22.4.2017
Kävin mielenkiintoisen chat-keskustelun tänään liittyen Telian ulkomaanpuhelulaskutukseen
1) Myyntipalvelun
2) Asiakaspalvelun kanssa
Entinen Soneran flat rate ei enään kuulemma toimi Baltiaan ja Pohjoismaihin:
Kallein tapa on soittaa + -alkuisesti (kuten me miljoonat asiakkaat teemme joka päivä jo vuodesta 1991, kun GSM-verkot avattiin).
Seuraavaksi kallein tapa on soittaa 990-alkuisesti, joka on saamani neuvon mukaan "se Telian normaali tapa"
Halvin on 99590-alkuinen "Telia-yhteisönumero", josta kerrotaan vain hinnastossa.
Muutosta ei ole missään webissä selvitetty, ja sen myös molemmat chat-anonyymipalvelijat vahvistivat.
Meille tämä "Kevätylläri" toi monen sadan euron lisälaskun, koska olemme kansainvälinen perhe ja käsite "kotimaa" on tähän saakka ollu sama kuin TeliaSoneran. Telia är svensk och Finland ligger någonstans bakom Östersjön.
Skype & WhatsApp -puhelut, täältä tullaan!
Samaa ihmettelenkin kuin IijoenVonkamies !
...vaikka en moista palvelua tarvitsekaan.
Miksihän koko hinnoittelu on noin hyvin salattu asiakasnäkyvyydestä näissä "uudistuneissa nuorekkaissa" sivuissa ? Telian pääsivun useamman sivukelauksen jälkeisessä alareunasta vasta löysin fontilla miinus5 hinnasto-linkin, joka tahkoaa pienikirjaimisen useampisivuisen pdf-pönötyksen asiakkaan tulkittavaksi ainakin pienillä ruutuko´oilla. Yhtä vaikeaselkoinen kuin vakuutus- tai laina-asiakirjan kääntöpuoli. Olisi parempi julkaista itse laatimienne alaotsikoiden asiakkuuksien mukainen käyttäjähinnoittelu, eikä koko maailmankaikkeuden toimitusehtojanne maanjäristyksineen ja taifuuneineen. Koko teksti jää mieluusti lukematta tuon tihruamisen jälkeen.
Tämän Yhteisön ei näköjään ole tarkoituskaan jakaa ajankohtaista tietoa. Täsmälleen samasta ylläristä löytyy useampien vuosien 2012 2013 takaisista arkistoiduista Sonera-asiakaskirjoituksista 99590 Yhteisöpuheluista, joten kohtuullisen tehokkaasti on oleellista hinnoittelutietoa kryptattu sivustonne Kremliin kellareihin.
Miksi ihmeessä vanhat Sonera-munaukset täytyy rennossa bisneksessänne toistaa yhä uudelleen, eikö niitä voisi korjata Teidän kyvyillänne ainakin ennen seuraavaa yhtiöuudistustanne ?
Uudet nuorekkaat sankaluuripäät yrittävät tietysti yhä uudestaan löytää samoihin ikiongelmiinne uusia ohjeistuksia aivan ja turhaan katoaville asiakkaille, koska tieto asiasta on ollut Teillä itsellänne jo useita vuosia. Tätäkin kirjoittaessani suoraan tähän txt-ikkunaan tulee
"Lähetä viesti"n jälkeen joka kerta herja: "Kirjoitustasi on muutettu, koska viestin tekstissä oli viallinen HTML. Viallinen HTML on poistettu. Lue viestisi uudestaan ja lähetä se jos olet tyytyväinen." joten sivustonne kirjoittamassa koodissa on ikuinen html-vika.
Jokaisessa sivussanne on kuitenkin 35...50 % näkyvästä yläreuna-alueesta sama plektraperhospalleromainoksenne, josta kyllä löytyy turhan reiluakin fonttikokoa ja runsaasti tyhjää kirjoituspintaa. Kyllä ne tarvittavat hinnastolinkit saa siihen näkyviinkin.
Onnekseni en itse käytä tuollaista palveluanne enkä ole vankiasiakkaanne.
@IijoenVonkamies kirjoitti:
Meille tämä "Kevätylläri" toi monen sadan euron lisälaskun, koska olemme kansainvälinen perhe ja käsite "kotimaa" on tähän saakka ollu sama kuin TeliaSoneran.
Reklamoi saamasi lasku.
Hintojen korotuksesta tulee ilmoittaa etukäteen. Kun Telia ei ole ilmoittanut hinnankorotuksesta, veloitukset ulkomaanpuheluista Pohjoismaihin ja Baltiaan +-tunnuksella ovat aiheettomia.
Mikäli vaihdoit jo uusiin Yhteys Puhelimeen-liittymiin, 23.3.2017 julkistetussa hinnastossa lukee näin:
Voit soittaa Suomesta Ruotsiin, Norjaan, Tanskaan, Viroon, Latviaan ja Liettuaan kotimaan hinnoin. Muut puhelut kotimaasta ulkomaille ulkomaanpuheluhinnaston mukaan.
Miten myynti- ja asiakaspalvelut voivat olla näin sekaisin liittymien ominaisuuksista?
Tarkistin vielä, mitä myynnistä poistuneiden liittymien hinnasto sanoo Sopiva-liittymistä:
Sopiva-liittymät toimivat kotimaan hinnalla Ruotsissa, Norjassa, Tanskassa, Virossa, Latviassa ja Liettuassa. Lisäksi puhelut kotimaasta edellä kuvattuihin maihin kotimaan hinnoin.
Eli Sopiva-liittymienkään hinnoittelua ei ole muutettu.
Vastaa
Rekisteröidy
Onko sinulla jo tili? Kirjaudu sisään
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.