@AsiakasY@ kirjoitti:
Olen tässä lyhyen ajan sisällä käyttänyt kaikkien kolmen operaattorien verkkoja eri paikoissa tietyllä puhelimella ja yhteenvetona voisi todeta että Elisan toimintavarmuus on ihan huippua ja nopeudet ja kuuluvuus ja asiakaspalvelukin vaikuttaa pelaavan. Kakkosijaa ei nyt voi jakaa koska jäljelle jäävien operaattorien palvelutaso ei yllä tälle tasolle. Kolmannelle sijalle pääsee Telia. Tasoa pudottaa ongelmat liittymän avauksessa, surkea asiakaspalvelu, 4G-verkko ei kata kaikkia alueita ja verkko-ongelmat. Verkko-ongelmat esiintyvät ajoittain ja ratkeavat käyttämällä puhelinta lentotilassa. Verkossa ei kuulemma ole vikaa... 4. sijalle pääsee dna ja tähän nyt ei varmaan edes perusteluja tarvitse esittää - pohjanoteeraus.
Tällä hetkellä on pitkästä aikaa Telian liittymä, mutta operaattorin vaihto on vakavassa harkinnassa kunhan vain sopiva tarjous tulee. En sitten tiedä, miksi kahden heikoimman operaattorin asiakaspalvelun taso on noinkin heikolla tolalla. Naapurin koirakin tuntuu ymmärtävän ongelmat paremmin kuin nämä asiakaspalvelut. Onneksi me a(a)siakkaat voimme äänestää jaloilla.
Kyllä näin epätieteelliset tutkimukset saisi jättää julkaisematta. Esimerkiksi asiakaspalvelutapahtumia on tuhansia. AsiakasY ei ole montaa näistä käynyt läpi, muuten olisi kehuskellut suurella otannalla.
@Baron@ kirjoitti:
@AsiakasY@ kirjoitti:
Olen tässä lyhyen ajan sisällä käyttänyt kaikkien kolmen operaattorien verkkoja eri paikoissa tietyllä puhelimella ja yhteenvetona voisi todeta että Elisan toimintavarmuus on ihan huippua ja nopeudet ja kuuluvuus ja asiakaspalvelukin vaikuttaa pelaavan. Kakkosijaa ei nyt voi jakaa koska jäljelle jäävien operaattorien palvelutaso ei yllä tälle tasolle. Kolmannelle sijalle pääsee Telia. Tasoa pudottaa ongelmat liittymän avauksessa, surkea asiakaspalvelu, 4G-verkko ei kata kaikkia alueita ja verkko-ongelmat. Verkko-ongelmat esiintyvät ajoittain ja ratkeavat käyttämällä puhelinta lentotilassa. Verkossa ei kuulemma ole vikaa... 4. sijalle pääsee dna ja tähän nyt ei varmaan edes perusteluja tarvitse esittää - pohjanoteeraus.
Tällä hetkellä on pitkästä aikaa Telian liittymä, mutta operaattorin vaihto on vakavassa harkinnassa kunhan vain sopiva tarjous tulee. En sitten tiedä, miksi kahden heikoimman operaattorin asiakaspalvelun taso on noinkin heikolla tolalla. Naapurin koirakin tuntuu ymmärtävän ongelmat paremmin kuin nämä asiakaspalvelut. Onneksi me a(a)siakkaat voimme äänestää jaloilla.
Kyllä näin epätieteelliset tutkimukset saisi jättää julkaisematta. Esimerkiksi asiakaspalvelutapahtumia on tuhansia. AsiakasY ei ole montaa näistä käynyt läpi, muuten olisi kehuskellut suurella otannalla.
Siinä mielessä oikeassa, että Telian 4 G nopeudet ovat surkeat esim. Tampereella Hervannassa. 5.81/0,08 ikkunan vieressä 5.krs. just mitattu speedtestillä. Pihallakaan ei paljoa paremmin.
