Valitettavasti VoLTE ja VoWiFi ovat operaattori-, puhelinmalli-, liittymätyyppi- ja lisäpalvelukohtaisia palveluita. VoLTE ja VoWiFi toimivat vain hyvin harvoissa rajatapauksissa.
Doron malleissa ainoastaan 7010 vaikuttaa olevan tuettu osassa Telian liittymiä. Lue muut rajoitukset ohjeesta 4G-puhe ja Wifi-puhelut.
Käsittämätöntä on, että Telia tukee kyllä Doro 7031 Norjassa, mutta ei Suomessa.
Se on ihan totta, että tuota puhelinta ei löydy tuettujen laitteiden listalta, joissa wifi-puhelut toimisivat. Wifi-verkossa ei siis pääse puheluita soittamaan, mutta tavallisessa matkapuhelinverkossa kylläkin. Wifissä toki nettisurffaus tai sovellusten käyttö onnistuu toki normaalisti. Whatsappin tiedoista kaivelin itsekin, että taitavat sen virallisesti rajata yhdelle numerolle yhdelle laitteelle. Hyvä kuitenkin kuulla, että mobiiliverkkoyhteyskin saatiin toimimaan.
Seniorille sopiva puhelin voi olla toki ihan erilainenkin malli riippuen käyttäjästä. Tämä puhelin kuitenkin jollain tapaa profiloituu seniorille sopivaksi esimerkiksi avunpyyntöpainikkeen myötä. Valitettavasti meillä ei kuitenkaan tällaista vaihtomahdollisuutta ole tarjolla.
@JoonasLam@ kirjoitti:
Se on ihan totta, että tuota puhelinta ei löydy tuettujen laitteiden listalta, joissa wifi-puhelut toimisivat. Wifi-verkossa ei siis pääse puheluita soittamaan, mutta tavallisessa matkapuhelinverkossa kylläkin. Wifissä toki nettisurffaus tai sovellusten käyttö onnistuu toki normaalisti. Whatsappin tiedoista kaivelin itsekin, että taitavat sen virallisesti rajata yhdelle numerolle yhdelle laitteelle. Hyvä kuitenkin kuulla, että mobiiliverkkoyhteyskin saatiin toimimaan.
Seniorille sopiva puhelin voi olla toki ihan erilainenkin malli riippuen käyttäjästä. Tämä puhelin kuitenkin jollain tapaa profiloituu seniorille sopivaksi esimerkiksi avunpyyntöpainikkeen myötä. Valitettavasti meillä ei kuitenkaan tällaista vaihtomahdollisuutta ole tarjolla.
Kiitos kommentista!
Jatkan hieman, tässä Telian chatin mielipiteitä tältä päivältä:
Jep, niin se on tuon Doron kanssa, liittymään nuo ominaisuudet nyt on kytketty mutta jos laite ei tue niitä niin sille ei ole mitään tehtävissä. Toki se senioripuhelin markkinointi on sillä oletuksella, että wifi puheluille ei ole tarvetta vaan voi hyvin käyttää puhelinliittymään sisältyvää 3G/4G verkkoa.
Teille se toki olisi tarpeellinen kun on tuo liittymä missä puhelut maksavat erikseen mutta tämä on tilanne jota esiintyy kyllä hyvin harvoin, jota ei varmaan olla markkinoinnissa otettu huomioon, menty ehkä hieman yleisemmällä linjalla.
Ja sähköposti tältä päivältä:
Hei,
ja kiitos tilauksestasi. Liittymällesi valittu lisäpalvelu on nyt käytössäsi. Palveluun liittyvät vahvistukset ja palvelukuvaukset löydät telia.fi:n Laskut ja viestit -osiosta kirjautumalla sisään.
Mikäli olet tilannut palvelun puhelimella tai netistä, voit perua tilauksen 14 vuorokauden kuluessa sopimuksen tekemisestä osoitteessa telia.fi/peruutus.
Ollaan yhteydessä
Telia
No tuo lisäpalvelu ei kyllä asentunut, väitti sen olevan 4g + wifipuhelut :)
Ja tässä vielä Doron kommentti
Valitettavasti nuo Wi-Fi puhelut tulevat mahdollisiksi Suomessa tuossa 7031 mallissa vasta aikaisintaan syksyllä. WhatsAppi juttuun täytyisi puhelin päivittää, jonka jälkeen pitäisi saada WhatsApp asennettua sujuvasti. Jos ei onnistu niin laittakaa tänne viestiä.
