Liitteessä on paljon asiaa 5G yhteyksien pätkimisestä, monasti pätkimisestä syytetään laitetta, kuitenkin linkissä sanotaan pätkimisen johtuvan Nokian verkosta, mitä mieltä olette.GHTelcom boksi toimii 4G yhteydellä pätkimättä siis moiteettomasti, mutta kun siihen laitoin 5G:n 1Gt, niin laite aika ajoin katkaisi netin, kuitenkin pc näytti samaan aikaan, että nettiyhteys toimii.
@Wisitor kirjoitti:
Liitteessä on paljon asiaa 5G yhteyksien pätkimisestä, monasti pätkimisestä syytetään laitetta, kuitenkin linkissä sanotaan pätkimisen johtuvan Nokian verkosta, mitä mieltä olette.GHTelcom boksi toimii 4G yhteydellä pätkimättä siis moiteettomasti, mutta kun siihen laitoin 5G:n 1Gt, niin laite aika ajoin katkaisi netin, kuitenkin pc näytti samaan aikaan, että nettiyhteys toimii.
https://mt-tech.fi/testissa-zte-mc801a-5g-reititin/
Tarvitsisimme tästä tarkempia tietoja eli liittymätiedoilla pääsisimme paremmin eteenpäin tutkimaan asiaa. Suosittelen, että otat yhteyttä siis meidän asiakaspalvelumme Chattiin kirjautumalla Minun Telia-sivustolle tai soittamalla puh. 020 690 400 (mpm/pvm)
Hei @PiaJo, Minun Telia Chat palvelu, koitti lähinnä myydä minulle 5G liittymää, eli ongelma on siellä selvitettäväksi turhan tekninen.Paras ehdotus oli, että ota Telian 5G kokeilu, niin näkisin vieläkö pätkimistä tapahtuu, koska on Telia chatin mukaan suorittanut yhteyksiä parantavia toimenpiteitä.Tuo tekniseen tukeen soittaminen on niin kallista minuuttihinnaltaan, että siihen soitetaan kun on yhteydet kokonaan poikki.
-----
Muokkaaja katjane: pingattu nimimerkki ja poistettu allekirjoitus
@Wisitor kirjoitti:
Hei @PiaJo, Minun Telia Chat palvelu, koitti lähinnä myydä minulle 5G liittymää, eli ongelma on siellä selvitettäväksi turhan tekninen.Paras ehdotus oli, että ota Telian 5G kokeilu, niin näkisin vieläkö pätkimistä tapahtuu, koska on Telia chatin mukaan suorittanut yhteyksiä parantavia toimenpiteitä.
Meidän asiakaspalvelu ei tietysti pysty paljoakaan 5G -verkon tai laitteen toimivuudesta sanomaan, jos sinulla ei ole käytössä meidän 5G -liittymää. Onko sinulla siis toisen operaattorin liittymä vai mahdollisesti meidän Prepaid -liittymä? Asiakaspalvelumme voi aina konsultoida teknistä asiakaspalveluamme tai siirtää tarvittaessa heille asian tarkempaan selvitykseen (vaatii tietysti sen, että liittymä on meiltä tilattu).
@Wisitor kirjoitti:
Tuo tekniseen tukeen soittaminen on niin kallista minuuttihinnaltaan, että siihen soitetaan kun on yhteydet kokonaan poikki.
Telia Helppi (joka on hinnaltaan kalliimpi kuin asiakaspalvelu) auttaa omien laitteiden asetuksien ja käyttöönoton kanssa, kun kyseessä ei ole meidän verkon häiriön tutkinta. Eli jos epäily on, että meidän yhteydet tai palvelut ei toimi, kannattaa ensin olla yhteydessä asiakaspalveluumme, josta ongelmaa rajataan. Laajemissa verkon häiriötilanteissa kannattaa aina ensin tarkistaa häiriötiedotteet ja mobiiliverkon häiriökartta.
Tilasin eilen 29.09.2022 noin kello 17:00 Telian 5G 1000M liittymän.Illalla nettiä käyttäessäni nettiyhteys katkesi vain yhden kerran, ollen poissa noin 1-2 minuuttia, reitittimellä, GHTelcomH138-380 5G CPE PRO 3 signaalivalo 5G oli päällä, tietokoneella näytti että nettiyhteys ei toimi.Tuo reititin on ostettu uutena , käyttämättömänä satshop.fi nettimyyntikaupasta.4G yhteydellä 200M ei tuollaista nettiyhteyden katkeamista tapahdu lainkaa, mysteeri minulle, entäpä muille.
Tuossa mt-techin ZTE:ssä on aivan eri rauta sisällä kuin GHTelecomissa mitä minä tiedän. GH on Huawein peruja. Lisäksi Elisan ja Telian verkot ovat päivittyneet monia kertoja tuon artikkelin kirjoittamisen jälkeen.
Tämänhetkinen 5G on siitä konstikas, että siinä yhdistetään 4 ja 5G-kaistat yhdeksi ja data pitää liikkua oikeatahtisesti kummankin tekniikan yli. 27.9. illalla oli Lahden seudulla verkkopäivitys 5G:ssä ja ainakin minulla oli yhteys toisenlaisella modeemilla alhaalla muutaman minuutin ajan.
Jos pätkintää tapahtuu, kannattaa siitä tehdä häiriöilmoitus tarkkojen aikaleimojen kanssa. Pari kolme esimerkkiä riittää. Tällöin pääsevät Telialla katsomaan, että mitä liittymälläsi on tapahtunut verkon puolesta noissa hetkissä. Sinne tallentuu modeemin ja tukiaseman välisestä ohjausliikenteestä lokeja, joten voivat nähdä, että mistä syystä yhteys on tökkinyt. Tuota ei Helpin kautta suinkaan tehdä.
Kenties 5G SA:n myötä päästään eroon 5G NSA:n tuomasta monimutkaisuudesta.
Purnipsi kiitos kattavasta vastauksesta.OK seuraan tilannetta ja laitan muistiin kellon ajat ym. jos nettiyhteydessä vielä ilmenee pätkimistä. (Satshop.fi sivuilla myydään nykyääan Telwell reititintä, mikä on heidän omien sanojensa mukaan markkinoiden paras 5G reititin tällä hetkellä.Kuitenkaan en ole lähtenyt hankkimaan kyseistä laitetta, koska siinä ei ole sisäisiä antenneja, vaan siihen pitää aina asentaa ulkoiset antennit, lisäksi tällä hetkellä kallis ratkaisu.)
Kiitos kiitos! Pätkinnän ajankohdat on hyvä laittaa ylös sillä se helpottaa ongelmanrajausta Telian päässä, jos joudut häriöilmoituksen joskus laatimaan. Toivottavasti tuo on ollut vain jotain verkkopäivityksistä johtuvaa eikä ole pysyvä tai jatkuva tila.
Vastaa
Rekisteröidy
Onko sinulla jo tili? Kirjaudu sisään
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.