@AsiakasY@ kirjoitti:
Olen tässä lyhyen ajan sisällä käyttänyt kaikkien kolmen operaattorien verkkoja eri paikoissa tietyllä puhelimella ja yhteenvetona voisi todeta että Elisan toimintavarmuus on ihan huippua ja nopeudet ja kuuluvuus ja asiakaspalvelukin vaikuttaa pelaavan. Kakkosijaa ei nyt voi jakaa koska jäljelle jäävien operaattorien palvelutaso ei yllä tälle tasolle. Kolmannelle sijalle pääsee Telia. Tasoa pudottaa ongelmat liittymän avauksessa, surkea asiakaspalvelu, 4G-verkko ei kata kaikkia alueita ja verkko-ongelmat. Verkko-ongelmat esiintyvät ajoittain ja ratkeavat käyttämällä puhelinta lentotilassa. Verkossa ei kuulemma ole vikaa... 4. sijalle pääsee dna ja tähän nyt ei varmaan edes perusteluja tarvitse esittää - pohjanoteeraus.
Tällä hetkellä on pitkästä aikaa Telian liittymä, mutta operaattorin vaihto on vakavassa harkinnassa kunhan vain sopiva tarjous tulee. En sitten tiedä, miksi kahden heikoimman operaattorin asiakaspalvelun taso on noinkin heikolla tolalla. Naapurin koirakin tuntuu ymmärtävän ongelmat paremmin kuin nämä asiakaspalvelut. Onneksi me a(a)siakkaat voimme äänestää jaloilla.
Minullakin on kokemuksia kaikista kolmesta. Joidenkin kanssa asioiden selvittely on mutkattominta mutta sitten jollain on lähes mahdotonta saada tehtyä vikailmoitusta yhtään teknisemmästä viasta. Vastuuta pakoillaan ja selitetään sitä sun tätä. Vasta kun kontaktoi riittävän korkeaa tahoa, rupeaa asioita tapahtumaan ja ihmetellään, miksi virallinen reitti ei toiminutkaan... kun vika on ollut ilmeinen. Ja tämä toimija ei ole Telia.
@AsiakasY@ kirjoitti:
Olen tässä lyhyen ajan sisällä käyttänyt kaikkien kolmen operaattorien verkkoja eri paikoissa tietyllä puhelimella ja yhteenvetona voisi todeta että Elisan toimintavarmuus on ihan huippua ja nopeudet ja kuuluvuus ja asiakaspalvelukin vaikuttaa pelaavan. Kakkosijaa ei nyt voi jakaa koska jäljelle jäävien operaattorien palvelutaso ei yllä tälle tasolle. Kolmannelle sijalle pääsee Telia. Tasoa pudottaa ongelmat liittymän avauksessa, surkea asiakaspalvelu, 4G-verkko ei kata kaikkia alueita ja verkko-ongelmat. Verkko-ongelmat esiintyvät ajoittain ja ratkeavat käyttämällä puhelinta lentotilassa. Verkossa ei kuulemma ole vikaa... 4. sijalle pääsee dna ja tähän nyt ei varmaan edes perusteluja tarvitse esittää - pohjanoteeraus.
Tällä hetkellä on pitkästä aikaa Telian liittymä, mutta operaattorin vaihto on vakavassa harkinnassa kunhan vain sopiva tarjous tulee. En sitten tiedä, miksi kahden heikoimman operaattorin asiakaspalvelun taso on noinkin heikolla tolalla. Naapurin koirakin tuntuu ymmärtävän ongelmat paremmin kuin nämä asiakaspalvelut. Onneksi me a(a)siakkaat voimme äänestää jaloilla.
Hei @AsiakasY ja kiitos hyvästä keskustelun aloituksesta. Mukava kuulla että olet löytänyt operaattorin joka toimii kohdallasi loistavasti. Harmi kuulla ettemme me ole vaatimuksiasi hyvästä palvelusta pystyneet täyttämään.
