin 10...15 €/kk hintaisen puhelinliittymän , jossa netti olisi noin 50 Mbit/s ja puhelut ja viestit oman valinnan mukaan joko pieninä paketteina tai erikseen laskutettavina. No tiedän kyllä , että valikoimissanne on 20 Mbit/s netillä varustettu liittymä Rajaton 20M , mutta sen hinnassa on ainakin kymppi liikaa.


Halvimmat liittymät oli alle kympin ni ei muuta ku tilaamaan :D


Niinpä.  :smileylol:

 

Jos lukaiset tuon edellisen viestini vähän tarkemmin , niin huomaat , että siinä ainoassa alle kympin liittymässä on se 256 kbit/s etananetti ja se on ehkä liian vähän älypuhelimelle. Toisaalta kritisoin sitä , että uusmyynnissä ei ole enää semmoisella 20..50 Mbit/s netillä varustettua liittymää hintaluokassa 10..15€/kk.

 

Aiemmin oli ja sellainen minulla on tälläkin hetkellä , mutta uusmyynnissa ei ole ja näiden vanhojen jatkuvuus on aina vähän epäselvää.



@EssiJn@  kirjoitti:

 

 

En toki kiellä, etteivätkö kaikki käyttäisi paljon dataa. Esimerkiksi Telia Dot sovelluksen avulla maksat vain käytön mukaan, eli voit itse vaikuttaa käytöllä kuukausimaksuun. Rajattomien pakettien taustalla on kuitenkin se, että tulevaisuudessa netin käyttö tulee varmasti kasvamaan entisestään nykyisistä gigamääristä, joten olisi aika nurinkurista lähteä rajaamaan liittymien gigamääriä.

 

 


Hyvä kun mainitsit tämän, mulla on pyörinyt asian tiimoilta päässä seuraavaa. Tuo "käytön mukaan" -kaava ainakin omalla kohdalla vuotaa, puhun puhelimessa päivittäin ja tuon joskus laskeskelin, että pelkät puhelut kustantaisi vähintään 25€/kk. Samoin kuin se vuotaa datarohmulla. 1€/pv tarkoittaa noin 30€/kk, hinta jolla saa jo täysin rajattoman liittymän. Jos liittymän käytön hinnoittelun painopiste olisi datassa ja puheluiden ja viestien maximipäiväkustannus olisi rajattu jotenkin niin ettei se euro täyty pelkästään yhdestä vaan vaatisi aina datasiirtoa mukaan niin se voisi olla harkitsemisen arvoinen.

 

Toki tämä nyt on omaan käyttöön pohjautuvaa purnausta ja siksi nuo rajattomat liittymät on se oma juttu, paitsi sen datan osalta. Tässä oltiin joskus Soneran aikoihin sinällään oikeassa, että rajattomissa datapaketeissa pienien määrien käyttäjät maksaa periaatteessa saman siivun datakäytön kustannuksista kuin se joka imee verkosta useamman sata gigaa kuussa.

 

Tuohon gigamäärien rajaamisen nurinkurisuuteen mainittakoon, että en tarkoita että rajattomista pitäisi luopua vaan että tarjolla olisi vaihtoehtoja rajattomien lisäksi.


Mikään @EssiJn perusteluistasi ei muuta radioyhteyden teknistä totetutusta ja käyttöolosuhteita tässä pisteessä, joten käytännössä yhteyden nopeuskaan ei muutu. Vaikka selität mitä tilastoja muiden raoming nettikäytöstä, niin so what. Jos jotain, niin hintojen pitäis alentua, teknologian hinta suhteessa tehoon on puolittunut jo kolme kertaa 4G aikana.



 



Vertailin jokin aika sitten muiden operaattorien liittymähintoja, ja datayhteyttä varten paketit olivat suht täsmälleen saman hintaisia, ja muutkin yhteydet sen saman verran tms. Mitään kilpailua ei käytännössä ole!! Päin vastoin, kilpailu on erilaisten rajoitusten kesken ja tapahtuu lähinnä ostamalla asiakkaita alennuksilla muilta operaattoreilta. Ehkä soittelemalla operaattoreille löytyisi joku alennus, mutta se pieni etu katoaa siihen palvelumaksuun sitten.



 



Jonkin toisen operaattorin tukari voisi olla paremmin saatavilla, mutta sen testaaminen ei erityisesti kiinnosta. Onnistuuko testaus kustannuksitta hankkimatta liittymää?



