Jos netin nopeudet ovat jatkuvasti tätä luokkaa tai hiukkasen paremmat niin mitä tehdä?. Selitykset Telialta aina sama että “verkon parannustyöt ovat käynnissä” eli olleet käynnissä nyt ainakin tämän vuoden mutta hommat ovat vain menneet huonompaan suuntaan. Milloin alan saamaan korvauksia jatkuvasta huonosta toimivuudesta? https://teliacompany.speedtestcustom.com/result/883e94d0-64f2-11ee-a306-2db3b600a6be
Jos nopeudet ovat pysyvästi sopimusehtojen alapuolella , niin asiasta pitää tehdä vikailmoitus. Mikäli nopeudet eivät operaattorin toimilla parane , niin asiakas on oikeutettu korvaukseen.
https://www.telia.fi/toimitusehdot-ja-palvelukuvaukset
Tässä vielä asiakaspalvelun keskustelu mikä kertoo paljon näihin asioihin kiinnostuksesta eli mitään ei kyetty tekemään eikä kiinnostanut.
Daniel, Telia
Moikka Ville! mukavaa kun otit yhteyttä, mie availen tässä vielä siun tiedot auki, hetkonenpieni :)
juu, viimeeks otin alkuvuodest yhteyttä ku alko tää hidastelu kyllästyttää ja silloki oli rakenteluhommat just käynnis et tuo alkaa nyt olemaa jo aika kulunu selitys :D
ihme ettei se nopeus oo silti parantunu vaik täs nyt taas on yli puolvuotta "tehty parannuksia"
voikoha näistä jakuvista huonoista nopeuksista hakea mitää korvauksia jo?
Daniel, Telia
Pahoittelut tästä, mutta korvauksia en valitettavasti kykene antamaan.
Telia
Daniel poistui keskustelusta
Telia
Chat-keskustelu on päättynyt.
Minä en kovin paljon laittaisi painoa Chatin höpinöille , kun ne Chatin asiakaspalvelijat eivät näytä tuntevan edes firman sopimusehtoja.
Suosittelen tekemään kirjallisen vikailmoituksen.
https://www.telia.fi/asiakastuki/lomakkeet/yhteydenottopyynto
Juu, kiitos tästä neuvosta. Ihmetyttää tosin ettei chatissa osattu neuvoa tähän suuntaa. :D
Juu, kiitos tästä neuvosta. Ihmetyttää tosin ettei chatissa osattu neuvoa tähän suuntaa. :D
Sanopa se. Taitaa se chat olla vain “ompeluseura” , missä jutellaan mukavia ajankuluksi.
Tässä vielä asiakaspalvelun keskustelu mikä kertoo paljon näihin asioihin kiinnostuksesta eli mitään ei kyetty tekemään eikä kiinnostanut.
Daniel, Telia
Moikka Ville! mukavaa kun otit yhteyttä, mie availen tässä vielä siun tiedot auki, hetkonenpieni :)
juu, viimeeks otin alkuvuodest yhteyttä ku alko tää hidastelu kyllästyttää ja silloki oli rakenteluhommat just käynnis et tuo alkaa nyt olemaa jo aika kulunu selitys :D
ihme ettei se nopeus oo silti parantunu vaik täs nyt taas on yli puolvuotta "tehty parannuksia"
voikoha näistä jakuvista huonoista nopeuksista hakea mitää korvauksia jo?
Daniel, Telia
Pahoittelut tästä, mutta korvauksia en valitettavasti kykene antamaan.
Telia
Daniel poistui keskustelusta
Telia
Chat-keskustelu on päättynyt.
Tervetuloa @VilleLaa tänne Yhteisöön! Tuo Chat-keskustelu ei kyllä nyt aivan mennyt tuubiin. Oma veikkaukseni on että jostain teknisestä syystä johtuen se on katkennut kesken kaiken. Asiakas on se joka päättää keskustelun ja jos asiakkaasta ei hetkeen mitään kuulu niin kerrotaan että keskustelu päätetään.
Kuten @kustaa1967 tuossa aiemmin mainitsikin niin kannattaa tehdä ehdottomasti häiriöilmoitus ja kerätä siihen useampiakin ajankohtia ja nopeusmittauksia mukaan. Näin pääsemme tarkemmin selvittämään mistä hidastelu johtuu ja onko siihen tulossa parannuksia.
Kaikki mitä tässä on nyt keskusteltu on sinänsä hyvää asiaa. Mutta ainoa mikä taas laittaa mietityttämään on että asiakkaan pitäisi tehdä mittauksia ja selvityksiä viasta mikä oikeasti kuuluisi varmaan itse palveluntarjoajalle. Eli tässä taas voi todeta sen ettei asia näköjään ketään kiinnosta telian puolella.
Aikoinaan Telian kanssa vastaavasta asiasta tappelin ja Telian vastineet ongelmaani olivat lähinnä sanahelinää. Viimeisessä viestissä ilmoitin Telialle ilmoitin Telian syyllistyneen sopimusrikkomukseen, kun eivät kykene toimittamaan edes minimiehtojen mukaista nopeutta. Ja vaihdoin Sim-korttia vielä kerran, toki operaattorikin vaihtui samalla. Onneksi ei ole mikään Telian myyntitykki erehtynyt kauppaamaan liittymää, muistan varmasti vedota tähän sopimusrikkoon. Ja aika pahoinhan tuo Telian osakekurssikin on kyykännyt, jos vertaa vaikka täysin kotimaiseen kilpailijaan. Asiakkaat sen rahan firmaan tuo, ei osaamaton asiakaspalvelu chatteineen ja erilaisine sovelluksineen.
Ja aika pahoinhan tuo Telian osakekurssikin on kyykännyt, jos vertaa vaikka täysin kotimaiseen kilpailijaan.
Suomessa toimivista operaattoreista yhdenkään omistus ei ole täysin kotimaista. Siis suurista toimijoista.
Elisasta ulkomaiset säätiöt omistavat noin 48% hallintarekisterin kautta ja on varsin epäselvää onko omistuksen enemmistö suomalaista.
DNA:n omistaa Telenor.
Telian suurin omistaja on Ruotsin valtio.
Vaikuttaa siltä että keplotellaan, nopeus 5,1 mbs mittauksen mukaan, juuri minimin päälle. Kun kännykässä laittaa virran päälle, puhelin näyttää 4g ja kaikki 4g palvelut puheluineen. Kun alkaa käyttämään puhelimella nettiä, katoaa 4g heti ja näyttää vain H+. Eräs soitti ja valitti, sanoivat kolmen vuoden kuluessa paranevan.
Vaikuttaa siltä että keplotellaan, nopeus 5,1 mbs mittauksen mukaan, juuri minimin päälle.
Eipä tuo ole edes minimin verran.
mbs = millibittiä sekunnissa
Mbs = megabittiä sekunnissa
https://fi.wikipedia.org/wiki/Mega