Mitä verkon toimintaan tulee niin sitä en kiellä, etteikö 4G-verkostamme edelleen alueita ja osoitteita löytyisi missä palvelu ei toimi kuten sen kuuluisi. Työtä verkon nopeuksien ja kattavuuden eteen teemme jatkuvasti ja jonakin päivänä verkko myös sinun kohdallasi varmasti toimii siten, että siihen voi olla tyytyväinen. Onneksi Suomessa on usempia verkkoja mistä valita se parhaiten toimiva, tällöin ei olla yhden palveluntarjoajan kuuluvuuden varassa. Tapahtuuko tuota verkon kokonaan katoamista tietyllä alueella vai kaikkialla missä laitteen kanssa liikutkin?
Mitä asiakaspalveluun tulee. Pyrimme tarjoamaan asiakkaalle parhaat itsepalvelukanavat sekä online tuen asioinnissa. Meidät tavoittaa myös puhelimitse sekä soittopyyntöjä voi jättää myyntipisteidemme ja liikkeidemme kautta. Meidät tavoittaa asiassa kuin asiassa useassa sosiaalisen median kanavassa.
Aina asiakaspalvelutapahtuma ei mene nappiin, sitäkään en kiellä. Osa meistä vasta harjoittelee ja kaikkea ei voi ihminen osata tai tietää. Asenne kohtaamiseen kuitenkin on se tärkein ja asiakkaan asia tulee hoitaa kuntoon tavalla tai toisella. Kontaktin aikana tai ainakin parhaansa mukaan edistää asian korjaantumista. Voisitko tarkemnmin avata missä emme ole onnistuneet?
Miellämme kuulisimme myös tarkemmin mikä palvelun avaamisessa oli mennyt pieleen.
@hpaju@ kirjoitti:
@Baron@ kirjoitti:
@AsiakasY@ kirjoitti:
Olen tässä lyhyen ajan sisällä käyttänyt kaikkien kolmen operaattorien verkkoja eri paikoissa tietyllä puhelimella ja yhteenvetona voisi todeta että Elisan toimintavarmuus on ihan huippua ja nopeudet ja kuuluvuus ja asiakaspalvelukin vaikuttaa pelaavan. Kakkosijaa ei nyt voi jakaa koska jäljelle jäävien operaattorien palvelutaso ei yllä tälle tasolle. Kolmannelle sijalle pääsee Telia. Tasoa pudottaa ongelmat liittymän avauksessa, surkea asiakaspalvelu, 4G-verkko ei kata kaikkia alueita ja verkko-ongelmat. Verkko-ongelmat esiintyvät ajoittain ja ratkeavat käyttämällä puhelinta lentotilassa. Verkossa ei kuulemma ole vikaa... 4. sijalle pääsee dna ja tähän nyt ei varmaan edes perusteluja tarvitse esittää - pohjanoteeraus.
Tällä hetkellä on pitkästä aikaa Telian liittymä, mutta operaattorin vaihto on vakavassa harkinnassa kunhan vain sopiva tarjous tulee. En sitten tiedä, miksi kahden heikoimman operaattorin asiakaspalvelun taso on noinkin heikolla tolalla. Naapurin koirakin tuntuu ymmärtävän ongelmat paremmin kuin nämä asiakaspalvelut. Onneksi me a(a)siakkaat voimme äänestää jaloilla.
Kyllä näin epätieteelliset tutkimukset saisi jättää julkaisematta. Esimerkiksi asiakaspalvelutapahtumia on tuhansia. AsiakasY ei ole montaa näistä käynyt läpi, muuten olisi kehuskellut suurella otannalla.
Siinä mielessä oikeassa, että Telian 4 G nopeudet ovat surkeat esim. Tampereella Hervannassa. 5.81/0,08 ikkunan vieressä 5.krs. just mitattu speedtestillä. Pihallakaan ei paljoa paremmin.
