Skip to main content
Hei missähän päin sijaitsisi lähin 4g tukiasema osoitteesta Bergstantie 161 kun palkit ova 3,4/5 luokkaa huaweiB593s-22 boxissa että jos saisi vähän paremmat kuuluvuudet jos suuntaisi sen härvelin oikein kun http://puu.sh/cs1j0/95f605e1d2.png
Hei Hilppari

Uusin 4G tukiasema on otettu käyttöön syyskuun alussa sinun osoitteestasi 4km luoteeseen. Sen takia nopeus ei välttämättä ole paras mahdollinen koska tukiasema on noinkin kaukana.

Loppuvuonna on tulossa parannusta jälleen ja tällä kertaa vähän lähemmäksi, 1,5 km päähän etelään. Eli odotellaan sinne loppuvuoteen, toivon mukaan aikatalulu pitää ja saat paremmat nopeudet viimeistään tuolloin.
Merja_J kirjoitti:
Hei Hilppari
Uusin 4G tukiasema on otettu käyttöön syyskuun alussa sinun osoitteestasi 4km luoteeseen. Sen takia nopeus ei välttämättä ole paras mahdollinen koska tukiasema on noinkin kaukana.


Mastolle näyttää olevan 4,2 km, mutta välissä on aikamoisia muhkuroita = maastoesteitä, eikä tuo tukiasema ole luoteeseen tuosta Bergstantien osoitteesta vaan länsiluoteeseen, jos tarkkoja ollaan eli tuohon:

http://kansalaisen.karttapaikka.fi/link ... 48&lang=fi

Minulla on samaan tukiasemaan matkaa 4.8 km, mutta rouheasti kartta näyttää, että 4G-kuuluvuus olisi meillä erinomainen.

No - olen lähetellyt hieman tutkimustuloksia asiakaspalveluun tähän saakka ihan hyvässä hengessä. Aamupäivisin saa suunta-antennilla välttäviä tuloksia, mutta iltapäivällä/illalla yhteys on surkea..Tällä hetkellä signaali on antennin kanssa 40%, siis kaksi tolppaa Huawei e5776:lla - RSRP on -99 dBm ja RSRQ -11 dB. Näin puolen yön jälkeen tulee parhaillaan vain 9Mb/s verkosta.

Keskimäärin ilta-aikojen nopeus on ollut pakotetulla 4G:llä 2,44 Mb/s verkosta ja 2,14 Mb/s verkkoon. Aamuisin: 8,48 Mb/s ja 4,7 Mb/s.

Piipahdan ehkä viemässä tulokset liittymän myyjälle - katsotaan, mitä poijjaat sanoo... Asiaa on toki käsiteltty tekniikan ja asiakaspalvelun kanssa

Minkäs formaatin kuvat muuten tipahtaa tänne liitetiedostoksi - ainakaan *.pdf ei kelpaa?

t. Uti53
Uti53 kirjoitti:

Minkäs formaatin kuvat muuten tipahtaa tänne liitetiedostoksi - ainakaan *.pdf ei kelpaa?

Jahah... Taisi selvitä - ei mitkään - liitetiedostot evät liene käytössä ollenkaan?

t. Uti53
Hei Uti53!

Osoitteesi on tosiaan ihan 4G-kuuluvuusalueen rajamailla ja se varmasti jonkin verran vaikuttaa tuohon yhteyden nopeuteen. Tulossa oleva parannus 4G-verkkoon varmaan osaltaan korjaa tämän ongelman.

kirjoitti:
Hei Uti53!

Tulossa oleva parannus 4G-verkkoon varmaan osaltaan korjaa tämän ongelman.

Tuota...

Olisko kertoa jotain aikataulua, koska voisi odottaa tuota "Tulossa oleva parannus 4G-verkkoon"-tapahtumaa???

Kyselee: Uti53


Hei!

 

Kukaan ei vielä vastannut, mutta joko ilmat suosii, tai jotain on jo tehty, koska nyt aamupäivä"kuuluvuus" on parantunut... Ilta-ajathan ne tosin ovat olleet tukkoisia...

 

No katssellaan, mutta kiitoksia joka tapauksessa siitä, että näytetään ainakin yrittävän kohentaa palveluita lupausten mukaisiksi!

 

t. Uti53


No niin...

 

Sonera nukkui onnensa ohi...

 

Määräaikainen mobiililaajakaistasopimukseni katkaistaan, koska laatu laski tasaisesti hankintahetkestä muutamassa kuukaudessa niin, että 4G LTE latausnopeus tipahti kohtuullisesta keskiarvoisesti surkeaan eli noin kahteen megabittiin/s.

 

Aaamuyön tunteina saattoi päästä 5-15 megaan/s tehokkaalla suunta-antennilla, mutta esim. iltapäivisin klo 16 jälkeen liikuttiin vain n. 0,5 megan vauhdeissa. Tehokkaalla suunta-antennilla pääsee edelleen iltapäivisin uploadissa keskiarvoon 7,5 megaa, mutta... Kun se latausnopeus on oleellisempi, niin ei paljon lohduta.

 

Ei ole vaikea päätellä, että antenni siis toimii, kun data liikkuu verkkoon päin myös ilta-aikaan kohtuullisesti, mutta verkosta asiakkaalle vain surkeasti = kapasiteettiongelma!

 

Jonkun POMOn olisi hyvä ottaa kantaa siihen, miksi mitään ei tapahdu kuukausiin - helpdeskin sympatiasta ei ole paljon apua, kun homma ei vaan toimi!

 

Kävin tänään iltapäivällä toisen firman simmin wlan-palikkaan ja... Keskimäärin 8-10 kertainen nopeus 800 Mhz:n LTE verkossa näin ilta-aikaan ja tukiasemiin on suunnilleen samat matkat ja maastotkin ovat samat!

 

Kuukausien odottelu ja vaivannäkö ja suht kattavien käyttöraporttieni toimittaminen ei auttanut - ehkä kuitenkin hieman Soneraa, jos kuuluvuuskarttoja päivitetään aidosti? - meillähän 4G-LTE-kuuluvuus oli kartan ja myynnin mukaan erinomainen :-)

 

Voin todeta, että hommassa on ollut ns. vettä-hanhen-selkään-fiilis; väritöntä, hajutonta, mutta erityisesti mautonta.

 

Kun saan vähän kokemuksia lisää, niin puhelinliittymän kanssa käy varsin herkästi samoin! Ei väkisin, kun mistään ei tunnu saavan mitään asiallista feedbackia.

 

Pahoittelen, että jouduin näin kirjoittamaan :-(

 

t. Uti


Suosittelen soittamaan Soneran vikapalveluun, sieltä saat heti vastauksen. 



@olkitu kirjoitti:

Suosittelen soittamaan Soneran vikapalveluun, sieltä saat heti vastauksen. 


Mutta eikö se ole jo myöhäistä jos käyttäjä @Uti53 on jo ottanut uuden liittymän toiselta operaattorilta edellisen viestin perusteella?



@olkitu kirjoitti:

Suosittelen soittamaan Soneran vikapalveluun, sieltä saat heti vastauksen. 


Huumorillako kirjoitit?

 

Viestistänikö ei voinut päätellä, että olen ollut vikapalveluun yhteydessä useita kertoja ja taisin kyllä kertoa nähneeni asian suhteen vaivaakin tomittamalla sinne jopa pari erinomaista päiväraporttia (graafisina), mutta mitään ei vaan ole tapahtunut.

 

"saat heti vastauksen" on uskontoa - ei tietoa. Olen kertonut absolut, mistä kiikastaa ja ettei nyt ajateltaisi, että aihepiiri on vieras, kokemuksia mm. tietoliikenteestä on kertynyt ja 70-luvulta lähtien työnä ja harrastuksena.

 

t. Uti


Molemmille pahoittelut... 






 Kuukausien odottelu ja vaivannäkö ja suht kattavien käyttöraporttieni toimittaminen ei auttanut - ehkä kuitenkin hieman Soneraa, jos kuuluvuuskarttoja päivitetään aidosti? - meillähän 4G-LTE-kuuluvuus oli kartan ja myynnin mukaan erinomainen :-)



 




Palautteen antaminen onkin erityisen tärkeää, vaikkakin asialle ei välttämättä pystytä tekemään mitään heti, eikä aina hetkenkään päästä. Näistä jää meille kuitenkin tärkeää tietoa talteen. Näiden tietojen avulla pystymme mm. suunnittelemaan parannuksia.


 



Meidän kuuluvuuskarttamme on suuntaa antava (ts. laskennallinen). Tätä päivitetään ajoittain vastaamaan paremmin todellista tilannetta.



 



Ymmärrän harmituksesi kyllä, henkilökohtaisesti itse olen pahoillani ettemme pystyneet tarjota sinulle yhteyttä, jonka tarvitset ja haluat.



 




 

Pahoittelen, että jouduin näin kirjoittamaan :-(



 



t. Uti




Pahoitella ei tarvitse, hienoa että annat palautetta, niin pitääkin. :)


Toivottavasti saamme kuitenkin parannettua alueen kuuluvuustilannetta jossain vaiheessa, ymmärrän ettei toivomukseni sinua paljon auta tässä tilanteessa, mutta ehkäpä jossain vaiheessa voit hyvillä mielin palata asiakkaaksemme. :)


 



 


Vastaa