Skip to main content

Mikähän mahtaa olla vikana kun tuo kodin 4G-verkko katkeaa lähestulkoon joka ilta, useimmiten 18-20 aikoihin. Häviää siis yhteys aivan kokonaan, ja on pakko käynnistää reititin uudestaan. Kyseessä tämä "Yhteys kotiin L 10-100 Mbit/s" -tuote ja reitittimenä toimii ZTE:n MF286R.


@JayJay2  kirjoitti:


Mikähän mahtaa olla vikana kun tuo kodin 4G-verkko katkeaa lähestulkoon joka ilta, useimmiten 18-20 aikoihin. Häviää siis yhteys aivan kokonaan, ja on pakko käynnistää reititin uudestaan. Kyseessä tämä "Yhteys kotiin L 10-100 Mbit/s" -tuote ja reitittimenä toimii ZTE:n MF286R.






Hei @JayJay2 ja kiva, kun löysit Telia Yhteisöön! 😁> 



 



Muutaman tarkentavan kysymyksen kysyn tähän heti alkuun, eli onko ongelma jatkunut kuinka pitkään suunilleen? Kannattaa myös kokeilla resetoida laite, eli reitittimen takaa löydät pienen mustan reset-napin, jota sinun tulisi 10-15sekunttia painaa pohjassa. Mitenkäs muut laitteet, onko esimerkiksi puhelimissa toiminut 4G tuohon kellon aikaan?


Ongelma on nyt esiintynyt jo yli viikon. Vielä en ole alkanut resetoimaan kun vasta hetki sitten saanut uusittua kaikki asetukset ja niin iso homma lähteä taas liittämään kaikki laitteet uusiksi jne. Ajattelin jos olisi vain jokin ohimenevä ilmiö, mutta nyt alkaa näyttää siltä että joutuu kyllä resetoimaan.

 

Puhelimen 4G kyllä toimii aina vaikka tuo katkeaakin.



@JayJay2  kirjoitti:

Ongelma on nyt esiintynyt jo yli viikon. Vielä en ole alkanut resetoimaan kun vasta hetki sitten saanut uusittua kaikki asetukset ja niin iso homma lähteä taas liittämään kaikki laitteet uusiksi jne. Ajattelin jos olisi vain jokin ohimenevä ilmiö, mutta nyt alkaa näyttää siltä että joutuu kyllä resetoimaan.

 

Puhelimen 4G kyllä toimii aina vaikka tuo katkeaakin.


Heippa @JayJay2 ja lämpimästi tervetuloa Telia Yhteisöön myös minun puolesta!

Häiriö tuskin johtuu verkossa piilevästä häiriöstä, kun 4G yhteys toimii hyvin toisella laitteella samassa paikassa. Suosittelen että resetoit reitittimen yllä mainitun ohjeen mukaan, se yleisesti ottaen ratkaisee useat ongelmatilanteet! Jos häiriö toimenpiteistä huolimatta jatkuu, suosittelen olemaan yhteydessä asiakaspalveluumme, niin pääsemme tekemään tarkempaa viankartoitusta asiakastietojen kera. 



@JayJay2  kirjoitti:

Ongelma on nyt esiintynyt jo yli viikon. Vielä en ole alkanut resetoimaan kun vasta hetki sitten saanut uusittua kaikki asetukset ja niin iso homma lähteä taas liittämään kaikki laitteet uusiksi jne. Ajattelin jos olisi vain jokin ohimenevä ilmiö, mutta nyt alkaa näyttää siltä että joutuu kyllä resetoimaan.

 

Puhelimen 4G kyllä toimii aina vaikka tuo katkeaakin.


En tunne laitetta tarkemmin mutta useimmista laitteista voi asetuksista ottaa varmuuskopion tietokoneelle ja palauttaa ne resetoinnin jälkeen.


Vastaa