 



Datakattoa/Gigahinnoittelua en kannata. Yhdessä kuussa saattaa mennä 1Gt ja seuraavassa saattaa yhteydellä ladata 100Gt kokoisen pelin ja joku 10Gt raja paukkuisi saman tien.



 



Palveluiden nettiin siirtymisellä tuntuu olevan se vaikutus palvelutasoon, että asiakkaan on osattava navigoida palvelutarjoajan nettipalvelussa rekisteröitymisineen ja pankkitunnistumisineen yms. Ja palvelutarve pitää tietää ennakkoon. VR:n liput on tilattava ennakkoon. Bussilippu hommattava ennakkoon. Olis tiedettävä netin datatarve ennakkoon. On tilattava pankista käteistä ennakkoon. Auton varaosia ei löydy varastosta, odoteltava tilausta, tai tilattava ennakkoon. Lennot on ihan oma tappelunsa, ohitan ne kokonaan....



 



Palvelua tai tuotetta tarjoava yritys lähtee kasailemaan kapasiteettia, hankkimaan vuokratyövoimaa yms. vasta kun jonkinsorttinen tilausvaraus on olemassa. Jos palvelua haluaa just nyt, niin rahastetaan hävyttömät palvelumaksut, ja asiakaspalvelija osaa vain yhdet vuorosanat, jos nyt puhelinpalveluvalikosta hengissä selviää.



 



Palvelua just nyt, kiitos, ja hinnalla joka ei sisällä kaikkia operaattorin unelmia.



 



Edit ReOlivia: Korjattu tägitys



@EssiJn@  kirjoitti:

 

En toki kiellä, etteivätkö kaikki käyttäisi paljon dataa. Esimerkiksi Telia Dot sovelluksen avulla maksat vain käytön mukaan, eli voit itse vaikuttaa käytöllä kuukausimaksuun. Rajattomien pakettien taustalla on kuitenkin se, että tulevaisuudessa netin käyttö tulee varmasti kasvamaan entisestään nykyisistä gigamääristä, joten olisi aika nurinkurista lähteä rajaamaan liittymien gigamääriä.

 


Heko heko.  :smileylol:

 

Telia DOT ei ole halpa liittymä käytitpä sitä vähän tai paljon ja kaiken lisäksi hinnoittelumalli on sekavin mitä ikinä olen nähnyt. Oikeassa käytön mukaan hinnoitellussa liittymässä hinta lähtee 0 €/kk ja nousee käytön mukaan. Lähinnä prepaid on sellainen , mutta DOT ei ole , sillä sehän maksaa , vaikka et käyttäisi ollenkaan.



@  kirjoitti:






Hyvä kun mainitsit tämän, mulla on pyörinyt asian tiimoilta päässä seuraavaa. Tuo "käytön mukaan" -kaava ainakin omalla kohdalla vuotaa, puhun puhelimessa päivittäin ja tuon joskus laskeskelin, että pelkät puhelut kustantaisi vähintään 25€/kk. Samoin kuin se vuotaa datarohmulla. 1€/pv tarkoittaa noin 30€/kk, hinta jolla saa jo täysin rajattoman liittymän. Jos liittymän käytön hinnoittelun painopiste olisi datassa ja puheluiden ja viestien maximipäiväkustannus olisi rajattu jotenkin niin ettei se euro täyty pelkästään yhdestä vaan vaatisi aina datasiirtoa mukaan niin se voisi olla harkitsemisen arvoinen.



 






Dotin peruskäytön (sisältää vuorokautisen aloitusmaksun 0,20€, käytön mukaan puhelut, tekstiviestit, netin) maksimiveloitus on yhteensä euron päivässä. Eli normaalilla käytöllä ei tuota enempää kerry kuluja. Hinta saattaa kuitenkin jäädä paljon pienemmäksikin, riippuen ihan käyttömääristä. Jos siis liittymällä on paljon käyttöä, niin ehkä perinteinen alle 30€ hintaluokkaan jäävä paketti, joka sisältää käyttöön nähden sopivat määrät dataa ja minuutteja, on siinä tapauksessa parempi ratkaisu. Monelle Dot on kuitenkin ollut hyvä vaihtoehto perinteisten pakettien joukossa. 



