Skip to main content

4G-modemin toiminta

  • December 30, 2016
  • 10 kommenttia
  • 10 katselukertaa

Terve.

Onko niin,että verkossa kapasiteettia ei riitä,kun sattumanvaraisesti nuo kentän voimakkuuspilarit sammuvat ja yhteys katkeaa?Tämä on tapahtunut pari kertaa n puolentoista viikon aikana.Muuten 50 M liittymä toimii n.25-30 M nopeudella.

Katkeaminen on tapahtunut iltaisin.

10 kommenttia

Kimppikoo
  • Uusi jäsen
  • January 1, 2017

Kuulostaa enemmän modeemin vialle. Tai sitten tukiasemassa on jotakin vikaa. Modeemin vian saat rajattua pois jos testaat toisen tukiaseman alueella.


  • Aloittaja
  • Morsettaja
  • January 2, 2017

On toiminut moitteettomasti 3-g tilassa,kun asiakas halusi enemmän nopeutta muutettiin 4-g-tilaan,niin

tuli näitä ongelmia.


  • Ex-telialainen
  • January 2, 2017

Moikka!

Vähän kuulostaa siltä, että joko 4G puolella on jotain vikaa tai sitten signaalinvoimakkuudessa tai laitteessa on jotain häikkää. Miten muilla laitteilla 4G toimii? Asiakkaasi voisi olla yhteydessä vikapalveluumme niin voitaisiin varmistella verkon toimivuus alueella. :)


  • Aloittaja
  • Morsettaja
  • January 3, 2017

Moi.

Tämä ongela on esiintynyt silloin kuin telkkarissa oli toi Saara Aallon esintyminen ja toisen kerran eräänä lauantai-iltana.

Kerron asiakkaalle neuvoistanne, niin katsotaan.Asiakkaan mukaan naapurin liittymä toimii paremmin,mutta hänellä on Elisan/Saunalahden liittymä.


  • Ex-telialainen
  • January 4, 2017

Se voi olla nyt kuuluvuudesta kiinni, mutta voidaan vielä katsoa parannukset asiakkaalle. Jos ongelmia 3G verkon kautta ole ilmennyt niin sitten varmaan kannattaa palauttaa 3G-pakotus laitteelle.


  • Aloittaja
  • Morsettaja
  • January 4, 2017

Moi.

Asiakashan maksaa 4G-nopeudesta....


  • Aloittaja
  • Morsettaja
  • January 4, 2017

Moi.

Keskustelin eilen tämän asiakkaan kanssa,ja hän oli sitä mieltä,että kun nettiyhteys pätki niin tablettikin pätkii,eli onko sittenkin niin että verkko on alimitoitettu?


  • Ex-telialainen
  • January 4, 2017

Kyseessä voi olla kapasiteettiongelma, varsinkin jos ongelmia esiintyy iltaisin ruuhka-aikoina (19-21). Toki asiakas maksaa yhteydestä meidän verkkoon ja siihen myös 4G-verkko kuuluu, mutta jos 4G:n puolella ei ole kapasiteettia tai kuuluvuus on huono ja 3G-verkossa ei havaita ongelmia käytön kanssa (kuva pyörii pätkimättä yms) niin en näe syytä, miksei laitetta pakottaisi 3G-verkkoon. Tietysti jos kapasiteetissa on ongelmaa tai kuuluvuudessa niin parannuksiahan siihen pitää saada. Nämä voidaan katsoa, kun tiedetään tarkemmin käyttöosoite ja liittymä, millä verkkoa käytellään.


  • Aloittaja
  • Morsettaja
  • January 4, 2017

Terve.

Voinko saada joku yhteysnumero jonka voisimme keskustella tästä asiasta?

Silloin löytyisi varmasti ratkaisuja tähän ongelmaan.Tämän foorumin kautta ei tunnu oikein tulokselliselta

löytää raikaisua.


MiaSL
Ex-telialainen
  • Ex-telialainen
  • January 4, 2017

@gustav17 kirjoitti:

Terve.

Voinko saada joku yhteysnumero jonka voisimme keskustella tästä asiasta?

Silloin löytyisi varmasti ratkaisuja tähän ongelmaan.Tämän foorumin kautta ei tunnu oikein tulokselliselta

löytää raikaisua.


Ilman muuta yhteyttä voi ottaa suoraan Tekniseen Asiakaspalveluumme soittamalla tai asiakas voi jättää yhteydenottopyynnön Omilla Sivuilla. Ja Facebookissakin voi laittaa privaviestiä :smileyhappy: