Pakettiliittymissä paketti kaikkine sisältöineen on tarkoitettu aina kuukausittaiselle laskutuskaudelle käyttöön kokonaisuudessaan. Niissä ei ole erillistä seurantaa käyttömäärien suhteen eri päivinä eikä sitä myöten myöskään eroteltu laskutuksesta pois kokonaan ilman käyttöä olleita päiviä.
Tähän on kuitenkin vaihtoehtoinen liittymä olemassa. Telia Dot.
Telia Dotissa laskutus menee täysin käytön mukaan (maksimissaan 1e/päivä). Siinä ei ole kiinteää kuukausimaksua laisinkaan ja jos käyttöön osuu sellaisia päiviä, ettei liittymää käytetä laisinkaan, ei myöskään laskuteta Saat arvion Telia Dotin kuluista omassa käytössäsi lataamalla Telia Dot-sovelluksen omasta puhelimesi sovelluskaupasta. Kannattaa tutustua!
Mun mielestä asian tästä tekee se erikoisen että asiakas avatessaan liittymää ei tiedä onko eka laskutus kausi päivän vaiko täyden kuukauden mulla siis kolmisenviikkoo
eli asiakas voi ilman reklamointeja joutua maksaan päivästä kuukauden hinnan
siksi olisi toivottavaa että rupeaisitte pakettiliittymissä ekan kuukauden osalta päivälaskutukseen asia koskee kaikkia pakettiliittymiä mutta ennenkaikkea rajattomissa se olis tarpeen konka niitä ei voi siirtää seuraavalle kuukaudelle
puhun tästä täällä että asia sais edes jonkinlaista julkisuutta
vai onko kaikki samaa mieltä Joonaksen kanssa?
@MMALINEN@ kirjoitti:
Mun mielestä asian tästä tekee se erikoisen että asiakas avatessaan liittymää ei tiedä onko eka laskutus kausi päivän vaiko täyden kuukauden mulla siis kolmisenviikkoo
eli asiakas voi ilman reklamointeja joutua maksaan päivästä kuukauden hinnan
siksi olisi toivottavaa että rupeaisitte pakettiliittymissä ekan kuukauden osalta päivälaskutukseen asia koskee kaikkia pakettiliittymiä mutta ennenkaikkea rajattomissa se olis tarpeen konka niitä ei voi siirtää seuraavalle kuukaudelle
puhun tästä täällä että asia sais edes jonkinlaista julkisuutta
vai onko kaikki samaa mieltä Joonaksen kanssa?
Se on totta, että ensimmäinen laskutuskausi pakettiliittymissä voi olla hieman pidempi tai lyhyempi. Päivän mittaista laskutusjaksoa ei kuitenkaan tule eli ero normaaliin kuukauden mittaiseen laskutusjaksoon on yleensä joitain päiviä . Tämä mainitaan myös ehdoissamme ja kuten totesitkin, käyttämättömät minuutit / viestit siirretään seuraavalle kuukaudelle (ellei käytössä ole rajaton paketti).
Taustalla tässä on se, että meillä on tietyt laskutusryhmät käytössä, joiden mukaan laskutamme. Liittymä liittyy lähimpään laskutusryhmään näistä ryhmistä aina riippuen liittymän avauspäivästä. Tästä johtuen ensimmäinen laskutuskausi ei välttämättä ole tasan kuukauden mittainen, vaikka seuraavat kuukaudet toki ovat.
@JoonasLam@ kirjoitti:
@MMALINEN@ kirjoitti:
Mun mielestä asian tästä tekee se erikoisen että asiakas avatessaan liittymää ei tiedä onko eka laskutus kausi päivän vaiko täyden kuukauden mulla siis kolmisenviikkoo
eli asiakas voi ilman reklamointeja joutua maksaan päivästä kuukauden hinnan
siksi olisi toivottavaa että rupeaisitte pakettiliittymissä ekan kuukauden osalta päivälaskutukseen asia koskee kaikkia pakettiliittymiä mutta ennenkaikkea rajattomissa se olis tarpeen konka niitä ei voi siirtää seuraavalle kuukaudelle
puhun tästä täällä että asia sais edes jonkinlaista julkisuutta
vai onko kaikki samaa mieltä Joonaksen kanssa?
Se on totta, että ensimmäinen laskutuskausi pakettiliittymissä voi olla hieman pidempi tai lyhyempi. Päivän mittaista laskutusjaksoa ei kuitenkaan tule eli ero normaaliin kuukauden mittaiseen laskutusjaksoon on yleensä joitain päiviä . Tämä mainitaan myös ehdoissamme ja kuten totesitkin, käyttämättömät minuutit / viestit siirretään seuraavalle kuukaudelle (ellei käytössä ole rajaton paketti).
