eSIM tilaus vanhaan Samsung Galaxy Watch älykelloon

  • 12 December 2019
  • 5 kommenttia
  • 50 katselukertaa

Käyttöönotto ei onnistu ko. ohjeiden mukaan: https://www.telia.fi/kauppa/alykellot-esimilla/mobiiliyhteyden-kayttoonotto

Galaxy Wearable apissa pyytää qr-koodia vanhaan tapaan eli ei etene Telian sivuille.

Chatin mukaan he eivät enää pysty tekemään eSIM tilausta niin että saisi tuon koodin??

Kello ja appi ovat päivitetty viimeisimpään versioon. Mikäs avuksi?


5 kommenttia

Käyttäjätaso 4
Kunniamerkki +14

Heippa @Tiilix ja lämpimästi tervetuloa tänne Yhteisöön! :smileyhappy:


 


eSIM:n käyttöönotto pitäisi tosiaan onnistua tuolla kyseisellä ohjeella minkä linkkasitkin. Sellaisen myös varmistelisin, että onhan sinulla puhelimen ohjelmistopäivitys ajan tasalla? 

Noh niin, syy ongelmaan valkeni lopulta...

 

Tosiaankin tuo Yhteys-Multi palvelun tilaus mitä ko. ohje koskee vaatii Samsung puhelimen (S7 tai uudemman) toimiakseen. Eli ei toimi muiden valmistajien android puhelimissa. Tuo Galaxy Wearable sovellus toki muilta osin toimii kaikissa android puhelimissa. Ongelma ratkesi sillä että tilasin vanhaan tapaan tuon Multi-SIM palvelun älykellon eSIM:ksi https://www.telia.fi/asiakastuki/liittymat/liittymien-lisapalvelut/multi-sim

 

Ärsyttävää tässä touhussa oli se että olin tekemisissä kolmen chat/asiakaspalvelijan kanssa jotka kaikki kirkkain silmin vakuuttivat että Samsung Galaxy Wacthiin ei enää eSIM palvelun tilaus onnistui kuin Galaxy Wearable sovelluksesta. Mitään käryä heillä ei ollut Yhteys-Multi/Multi-SIM palvelujen erosta, ei edes se että kerroin tilanneeni ko. palvelun aiemmin toiseen Samsung Galaxy Wacthiin tänä vuonna ja saaneni silloin sähköpostilla tuon QR-koodin.

 

Lopulta soitin teidän tekniseen tukeen missä he ymmärsivät asian saman tien ja asia ratkesi kahdessa minuutissa. Olisi varmaan hyvä tiedottaa/opastaa asiakaspalvelua näiden kahden palvelun eroista ja vaatimuksista jottei kovin monen muun tarvitse vääntää ongelmaa rautalangasta moneen kertaan.


@Tiilix@  kirjoitti:

Noh niin, syy ongelmaan valkeni lopulta...


 


Tosiaankin tuo Yhteys-Multi palvelun tilaus mitä ko. ohje koskee vaatii Samsung puhelimen (S7 tai uudemman) toimiakseen. Eli ei toimi muiden valmistajien android puhelimissa. Tuo Galaxy Wearable sovellus toki muilta osin toimii kaikissa android puhelimissa. Ongelma ratkesi sillä että tilasin vanhaan tapaan tuon Multi-SIM palvelun älykellon eSIM:ksi https://www.telia.fi/asiakastuki/liittymat/liittymien-lisapalvelut/multi-sim


 


Ärsyttävää tässä touhussa oli se että olin tekemisissä kolmen chat/asiakaspalvelijan kanssa jotka kaikki kirkkain silmin vakuuttivat että Samsung Galaxy Wacthiin ei enää eSIM palvelun tilaus onnistui kuin Galaxy Wearable sovelluksesta. Mitään käryä heillä ei ollut Yhteys-Multi/Multi-SIM palvelujen erosta, ei edes se että kerroin tilanneeni ko. palvelun aiemmin toiseen Samsung Galaxy Wacthiin tänä vuonna ja saaneni silloin sähköpostilla tuon QR-koodin.


 


Lopulta soitin teidän tekniseen tukeen missä he ymmärsivät asian saman tien ja asia ratkesi kahdessa minuutissa. Olisi varmaan hyvä tiedottaa/opastaa asiakaspalvelua näiden kahden palvelun eroista ja vaatimuksista jottei kovin monen muun tarvitse vääntää ongelmaa rautalangasta moneen kertaan.




Kiitos arvokkaasta palautteesta. Nähtävästi ohjeistuksessa on parantamisen varaa, jotta Multi-SIM ja Yhteys Multi -palveluiden erot olisivat selkeät kaikille. Laitan tästä viestiä eteenpäin. Pääasia, että asia ratkesi lopulta ja Multi-SIM on siellä nyt käytössä. Toivottavasti kaikki toimii jatkossa kuten pitääkin.


@IlariJR@  kirjoitti:

@Tiilix@  kirjoitti:

Noh niin, syy ongelmaan valkeni lopulta...

 

Tosiaankin tuo Yhteys-Multi palvelun tilaus mitä ko. ohje koskee vaatii Samsung puhelimen (S7 tai uudemman) toimiakseen. Eli ei toimi muiden valmistajien android puhelimissa. Tuo Galaxy Wearable sovellus toki muilta osin toimii kaikissa android puhelimissa. Ongelma ratkesi sillä että tilasin vanhaan tapaan tuon Multi-SIM palvelun älykellon eSIM:ksi https://www.telia.fi/asiakastuki/liittymat/liittymien-lisapalvelut/multi-sim

 

Ärsyttävää tässä touhussa oli se että olin tekemisissä kolmen chat/asiakaspalvelijan kanssa jotka kaikki kirkkain silmin vakuuttivat että Samsung Galaxy Wacthiin ei enää eSIM palvelun tilaus onnistui kuin Galaxy Wearable sovelluksesta. Mitään käryä heillä ei ollut Yhteys-Multi/Multi-SIM palvelujen erosta, ei edes se että kerroin tilanneeni ko. palvelun aiemmin toiseen Samsung Galaxy Wacthiin tänä vuonna ja saaneni silloin sähköpostilla tuon QR-koodin.

 

Lopulta soitin teidän tekniseen tukeen missä he ymmärsivät asian saman tien ja asia ratkesi kahdessa minuutissa. Olisi varmaan hyvä tiedottaa/opastaa asiakaspalvelua näiden kahden palvelun eroista ja vaatimuksista jottei kovin monen muun tarvitse vääntää ongelmaa rautalangasta moneen kertaan.


Kiitos arvokkaasta palautteesta. Nähtävästi ohjeistuksessa on parantamisen varaa, jotta Multi-SIM ja Yhteys Multi -palveluiden erot olisivat selkeät kaikille. Laitan tästä viestiä eteenpäin. Pääasia, että asia ratkesi lopulta ja Multi-SIM on siellä nyt käytössä. Toivottavasti kaikki toimii jatkossa kuten pitääkin.


Eipä edelleenkään saa Multi-SIM QR-koodia asiakaspalvelusta Galaxy Watchille.

Linkitin jopa tämän keskustelun asiakaspalvelijalle numero 2 ja pitkän radiohiljaisuuden jälkeen vastasi ettei tiedä mistä QR-koodin saisi ja pyysi soittamaan (maksulliseen) tekniseen tukeen.

Käyttäjätaso 4
Kunniamerkki +14

@ssool@  kirjoitti:




Eipä edelleenkään saa Multi-SIM QR-koodia asiakaspalvelusta Galaxy Watchille.


Linkitin jopa tämän keskustelun asiakaspalvelijalle numero 2 ja pitkän radiohiljaisuuden jälkeen vastasi ettei tiedä mistä QR-koodin saisi ja pyysi soittamaan (maksulliseen) tekniseen tukeen.




Laitoin viestiä tästä tuonne asiakaspalvelumme tekijöille, ja kyllä sieltä on mahdollista lähettää sinulle QR-koodi Multi-SIM -liittymälle; uuteen tai nykyiseen Multi-SIMiin. Yhteys-Multi ei tosiaan tässä kohtaa ole mahdollinen, jos käytössäsi ei ole Samsungin älypuhelinta, mutta Multi-SIMin kautta kyllä onnistuu. 


 


eSIM, Yhteys-Multi ja Multi-SIM ovat palveluina melko uudehkoja etenkin näin älykelloissa hyödynnettynä. Asiakaspalvelullamme on käytössään ohjeistukset näihin, mutta toki opeteltavaa näissä on kovasti. Laitoin tästä viestiä eteenpäin, että ohjeistuksia olisi hyvä vielä käydä läpi ja kerrata jotta tämä olisi selvää pässinlihaa jokaiselle. 


 


Jos QR-koodi on yhä saamatta, niin laita meille vaikka chatin kautta viestiä ja päästään tätä uudemman kerran katsomaan! Chattiin pääset Minun Telia -sovelluksella, tai asiakassivuille kirjautuen


 


 

Vastaa