Hei @hpaju Onko heikot nopeudet osoitteen 4G-verkossa jatkuneet pitkäänkin? Millaista signaalin voimakkuutta laiteesi ilmoittaa?
Olitko vielä kerennyt asiasta ottaa yhteyttä tekniseen asiakaspalveluun?
Katsoin Hervannan alueen verkkoa ja siellä vaikuttaa olevan toistakymmentä tukiasemaa. Osassa nopeudet 4G-verkossa ovat sellaiset niinkuin pitkään ja osassa näyttää olevan haasteita kapasiteetin kanssa. Onko sinulla nopeuden kanssa ongelmaa vain kotosalla vai myös laajemmin alueella? Onko ongelmia pitkin päivää vai ns ruuhka-aikaan?
@KaPetri@ kirjoitti:
Mitä verkon toimintaan tulee niin sitä en kiellä, etteikö 4G-verkostamme edelleen alueita ja osoitteita löytyisi missä palvelu ei toimi kuten sen kuuluisi. Työtä verkon nopeuksien ja kattavuuden eteen teemme jatkuvasti ja jonakin päivänä verkko myös sinun kohdallasi varmasti toimii siten, että siihen voi olla tyytyväinen. Onneksi Suomessa on usempia verkkoja mistä valita se parhaiten toimiva, tällöin ei olla yhden palveluntarjoajan kuuluvuuden varassa. Tapahtuuko tuota verkon kokonaan katoamista tietyllä alueella vai kaikkialla missä laitteen kanssa liikutkin?
Mitä asiakaspalveluun tulee. Pyrimme tarjoamaan asiakkaalle parhaat itsepalvelukanavat sekä online tuen asioinnissa. Meidät tavoittaa myös puhelimitse sekä soittopyyntöjä voi jättää myyntipisteidemme ja liikkeidemme kautta. Meidät tavoittaa asiassa kuin asiassa useassa sosiaalisen median kanavassa.
Aina asiakaspalvelutapahtuma ei mene nappiin, sitäkään en kiellä. Osa meistä vasta harjoittelee ja kaikkea ei voi ihminen osata tai tietää. Asenne kohtaamiseen kuitenkin on se tärkein ja asiakkaan asia tulee hoitaa kuntoon tavalla tai toisella. Kontaktin aikana tai ainakin parhaansa mukaan edistää asian korjaantumista. Voisitko tarkemnmin avata missä emme ole onnistuneet?
Miellämme kuulisimme myös tarkemmin mikä palvelun avaamisessa oli mennyt pieleen.
Ongelmat lähti liikkeelle heti kun liittymä alkoi toimimaan. Volte- ja Vowifi puhelut eivät toimineet. Olin yhteydessä aspaan ja sieltä tuli heti vastakseksi, että puhelimen asetukset eivät ole kunnossa. Asetukset kuitenkin oli kunnossa. Sen jälkeen aspan henkilö oli lähettämässä minua Telia kauppaan, jossa osaavat laittaa asetukset kuntoon. En suostunut. Tässä vaiheessa aspa alkoi paremmin tutkimaan järjestelmää ja yllätys yllätys, palvelu ei ollut kytkeytynyt jostain tuntemattomasta syystä. Aspan asenne oli "hieman " karhea. Volte alkoi kuitenkin pelaamaan, mutta vowifi piti vielä itse kytkeä sovelluksesta päälle kun se sinne vihdoin ja viimein ilmestyi.
Sitten alkoi nämä mystiset verkko-ongelmat. Eli puhelin näyttää olevan 4G-verkossa mutta data ei liiku tai liikkuu hitaasti. Lentotilassa-käyttäminen auttaa ja yhteys palaa ns. normaaliksi. Ei mikään huippunopea mutta ihan OK. Olin tästäkin yhteydessä mutta mitään järkevää selitystä ilmiölle ei tullut. Verkkoasetusten palauttaminen auttoi asiaa, mutta noin kerran viikossa vaatii käyttämisen lentotilassa. Lisäksi 4G-verkko saattaa kadota hetkeksi aikaa ja palautua sitten. Nyt en ihan pysty sanomaan tapahtuuko tätä vain tietyssä paikassa, mutta vähän vaikuttaisi että myös 3G-puolella samaa esiintyy. Mökillä kun Telialla ei ole 4G-verkkoa.
Tämä mystinen verkko-ongelma on tällä hetkellä se suurin "turn-off". Työpaikan sisäisessä keskustelupalstalla Telian verkon käyttäjillä on samaa ongelmaa ollut.
@KaPetri@ kirjoitti:
@hpaju@ kirjoitti:
@Baron@ kirjoitti:
@AsiakasY@ kirjoitti:
Olen tässä lyhyen ajan sisällä käyttänyt kaikkien kolmen operaattorien verkkoja eri paikoissa tietyllä puhelimella ja yhteenvetona voisi todeta että Elisan toimintavarmuus on ihan huippua ja nopeudet ja kuuluvuus ja asiakaspalvelukin vaikuttaa pelaavan. Kakkosijaa ei nyt voi jakaa koska jäljelle jäävien operaattorien palvelutaso ei yllä tälle tasolle. Kolmannelle sijalle pääsee Telia. Tasoa pudottaa ongelmat liittymän avauksessa, surkea asiakaspalvelu, 4G-verkko ei kata kaikkia alueita ja verkko-ongelmat. Verkko-ongelmat esiintyvät ajoittain ja ratkeavat käyttämällä puhelinta lentotilassa. Verkossa ei kuulemma ole vikaa... 4. sijalle pääsee dna ja tähän nyt ei varmaan edes perusteluja tarvitse esittää - pohjanoteeraus.
Tällä hetkellä on pitkästä aikaa Telian liittymä, mutta operaattorin vaihto on vakavassa harkinnassa kunhan vain sopiva tarjous tulee. En sitten tiedä, miksi kahden heikoimman operaattorin asiakaspalvelun taso on noinkin heikolla tolalla. Naapurin koirakin tuntuu ymmärtävän ongelmat paremmin kuin nämä asiakaspalvelut. Onneksi me a(a)siakkaat voimme äänestää jaloilla.
Kyllä näin epätieteelliset tutkimukset saisi jättää julkaisematta. Esimerkiksi asiakaspalvelutapahtumia on tuhansia. AsiakasY ei ole montaa näistä käynyt läpi, muuten olisi kehuskellut suurella otannalla.
Siinä mielessä oikeassa, että Telian 4 G nopeudet ovat surkeat esim. Tampereella Hervannassa. 5.81/0,08 ikkunan vieressä 5.krs. just mitattu speedtestillä. Pihallakaan ei paljoa paremmin.
Hei @hpaju Onko heikot nopeudet osoitteen 4G-verkossa jatkuneet pitkäänkin? Millaista signaalin voimakkuutta laiteesi ilmoittaa?
Olitko vielä kerennyt asiasta ottaa yhteyttä tekniseen asiakaspalveluun?
Katsoin Hervannan alueen verkkoa ja siellä vaikuttaa olevan toistakymmentä tukiasemaa. Osassa nopeudet 4G-verkossa ovat sellaiset niinkuin pitkään ja osassa näyttää olevan haasteita kapasiteetin kanssa. Onko sinulla nopeuden kanssa ongelmaa vain kotosalla vai myös laajemmin alueella? Onko ongelmia pitkin päivää vai ns ruuhka-aikaan?
Kerrostalossa Orivedenkadulla 5.kerros, olohuoneen ison ikkunan vieressä, julkisivu lounaaseen DL 102,-10,6, UL 0,09-0,34 Samsung S8. Käytännössä ei voi käyttää. Ulkona ison parkkipaikan vieressä DL 5,05 ja UL 0,15 varttia yli yhdeksän aamulla. Klo 16.57 DL 11,8 ja UL 5,32. Kaikki Speedtestillä. Ei koskaan lähelläkään Rajaton 200:sta.
PS. Telia-TV:n tallennuksiin listanäkymä takaisin.
@hpaju@ kirjoitti:
@KaPetri@ kirjoitti:
@hpaju@ kirjoitti:
@Baron@ kirjoitti:
@AsiakasY@ kirjoitti:
Olen tässä lyhyen ajan sisällä käyttänyt kaikkien kolmen operaattorien verkkoja eri paikoissa tietyllä puhelimella ja yhteenvetona voisi todeta että Elisan toimintavarmuus on ihan huippua ja nopeudet ja kuuluvuus ja asiakaspalvelukin vaikuttaa pelaavan. Kakkosijaa ei nyt voi jakaa koska jäljelle jäävien operaattorien palvelutaso ei yllä tälle tasolle. Kolmannelle sijalle pääsee Telia. Tasoa pudottaa ongelmat liittymän avauksessa, surkea asiakaspalvelu, 4G-verkko ei kata kaikkia alueita ja verkko-ongelmat. Verkko-ongelmat esiintyvät ajoittain ja ratkeavat käyttämällä puhelinta lentotilassa. Verkossa ei kuulemma ole vikaa... 4. sijalle pääsee dna ja tähän nyt ei varmaan edes perusteluja tarvitse esittää - pohjanoteeraus.
Tällä hetkellä on pitkästä aikaa Telian liittymä, mutta operaattorin vaihto on vakavassa harkinnassa kunhan vain sopiva tarjous tulee. En sitten tiedä, miksi kahden heikoimman operaattorin asiakaspalvelun taso on noinkin heikolla tolalla. Naapurin koirakin tuntuu ymmärtävän ongelmat paremmin kuin nämä asiakaspalvelut. Onneksi me a(a)siakkaat voimme äänestää jaloilla.
Kyllä näin epätieteelliset tutkimukset saisi jättää julkaisematta. Esimerkiksi asiakaspalvelutapahtumia on tuhansia. AsiakasY ei ole montaa näistä käynyt läpi, muuten olisi kehuskellut suurella otannalla.
Siinä mielessä oikeassa, että Telian 4 G nopeudet ovat surkeat esim. Tampereella Hervannassa. 5.81/0,08 ikkunan vieressä 5.krs. just mitattu speedtestillä. Pihallakaan ei paljoa paremmin.
Hei @hpaju Onko heikot nopeudet osoitteen 4G-verkossa jatkuneet pitkäänkin? Millaista signaalin voimakkuutta laiteesi ilmoittaa?
Olitko vielä kerennyt asiasta ottaa yhteyttä tekniseen asiakaspalveluun?
Katsoin Hervannan alueen verkkoa ja siellä vaikuttaa olevan toistakymmentä tukiasemaa. Osassa nopeudet 4G-verkossa ovat sellaiset niinkuin pitkään ja osassa näyttää olevan haasteita kapasiteetin kanssa. Onko sinulla nopeuden kanssa ongelmaa vain kotosalla vai myös laajemmin alueella? Onko ongelmia pitkin päivää vai ns ruuhka-aikaan?
Kerrostalossa Orivedenkadulla 5.kerros, olohuoneen ison ikkunan vieressä, julkisivu lounaaseen DL 102,-10,6, UL 0,09-0,34 Samsung S8. Käytännössä ei voi käyttää. Ulkona ison parkkipaikan vieressä DL 5,05 ja UL 0,15 varttia yli yhdeksän aamulla. Klo 16.57 DL 11,8 ja UL 5,32. Kaikki Speedtestillä. Ei koskaan lähelläkään Rajaton 200:sta.
PS. Telia-TV:n tallennuksiin listanäkymä takaisin.
Saattaa olla pieni katvepaikka tuossa. Mitä cellmapper näyttää signaalinvoimakkuudeksi puhelimessa?