Taustalla tässä on se, että meillä on tietyt laskutusryhmät käytössä, joiden mukaan laskutamme. Liittymä liittyy lähimpään laskutusryhmään näistä ryhmistä aina riippuen liittymän avauspäivästä. Tästä johtuen ensimmäinen laskutuskausi ei välttämättä ole tasan kuukauden mittainen, vaikka seuraavat kuukaudet toki ovat.
Kuka sen estää ettei päiväkohtasta laskutusta tule ekan kuukauden osaltakin
ei ainakaan suomenlaki
telia vaan ei taida olla halukas muuttaan käytäntöö vaikka se olis asiakkaalle edullinen ja se olis myös läpinäkyvä kun tietää alusta lähtien miltä ajalta lasku tulee
mikä taho on se mikä asiasta päättää ei ainakaan asiakaspalvelu
eli mihin voi lähettää palautetta asiasta .
@MMALINEN@ kirjoitti:
@JoonasLam@ kirjoitti:
Se on totta, että ensimmäinen laskutuskausi pakettiliittymissä voi olla hieman pidempi tai lyhyempi. Päivän mittaista laskutusjaksoa ei kuitenkaan tule eli ero normaaliin kuukauden mittaiseen laskutusjaksoon on yleensä joitain päiviä . Tämä mainitaan myös ehdoissamme ja kuten totesitkin, käyttämättömät minuutit / viestit siirretään seuraavalle kuukaudelle (ellei käytössä ole rajaton paketti).
Taustalla tässä on se, että meillä on tietyt laskutusryhmät käytössä, joiden mukaan laskutamme. Liittymä liittyy lähimpään laskutusryhmään näistä ryhmistä aina riippuen liittymän avauspäivästä. Tästä johtuen ensimmäinen laskutuskausi ei välttämättä ole tasan kuukauden mittainen, vaikka seuraavat kuukaudet toki ovat.
Kuka sen estää ettei päiväkohtasta laskutusta tule ekan kuukauden osaltakin
ei ainakaan suomenlaki
telia vaan ei taida olla halukas muuttaan käytäntöö vaikka se olis asiakkaalle edullinen ja se olis myös läpinäkyvä kun tietää alusta lähtien miltä ajalta lasku tulee
mikä taho on se mikä asiasta päättää ei ainakaan asiakaspalvelu
eli mihin voi lähettää palautetta asiasta .
Tämä on meidän asettama käytäntö, jolla mennään tällä hetkellä, mutta saadaan toki palaute eteenpäin tätäkin kautta ja viedäänkin :smileyhappy:
@JoonasLam@ kirjoitti:
Tämä mainitaan myös ehdoissamme ja kuten totesitkin, käyttämättömät minuutit / viestit siirretään seuraavalle kuukaudelle (ellei käytössä ole rajaton paketti).
Jos ehdot ja liittymäsopimus poikkeavat toisistaan, ehdot jäävät toissijaisiksi. Saamassani tilausvahvistuksessa lukee harvinaisen selvästi:
Laskutus
Liittymäsi laskutus alkaa siitä hetkestä, kun otat uuden sim-kortin käyttöösi.
Tämän mukaan siis mennään.
@JoonasLam@ kirjoitti:
Liittymä liittyy lähimpään laskutusryhmään näistä ryhmistä aina riippuen liittymän avauspäivästä.
Tämäkään ei toteutunut tapauksessani. Lähin laskutusryhmä olisi ollut 33, mutta Telia on jostakin kumman syystä arponut sen sijaan ryhmän 23.
@irritus@ kirjoitti:
@JoonasLam@ kirjoitti:
Tämä mainitaan myös ehdoissamme ja kuten totesitkin, käyttämättömät minuutit / viestit siirretään seuraavalle kuukaudelle (ellei käytössä ole rajaton paketti).
Jos ehdot ja liittymäsopimus poikkeavat toisistaan, ehdot jäävät toissijaisiksi. Saamassani tilausvahvistuksessa lukee harvinaisen selvästi:
Laskutus
Liittymäsi laskutus alkaa siitä hetkestä, kun otat uuden sim-kortin käyttöösi.
Tämän mukaan siis mennään.
@JoonasLam@ kirjoitti:
Liittymä liittyy lähimpään laskutusryhmään näistä ryhmistä aina riippuen liittymän avauspäivästä.
Tämäkään ei toteutunut tapauksessani. Lähin laskutusryhmä olisi ollut 33, mutta Telia on jostakin kumman syystä arponut sen sijaan ryhmän 23.
Laskutusjakso 20.11.2018 - 09.12.2018
Laskutusryhmä22 ja tältä ajalta telia haluais periä kuukauden maksun
mikä on mielestäni väärin koska operaattori voittaa tässä noin 10 päivää mikä on paljon
sopimuksessa sanottiin Palvelu on käytössäsi 20.11.2018 alkaen.