Käytössä on Huawei E5186. Nopeus on ollut parhaimmillaan reilusti yli 40 Mbit/s, mutta nyt dataa tulee läpi sellaista 2 Mbit/s vauhtia, jos sitäkään. Reititin on kiinni ulkoantennissa, sillä ilman sitä yhteyttä ei ole lainkaan. Kone on yhdistetty reitittimeen kaapelilla. Olen kokeillut reitittimen käynnistämistä uudelleen, mutta siitä ei ole apua. En pääse myöskään kokeilemaan Telian omaa nopeustestiä. Ainoa ilmoitus on latence erro. Miten ongelmaa kannattaisi lähteä selvittämään?
Hei @boggivaunu! Onko vika alkanut tänään vai ollut jo pidemmän aikaa? Palaako laitteen valot kaikki normaalisti vai onko MODE valo punaisena?
Valot palavat normaalisti, tosin Mode on silloin tällöin punainen. Mittasin juuri nopeuden (speedtest), joka ei ole mairitteleva ja huomattavasti normaalin vaihtelualueen alapuolella.
Sen verran vielä, että ongelma alkoi eilen aamupäivällä.
Tuore mittaustulos Telian omalla sovelluksella, kun sain yhteyden verkkoon. Tämäkö on markkinointi-ihmisten lupaama nopea yhteys?
@boggivaunu, kokeile eri 4G-taajuuslukituksia vielä reitittimestä, 800, 1800, 2600 MHz. Jos ei nopeudet parane, niin resetoi reititin painamalla reset-kolosta pohjaan noin 10 sekuntia. Testaa myös suoraan verkkokaapelilla reitittimestä tietokoneelle. Jos näistä ei ole apua, tule käymään vaikkapa häiriöilmoitusten chatissa, niin selvitetään onko suuntaus ja lähellä olevat tukiasemat kunnossa.
@Pekka_Koo@ kirjoitti:@boggivaunu, kokeile eri 4G-taajuuslukituksia vielä reitittimestä, 800, 1800, 2600 MHz. Jos ei nopeudet parane, niin resetoi reititin painamalla reset-kolosta pohjaan noin 10 sekuntia. Testaa myös suoraan verkkokaapelilla reitittimestä tietokoneelle. Jos näistä ei ole apua, tule käymään vaikkapa häiriöilmoitusten chatissa, niin selvitetään onko suuntaus ja lähellä olevat tukiasemat kunnossa.
Tämä oli taas näitä maagisia ongelmia, jotka häviävät yhtä oudosti kuin tulevatkin. Nyt data kulkee taas luvattua vauhtia. Taajuuslukitusta kokeilin aikaisempin ohjeiden mukaan.
Hyvä että yhteys toimii taas :smileyhappy:
Onko siellä käytössä muita meidän liittymiä? Jos on niin oliko niissä sama ongelma?
Jos useammalla liittymällä samat oireet niin viittaa että tukiasemalla on ollut jokin häiriö mutta taas jos ainoastaan yksi liittymä missä ongelma niin silloin on todennäköisesti reititin sekoillut.
@boggivaunu@ kirjoitti:
@Pekka_Koo@ kirjoitti:@boggivaunu, kokeile eri 4G-taajuuslukituksia vielä reitittimestä, 800, 1800, 2600 MHz. Jos ei nopeudet parane, niin resetoi reititin painamalla reset-kolosta pohjaan noin 10 sekuntia. Testaa myös suoraan verkkokaapelilla reitittimestä tietokoneelle. Jos näistä ei ole apua, tule käymään vaikkapa häiriöilmoitusten chatissa, niin selvitetään onko suuntaus ja lähellä olevat tukiasemat kunnossa.
Tämä oli taas näitä maagisia ongelmia, jotka häviävät yhtä oudosti kuin tulevatkin. Nyt data kulkee taas luvattua vauhtia. Taajuuslukitusta kokeilin aikaisempin ohjeiden mukaan.
Tämä kuuluu maagisiin ongelmiin, jotka tuntuvat riippuvan auringon ja kuun keskinäisestä asennosta ja säätilasta.. Nyt dataa kulkee kumpaankin suuntaan luvatulla nopeudella.
Vastaa
Rekisteröidy
Onko sinulla jo tili? Kirjaudu sisään
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.