Skip to main content

Koitin aktivoida liikkeessä iphone Xs eSIMille, muttei järjestelmänne hyväksynyt IMEI-koodia. Pyydettiin ottamaan aspaan/chattiin yhteyttä. Chatissa törmäsin samaan ongelmaan, kuin aikaisemmin ihmiset täällä yhteisössä, että tyrkyttivät MultiSimiä, jota eSIMhän ei tarvitse. Kertoi kaikista avausmaksuista ja kuukausihinnoista, joten vastauksena välitin Yhteisön keskustelun aiheesta, chat-virkailija ilmeisesti otti nokkiinsa ja sulki chatin kesken lauseeni.



 



Ymmärrän, että aihe on uusi, mutta camoon et sää "lyö luuria korvaan", mikäli asia on sinulle uusi. Osaisiko joku auttaa, miten saisin aktivoitua eSIMin Verkkokauppa.comista ostettuun unlockattuun luuriin?



 



Kova tarve on, että saan henk.koht liittymän eSIMiksi ja firman Telian liittymän toiseksi dual-simiin. 



 



Edit NikoNo: muokattu otsikkoa hieman

Moikka @LassiLe ja tervetuloa Yhteisöön keskustelemaan!



 



Ihan alkuun pahoittelut minun puolestani, palvelu ei selkeästi ole mennyt ihan nappiin meidän puolelta. En tietenkään tarkemmin tiedä, mitä tilanteessa on tapahtunut, mutta "luuri korvaan" on saattanut osua kohdallesi myös tahattomasti, sillä chat sulkeutuu itsestään kun viimeisimmästä viestistä on kulunut jonkin aikaa. Otamme palautteesi ehdottomasti käsittelyyn, jotta jatkossa kuvailemaltasi tilanteelta vältyttäisiin! 



 



Sitten vielä itse vastaukseen. eSIM on saatavana joko täysin uuteen liittymään tai jo olemassaolevaan liittymään myös ilman IMEI-koodin ilmoittamista. Tällaisessa tapauksessa Telia Kaupasta tai asiakaspalvelusta sinulle annetaan QR-koodi, jonka avulla saat itse aktivoitua eSIM-liittymän puhelimeesi valitsemalla Asetukset > Mobiiliverkko > Lisää mobiililiittymä > Skannaa QR-koodi. Otathan huomioon, että laitteella täytyy olla yhteys internettiin (esim. WiFi), jotta aktivointi onnistuu.



 



Sen vielä huomautan, että eSIMin toimivuutta ei ole vielä sertifioitu Telian puolesta Applen laitteissa. Emme voi siis 100 prosenttisesti taata palvelun toimivuutta, mutta eSIMin voi toki ottaa käyttöön jo nyt sertifikaattia odotellessa :smileyhappy:



 



 



 


Moikka

 

Kiitos vastauksesta. Aikaisempaan chat-keskusteluun viitaten kyse ei ollut keskustelun aikakatkaisusta, mutta eipä siitä enempää.

 

Okkei, kysäsempä koodia siis seuraavaksi. Ilmeisesti siis IMEI-koodeissa se ongelma, että "kantaan" on ensin lisätty Telian kautta ostetut puhelimet, eikä ns. ulkopuolelta. Toivottavasti QR-koodi toimisi.

 

Ymmärrän sertifikaatin puuttumisen, mutta sitävartenhan näitä testataan. Tarve Dual-simille on kova

 


Vastaa