 



@kustaa1967@  kirjoitti:



@EssiJn@  kirjoitti:


 



En toki kiellä, etteivätkö kaikki käyttäisi paljon dataa. Esimerkiksi Telia Dot sovelluksen avulla maksat vain käytön mukaan, eli voit itse vaikuttaa käytöllä kuukausimaksuun. Rajattomien pakettien taustalla on kuitenkin se, että tulevaisuudessa netin käyttö tulee varmasti kasvamaan entisestään nykyisistä gigamääristä, joten olisi aika nurinkurista lähteä rajaamaan liittymien gigamääriä.



 






Heko heko.  :smileylol:



 



Telia DOT ei ole halpa liittymä käytitpä sitä vähän tai paljon ja kaiken lisäksi hinnoittelumalli on sekavin mitä ikinä olen nähnyt. Oikeassa käytön mukaan hinnoitellussa liittymässä hinta lähtee 0 €/kk ja nousee käytön mukaan. Lähinnä prepaid on sellainen , mutta DOT ei ole , sillä sehän maksaa , vaikka et käyttäisi ollenkaan.






Dot on suunniteltu säännölliseen käyttöön, eli käyttöä on oltava kolmen peräkkäisen kuukauden aikana yhteensä vähintään 15€ arvosta. Näinhän yleensä normaalikäytössä onkin, mutta mikäli käyttö jäisi tuota pienemmäksi, niin voidaan siinä tapauksessa veloittaa numeron säilymisestä 5€/kk. 



 



Jos kiinnostus herää lisää Dotia kohtaan, niin muun muassa hintatiedot löytyvät tämän linkin violetista alapalkista kohdasta Palvelun käyttöehdot. 


Tuossa perheenjäsenellä on käytössä vielä liittymä, jossa puhelut ja tekstarit ovat yksikköhinnoittelulla ja data on 100M 5Gt/kk. Datakäyttö on ollut joka kk. alle gigan, tosin kotona ollaan wifin ylitse netissä ja ehkä raskain palvelu, mitä puhelimella tehdään on netin selaus ja Skype-puhelut. Hinta on kutakuinkin sama kuin tuon 256Kbps netin omaavan liittymän. Mutta erona on se, että netillä sentään tekee jotain. 256Kbps hädin tuskin riittää videopuhelulle. Toki johonkin käyttöön se riittää, mutta kokemuksella väitän, että nopeutta kaipaa äkkiä lisää, kun asiat kestää ja kestää.


Hei, otin myös 100mb langattoman liittymän, en katsonut nopeutta, mutta hyvin toimi aikansa reitittimessä yhden toistimen kautta. Uusimpien päivitysten jälkeen alkoi pätkimään pahasti ja tein valituksen. Minulle soitettiin ja kerrottiin olevan oikeassa, ruuhka-aikoina yhteys putoaa alle 10mb ja asia on viety eteenpäin. Pätkiminen jatkui ja jatkuu edelleen ja tein uuden valituksen. Seuraavana päivänä tuli tekstiviesti jossa kehoitettiin lukitsemaan reititin 3g werkkoon jotta toimisi paremmin. HALOO maksan 100mb liittymästä joka toimi ensin moitteetta ja nyt kehoitellaan tuollaista kele. Telian kuuluisi nostaa kapasiteettia käyttäjämäärän lisääntyessä eikä päivitellä linkkejään huonommiksi. Aika turhauttavaa ja vähän raivostuttavaakin


Hei, ikävä kuulla että osoitteesi 4G-verkko on näin pahasti ruuhkautunut. Liittymälle lupaamme nopeudeksi 4G-verkossa vähintään 10Mbit/s, mikäli tämä ei täyty niin liittymäsopimus voidaan purkaa vaikka sopimus olisikin määräaikainen. Kehitämme verkkoamme vuosittain ja yksi suuri panostus kohta on verkon kapasiteetin ylläpito, valitettavasti tarve tulee aina ennen parannusta.

 

3G-verkkoa on hyvä testata koska sen kautta voidaan latausnopeutta saada kohtuulliseksi, 4G-verkkoon verrattuna vasteaika ja lähetysnopeus hieman kärsivät mutta tätä ei normaali netinkäytössä tulisi huomata. Eri asia on jos yhteyttä käytetään verkkopelaamiseen, tällöin 3G yhteys voi tuntua huonolta. Tuosta tilanteesta on todennäköisesti jo tehty palaute verkkomme ylläpitoon ja alueelle on jossain vaiheessa parannus tulossa. Postinumeron avulla voimme nyt jo kertoa milloin parannusta voisi alueelle odottaa.


Vastaa