Skip to main content

Hidastunut mobiilinetti ja kasvanut ping

  • January 14, 2018
  • 7 kommenttia
  • 13 katselukertaa

Viimeaikoina olen huomannut että mobiilinetti on hidastunut ja ping kasvanut reilusti tässä oulun pohjoispuolella. Onko muilla samoja kokemuksia telian verkoissa?

7 kommenttia

Merja_J
Moderaattori
Forum|alt.badge.img+6
  • Moderaattori
  • January 15, 2018

Moi @Tavansamppa ja tervetuloa Yhteisöön! Millanen laite sulla on siellä käytössä? Varmaan olet perus kotikonstit kokeillutkin kuten esim. verkkoasetusten nollauksen. Onko sinulla antaa jotain maamerkkiä jos et katuosoitetta halua kertoa niin kurkataan miltä siellä näyttää? Entäs hidasteleeko yhteys vuorokaudenajasta riippumatta vai onko pingit korkealla aina?


  • Aloittaja
  • Savumerkittäjä
  • January 15, 2018

Laite on huawei e5186, on koitettu resetointia, priorisointia ja kaikkea mahdollista. Nopeuden hidastuminen ja pingin kasvu on minulla ainakin laitteesta riippumaton. Sama ilmiö näkyy niin huaweilla kuin muillakin taloudessa olevilla 4g liittymillä varustetuilla laitteilla. Työpuhelimessa oleva elisan liittymä toimii samaan aikaan hyvin.

 

kyseessä Kello 90820. 

 

Lieneekö kyseessä kapasiteettiongelma alueella?


  • Ex-telialainen
  • January 15, 2018

Kellon aluetta palvelee useampi tukiasema, joten vaikea sanoa vielä näillä tiedoilla missä ongelma voisi olla. Minkälaista nopeutta saat suurin piirtein ja paljonko ping on? Kokeile lukita Huawei jollekin tietylle 4G-taajuudelle, ainakin 1800 MHz:n ja 800 MHz:n verkkoja kannattaa nyt kokeilla. Ohjeet löytyvät täältä.


  • Aloittaja
  • Savumerkittäjä
  • January 16, 2018

On kokeiltu lukita. Ei kummene.  Aiemmin oli yhteys vain hidas, nyt myös ping suuri. Vaikuttaa enemmän kapasiteettiongelmalle kuin tekniselle vialle, kun ruuhka-aikojen ulkopuolella toimii paremmin. Liitteenä tämän hetkinen tilanne, joka ei täytä Minulle luvattua.


  • Telialainen
  • January 17, 2018

Kellon alueelle on tulossa onneksi parannusta kapasiteettiin uusien 4G tukiasemien myötä. Vielä ei tarkempia käyttöönoton päiviä ole tiedossa. Jos haluat että katsomme tarkemmin johtuvatko liittymäsi ongelmat kapasiteetista, niin voit ottaa yhteyden meihin Telian etusivuilta löytyvän chatin kautta tai voit jättää tästä häiriöilmoituksen niin ollaan sinuun päin yhteydessä.


  • Uusi jäsen
  • January 31, 2018

Terve

 

Minulla sama ongelma kyseisellä alueella. Puhelimeni ja modeemi löytää 4g+ verkon, mutta kännykän nopeustestin nopeudet ovat noin 2-kertaisia modeemin nopeuksiin verrattuna. Mistä johtuu?

 

Telia ollut käytössä muutaman kuukauden. Vaihdoin sen siinä toivossa, että nopeudet nousisi 4g+:n myötä. Valitettavasti kilpailevan operaattorin liittymä toimi vakaammin ja nopeammin, vaikka oli vain perus 4g-kuuluvuus.


Sekunti
Somettaja
Forum|alt.badge.img+4
  • Somettaja
  • January 31, 2018

Valitettavasti kyseinen Huawei e5186 -modeemi ei ole kovin luotettava. