Skip to main content

Minulla on i-Phone SE ( vanhempi ) ja uusin päivitys. Miksi en saa e-simiä ladattua AppleWatchiini? Puheliniittymä tukee e-simiä, mutta täytyykö puhelimenkin olle uusin (2020) SE?



 



Edit: muokattu otsikko kattavammaksi


@Applew@  kirjoitti:


Minulla on i-Phone SE ( vanhempi ) ja uusin päivitys. Miksi en saa e-simiä ladattua AppleWatchiini? Puheliniittymä tukee e-simiä, mutta täytyykö puhelimenkin olle uusin (2020) SE?



 



Edit: muokattu otsikko kattavammaksi






Moikka @Applew ja tervetuloa Yhteisöön! 🙂 Tuleeko sinulla tilausta lähettäessäsi virheviesti "eSIMin aktivointi ei tällä kertaa onnistunut, eSIMiä ei ole ladattu"? Tällöin tuo tilaaminen tyssää siihen, ettei laitteeseesi (Apple Watch) ole vielä ladattu eSIMiä QR-koodin kautta. Ratkaisuna tuohon on latailla eSIM kelloon ja sitten koittaa lähettää tilausta loppuun Omilla Sivuilla / verkkokaupassamme



 



Olisiko tästä apua vai miten sulla ilmenee se, ettei tilaus onnistu?


Koska otin kellon käyttöön ennen kuin sain liittymän Telialta, ei mobiilidatan käyttöönotto onnistunutkaan heti. Koko kello täytyi resetoida ( varmuuskopiolla ) ja aloittaa applewatchin lataaminen alusta, jolloin sinne tuli myös linkki Telian sivulle e-simin aktivointia varten. Missään ohjeissa ei mainittu, että, jos olet jo ottanut Applewatchin käyttöön ja vasta myöhemmin saat siihen e-simin, ei asennus onnistu ilman, että resetoit kellon. 


Yleisesti Apple Watchin eSIM liittymän käyttöönotto on onnistunut helposti ohjeiden mukaan, mutta joskus näitä tilanteita pääsee syntymään, ettei kaikki mene ihan ohjeiden mukaan. Siksi olikin hienoa, että otit asian puheeksi ja ongelman selvitykseen.

Onko nyt siis niin, että sen resetoinnin jälkeen liittymän tilaus onnistui ja homma pelittää nyt?

Ohjeiden muokkauksista otamme mielellään palautetta vastaan, haluaisitko vielä tarkentaa esim. linkin kanssa, mitä ohjetta luit kun käyttöönotto epäonnistui?


Vastaa