Skip to main content

Hei.

 

Tutuilla kinkkinen tilanne, ilmainen laske, tekstiviestilasku. Muutama liittymä, vanha käyttäjä...

 

Mutta ei tuo tekstiviestilasku ole mikään lasku. Mitä tekee laskulla, joka tulee ilmoituksena laskusta ilman riviäkään maksutiedoista ?

 

Ei vanha osaa kirjautua Telian sivuille, soitti minulle, tulin auttamaan - saatiin taas maksettua lasku. Nyt hän sai tarpeeksi ja minuakin sapettaa käydä siellä joka kerta.

 

Kilpailevalta operaattorilta Kodin 4G netti ja lasku tulee viestinä niin että siinä on maksutiedot. Miksei telialla?

 

No käytiin vaihtamassa heidän liittymät jo pois tuolle kolmen kirjaimen operaattorille ja vielä laskuunkin tulee säästöä kun noita telen liittymiä ei voi enää päivittää alemmaksi kun enää ei yhdelle liittymälle ole niin paljoa käyttöä kuin tilausaikaan oli 5 h puhetta.

 

Miksi Sonera ei voi lähettää sms viestinä kunnon laskua??

Hei @handsupfinland!



Tekstiviestinä tulee vain tiedot liittymän sen hetkisestä kulutuksesta ns. viikkosaldotiedot. Telialla ei ole koskaan ollut laskutusta tekstiviestin muodossa, ainakaan tietääkseni ja olen ollut Telian (aiemmin Soneran) asiakkaana jo reilut 18 vuotta.



Telian laskutusmuodot ovat paperilasku, suoramaksu ( jos käytössä ei ole verkkopankkia ), e-lasku ja sähköpostilasku.



Samat laskutusmuodot ovat ainakin DNA:lla, joten uteliaisuudesta kysyn että millä operaattorilla voit maksaa laskun tekstiviestilaskuna?


Kyllä tuo tekstiviestilasku on aika yleinen laskumuoto ainakin dna, elisa.

 

Sillä ei makseta laskua, vaan sinne tulee laskun maksutiedot. Telialla tulee vaan tieto ilmestyneestä laskusta ja sen tiedot täyty hakea omilta sivuilta.

 

Miksi muilla operaattoreilla tällaisen viestin mukana tulee laskun maksutiedot, että voin katsoa jo sms viestistä, kun maksan laskua?

 

Tosi hankala laskutustapa tuo telialla ja vanha joutui tuon takia siirtämään liittymät.


Eli ilmeisesti liittymää ei ennen ollut tai se oli jollakulla muulla kuin Telialla, se siirrettiin Telialle ja nyt on kolmikirjaimisella operaattorilla? Jos ja kun se on ollut koko ajan Telialla, niin sangen erikoista, miksi maksutietoja ei enää ole tekstarissa lähetetty, kun niin tehdään koko ajan (pois lukien tilinumero).



 



Erikoinen juttu, minulle kyllä tulee joka kk. Telialta tekstari, jossa summa, eräpäivä ja viitenumero. Halutessaan näillä jo pystynee maksamaan laskun, sillä tilinumero on saatavilla netistä, yhden google-haun kautta. Tuo tuskin muuttuu vähään aikaan, kun Telia keskitti kaiken maksuliikenteen Danske Bankiin. Sitä en tiedä, miten iso vaiva olisi Telian tulostaa tilinumero tuohon tekstariin.



 



Se on hyvä, jos sopivat ja edulliset palvelut kuitenkin jostain löytyivät, vaikka tämä lasku nyt ei nappiin mennyt. :smileyhappy:



 



Jos ja kun on verkkopankki käytössä, niin helpointahan olisi solmia E-lasku, jonka vaan käy hyväksymässä tai sitten antaa automaattisesti mennä.



@Purnipsi kirjoitti:


Eli ilmeisesti liittymää ei ennen ollut tai se oli jollakulla muulla kuin Telialla, se siirrettiin Telialle ja nyt on kolmikirjaimisella operaattorilla? Jos ja kun se on ollut koko ajan Telialla, niin sangen erikoista, miksi maksutietoja ei enää ole tekstarissa lähetetty, kun niin tehdään koko ajan (pois lukien tilinumero).



 



Erikoinen juttu, minulle kyllä tulee joka kk. Telialta tekstari, jossa summa, eräpäivä ja viitenumero. Halutessaan näillä jo pystynee maksamaan laskun, sillä tilinumero on saatavilla netistä, yhden google-haun kautta. Tuo tuskin muuttuu vähään aikaan, kun Telia keskitti kaiken maksuliikenteen Danske Bankiin. Sitä en tiedä, miten iso vaiva olisi Telian tulostaa tilinumero tuohon tekstariin.



 



Se on hyvä, jos sopivat ja edulliset palvelut kuitenkin jostain löytyivät, vaikka tämä lasku nyt ei nappiin mennyt. :smileyhappy:



 



Jos ja kun on verkkopankki käytössä, niin helpointahan olisi solmia E-lasku, jonka vaan käy hyväksymässä tai sitten antaa automaattisesti mennä.






Jos ja kun on se verkkopankki käytössä, niin verkkopankkikin muistaa tilinumerot saajaluettelossa, joten siinä tekstarissahan on kaikki tarpeellinen tieto jatkossa laskun maksamiseen.


Kyse on vaarin liittymästä ja sitten isoäidin liittymästä.

 

He pääasiassa ottavat vastaan puheluita ja joskus soittavat, siksi tuo 5 h paketti oli tarpeeton, niin piti vaihtaa myöskin.

 

Ei tosiaan sitä maksutietoa ainakaan heidän viestissä ole. Liekö asiakkaille eri viestejä ??



@handsupfinland kirjoitti:


Kyse on vaarin liittymästä ja sitten isoäidin liittymästä.



 



He pääasiassa ottavat vastaan puheluita ja joskus soittavat, siksi tuo 5 h paketti oli tarpeeton, niin piti vaihtaa myöskin.



 



Ei tosiaan sitä maksutietoa ainakaan heidän viestissä ole. Liekö asiakkaille eri viestejä ??






Erittäin hyvä kysymys, johon varmaan arkena saadaan vastaus. Minun lasku on btw mallia yhteislasku, jos sillä on merkitystä.



@Purnipsi kirjoitti:



@handsupfinland kirjoitti:


Kyse on vaarin liittymästä ja sitten isoäidin liittymästä.



 



He pääasiassa ottavat vastaan puheluita ja joskus soittavat, siksi tuo 5 h paketti oli tarpeeton, niin piti vaihtaa myöskin.



 



Ei tosiaan sitä maksutietoa ainakaan heidän viestissä ole. Liekö asiakkaille eri viestejä ??






Erittäin hyvä kysymys, johon varmaan arkena saadaan vastaus. Minun lasku on btw mallia yhteislasku, jos sillä on merkitystä.






Kyllä asiakkailla on eri viestejä, minullakin on vain tuo viikottainen saldoviesti liittymieni laskuista ja siinä näkyy miltä ajalta saldo on ja liittymäkohtaiset saldot, ei muuta. Jotta saisi kattavamman tekstiviesti-ilmoituksen, pitää ottaa yhteyttä asiakaspalveluun sen kytkemiseksi voimaan.


Vastaa