Ystävällisin Terveisin
Doro tuki
Summa summarum, Puhelin ei missään tapauksessa vastaa sitä mitä mainoksessa luvataan wifin osalta.
Edes mobiiliverkkoon yhdistäminen ei onnistunut ilman helpin säätöjä asiassa!!
Eli iso varoitus tämän puhelimen hankkimisesta.
Jospa vielä tähän kommentoisit jotain?
Kiitos!
Puhelimesta kerrotaan esimerkiksi nettisivuillamme siinä olevan Wifi, jonka avulla onnistuu WhatsAppin sekä Facebookin käyttö (nämä ovat esimerkkejä sovelluksista, jotka tarvitsevat käyttöönsä nettiyhteyden). Laitteen teknisissä tiedoissa on mainittu Wifin tarkemmat tiedot. Itse VoWifi-ominaisuudesta (wifi-puheluista) ei verkkosivuillamme puhelimen tiedoissa ole mainintaa eikä sitä ole mainittu tuettujen laitteiden listalla. Tämä on tietysti ikävä tapaus, jos asia on siltä osin jäänyt epäselväksi.
Kyselin myös meidän päässä onko puhelimeen tulossa wifi-puheluille tukea, mutta ei näillä näkymin ole tulossa valitettavasti. En osaa tarkemmin sanoa, mikä on ollut syynä sille, ettei mobiiliverkko toiminut heti puhelimessa otettuasi sen käyttöön, mutta tarvittaessa autamme näissä asioissa kyllä. Todennäköisesti puhelin ei hakenut tiettyjä asetuksia automaattisesti, mutta hyvä, että se asia saatiin korjattua.
Ymmärsin ensimmäisestä viestistäsi, että olisit ostanut laitteen kivijalkaliikkeestämme Telia Kaupasta, mutta jos olet tehnyt tilauksen verkkokaupasta tai asiakaspalvelumme kautta puhelimitse tai chatista, sinulla on 14vrk etäkaupan peruutusoikeus voimassa. Laitesopimuksen peruuttamiseen ja laitteen palautukseen löydät tarvittavat huomiot ja ohjeet asiakastukisivustoltamme, mikäli haluat näin toimia.
En nyt jaksanut mihinkään vaihtorumbaan ryhtyä.
Ratkaisin asian näin:
Vaihdoin liittymäni rajattomaan netti/puhe, onnistuin tekemään puhelimesta wlan tukiaseman (hotpot),
tabletilla siihen yhteys ja hyvin toimii wifi puhelutkin puhumattakaan surffailun mukavuudesta.
Pääasia että toimii, vaikkei se nyt ihan sitä ole mitä kuvittelin...
Lupaan ja vannon, kautta kiven ja kannon, että seuraava puhelimeni ei tule olemaan Doro :)
Kiitän kärsivällisyydestä, avusta ja neuvoista !!
@JoonasLam@ kirjoitti:
Puhelimesta kerrotaan esimerkiksi nettisivuillamme siinä olevan Wifi, jonka avulla onnistuu WhatsAppin sekä Facebookin käyttö (nämä ovat esimerkkejä sovelluksista, jotka tarvitsevat käyttöönsä nettiyhteyden). Laitteen teknisissä tiedoissa on mainittu Wifin tarkemmat tiedot. Itse VoWifi-ominaisuudesta (wifi-puheluista) ei verkkosivuillamme puhelimen tiedoissa ole mainintaa eikä sitä ole mainittu tuettujen laitteiden listalla. Tämä on tietysti ikävä tapaus, jos asia on siltä osin jäänyt epäselväksi.
Kyselin myös meidän päässä onko puhelimeen tulossa wifi-puheluille tukea, mutta ei näillä näkymin ole tulossa valitettavasti. En osaa tarkemmin sanoa, mikä on ollut syynä sille, ettei mobiiliverkko toiminut heti puhelimessa otettuasi sen käyttöön, mutta tarvittaessa autamme näissä asioissa kyllä. Todennäköisesti puhelin ei hakenut tiettyjä asetuksia automaattisesti, mutta hyvä, että se asia saatiin korjattua.
Ymmärsin ensimmäisestä viestistäsi, että olisit ostanut laitteen kivijalkaliikkeestämme Telia Kaupasta, mutta jos olet tehnyt tilauksen verkkokaupasta tai asiakaspalvelumme kautta puhelimitse tai chatista, sinulla on 14vrk etäkaupan peruutusoikeus voimassa. Laitesopimuksen peruuttamiseen ja laitteen palautukseen löydät tarvittavat huomiot ja ohjeet asiakastukisivustoltamme, mikäli haluat näin toimia.