Puhelimeni on Lumia 735. Käytössäni on sähköposti @kotinet.com. Kun puhelin on wlan-verkkoon kytkeytyneenä, toimii sähköpostin lähetys ja vastaanotto oikein. Kun wlan-yhteyttä ei ole, sähköpostin vastaanotto toimii, mutta lähetys ei. Muut verkkotoiminnot, kuten netin selaus toimii silloinkin oikein. Toinen sähköpostiosoitteeni @outlook.com toimii tällöinkin. Onkohan tämä verkko-operaattorin vai sähköpostipalvelun ongelma, vai onko se näiden yhteensopivuusongelma. Onkohan keneläkään ratkaisua asian korjamiseksi?
En tiedä olisiko tästä apua, mutta näyttää sille että Elisalla on näppinsä tässä asiassa :
http://asiakastuki.elisa.fi/ohje/20/#sahkoposti
Elisa ei salli yhteyksiä lähtevän postin palvelimeen kuin omasta verkostaan jos yhteyttä ei ole autentikoitu (tunnus ja salasana) ja suojattu. Sinun pitää muuttaa tuohon sähköpostitiliin lähtevän postin asetukset suojatuksi, jolloin lähetys onnistuu myös toisista verkoista. Ohjeet löytyvät elisan tukisivustoilta.
Oletko ottanut Elisaan yhteyttä myös?
Google on ihme kone, löysin Elisan piilottamat ohjeet. Tsekkaapa tuo lähtevän postin asetus onko ohjeita vastaava. Käyttäjätunnus ja salasana ovat samat kuin sähköpostissasi.
Mitkä ovat PPO Laajakaistan sähköpostipalvelimet?
Suosittelemme saapuvan ja lähtevän sähköpostin osalta ensisijaisesti autentikoivaa ja salattua yhteyttä.
Lähtevän postin palvelin - SMTP SSL
osoite: asmtp.kotinet.com
portti : 465
Saapuvan postin palvelin - IMAP SSL
osoite: mail.kotinet.com
portti: 993
Saapuvan postin palvelin - POP3 SSL
osoite: mail.kotinet.com
portti: 995
Noilla setuksilla tuli sitten ongelma WLAN yhteydellä (elisa/saunalahti), koska täällä pitää olla kotinetin yhteysasetukset salaamattomia. Elisan ratkaisu: vaihda asetuksia aina tarvittaessa.
Minun ratkaisu: @kotinet.com uudelleenohjaus toiseen postiin.
Vastaa
Rekisteröidy
Onko sinulla jo tili? Kirjaudu sisään
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.