Skip to main content

Hei

Aikaisemmin moitteetta matkoilla toiminut liittymäni ei yhtäkkiä toimikaan Lissabonissa. Olen

 
1) käynnistänyt ja sulkenut puhelimen useasti
2) koettanut hakea verkon sekä manuaalisesti että automaattisesti
3) hakenut sekä 2g, 3g että LTE-verkkoja, yhdessä ja erikseen
4) nollannut laitteen APN -asetukset

5) varmistanut, että verkkovierailut on sallittu

Laite tunnistaa verkot (näyttää palkkia ja kellonaika on oikein Portugalin aikaa aitomaattisesti), mutta ilmoittaa että mikään niistä ei ole käytettävissä. Mobiilipaikannusta käyttävät ohjeömat ilmoittavat, että virhe on operaattorin pdp-autentikoinnissa. Vika on siis liittymässä, ei laitteessa eikä täkäläisesä verkossa.

Mitä voin tehdä?

Telia asiakaspalvelu kehotti soittamaan ja uudelleenkäynnistämään puhelimen ??? Olen täällä työmatkalla ja tarvitsen puhelinta, nyt heti.

 

@pirkkosinikka45 Vikatilanne on tiedossamme, että osalla asiakkaistamme puhelinliittymä käyttäytyy Portugalissa siten ettei verkkoa löydy. Osalla asiakkaistamme on toiminut hetkellisesti ja sitten taas mennyt verkottomaan tilaan. Vikatilanne on tutkinnassa tämän asian tiimoilta.


Vastaa