Skip to main content

5G Kotinetin laitteet eivät kuulukaan hintaan

  • May 30, 2025
  • 6 kommenttia
  • 307 katselukertaa

  • Savumerkittäjä

Hei!

Minulla oli parin vuoden määräaikainen sopimus tuosta 5G kotinetistä jossa tuli mukana ulkomokkula ja reititin. Nyt kun sopimus päättyi ja olin aikeissa muuttaa liittymää, niin paljastuikin, ettei nämä laitteet kuuluneetkaan samaan hintaan vaan ne olisi palautettava, mikäli muuttaa esimerkiksi operaattoria.

Tähän asti minulla ei ole ikinä vielä tullut vastaan vastaavaa, että laitteet ei kuuluísikaan samaan pakettiin. Myöskään tuo vanha sopimusteksti ei sitä mielestäni selvästi kerro: 

Telia 5G ulkoyksikkö, Telia Smart -reititin ja Yhteys kotiin kiinteä 5G L -liittymä hintaan 27,90 €/kk 24 kk ajan . Uuden liittymän avaus 7,99 €.
Sopimuskauden kokonaishinta 677,59 €.

Telia Smart -reititin kuukausimaksulla
Laitteen hinta 0 €/kk
KESKITTÄJÄLLE
Laajakaista keskittäjälle!
24 kk määräaikainen sopimus

Ulkoyksikkö, itseasenteinen
Laitteen hinta 0 €

Mitä mieltä olette tuosta tekstistä, että kertooko se selvästi, ettei laitteet kuulukkaan kuin lainaksi?

Hieman olen pettynyt tällaisesta tavasta myydä liittymiä.

6 kommenttia

Forum|alt.badge.img+7
  • Moderaattori
  • May 31, 2025

Hei!

Minulla oli parin vuoden määräaikainen sopimus tuosta 5G kotinetistä jossa tuli mukana ulkomokkula ja reititin. Nyt kun sopimus päättyi ja olin aikeissa muuttaa liittymää, niin paljastuikin, ettei nämä laitteet kuuluneetkaan samaan hintaan vaan ne olisi palautettava, mikäli muuttaa esimerkiksi operaattoria.

Tähän asti minulla ei ole ikinä vielä tullut vastaan vastaavaa, että laitteet ei kuuluísikaan samaan pakettiin. Myöskään tuo vanha sopimusteksti ei sitä mielestäni selvästi kerro: 

Telia 5G ulkoyksikkö, Telia Smart -reititin ja Yhteys kotiin kiinteä 5G L -liittymä hintaan 27,90 €/kk 24 kk ajan . Uuden liittymän avaus 7,99 €.
Sopimuskauden kokonaishinta 677,59 €.

Telia Smart -reititin kuukausimaksulla
Laitteen hinta 0 €/kk
KESKITTÄJÄLLE
Laajakaista keskittäjälle!
24 kk määräaikainen sopimus

Ulkoyksikkö, itseasenteinen
Laitteen hinta 0 €

Mitä mieltä olette tuosta tekstistä, että kertooko se selvästi, ettei laitteet kuulukkaan kuin lainaksi?

Hieman olen pettynyt tällaisesta tavasta myydä liittymiä.

Ensimmäisenä toivotan sinut lämpimästi tervetuloa Telia Yhteisöön! Pääset osallistumaan mielenkiintoisiin keskusteluihin ja lukaisemaan ajankohtaisia artikkeleita 😊

Kiinteä 5G-palvelu on hieman muuttunut sopimuksellisesti tuon ajankohdan jälkeen, kun olet tuotteen ottanut. Selvittelemme täällä vielä tarkemmin asiaa, mutta esim. nyt ainakin on niin, että laitteet jäävät asiakkaalle itselleen vaan ulkoyksikkö maksaa. Tekstissä tosiaan ei ole mainintaa asiasta, että laitteet ovat Telian. Onko sopimustiivistelmässä tästä mainintaa? Palaamme tähän keskusteluun jokatapauksessa, kun saamme kättä pidempää tästä tietoomme. 


  • Aloittaja
  • Savumerkittäjä
  • May 31, 2025

Hei!

En oikein löytänyt tuota tiivistelmää mistään, mutta huomasin yhdessä sopimuksessa tosiaan, että vuokralla ne tavallaan ovat. Eipä tuota vaan silloin tilatessa tajunnut, että näin olisi asian laita. Mihinkähän näitä laitteita sitten palautellaan jos niitä tulee palauttaa ja mitä kaikkea palautetaan?


AaTanja
Moderaattori
Forum|alt.badge.img+6
  • Moderaattori
  • June 1, 2025

Hei!

En oikein löytänyt tuota tiivistelmää mistään, mutta huomasin yhdessä sopimuksessa tosiaan, että vuokralla ne tavallaan ovat. Eipä tuota vaan silloin tilatessa tajunnut, että näin olisi asian laita. Mihinkähän näitä laitteita sitten palautellaan jos niitä tulee palauttaa ja mitä kaikkea palautetaan?

Kysäisin tätä meidän tuotevastaavalta, että miten näiden kanssa toimitaan. Infoamme heti tähän kun saamme vastauksen. Vastaus menee todennäköisesti ensi viikolle. 


Merja_J
Moderaattori
Forum|alt.badge.img+6
  • Moderaattori
  • June 3, 2025

Olemme tosiaan vuokralaitteiden kohdalla viestineet virheellisesti koskien laitteiden palautusta, pahoittelut siitä. Ja voi hyvin olla ettei asiakaspalvelukaan ole muistanut välttämättä tästä tuolloin kertoa. Parannuksia asiasta viestimiseen on onneksi suunnitteilla. 

Kiitos ​@Sepi kun palautat nuo laitteet. Maksuton palautusosoite on: 

Posti, E-varasto
Sopimustunnus 619604
Satamatie 37
37800 Akaa


Ja kun muistaa laittaa paketin päälle tuon sopimustunnuksen niin palautus on maksuton. Me huolehdimme sitten laitteiden asianmukaisesta kierrätyksestä. 


  • Aloittaja
  • Savumerkittäjä
  • June 3, 2025

Ok. Voiko nuo seinälle naulatut piuhat jättää vai onko nekin revittävä sieltä pakettiin mukaan?


Merja_J
Moderaattori
Forum|alt.badge.img+6
  • Moderaattori
  • June 3, 2025

Ok. Voiko nuo seinälle naulatut piuhat jättää vai onko nekin revittävä sieltä pakettiin mukaan?


Piuhoja ei tarvitse mukaan laittaa, riittää että laitteet ovat paketissa.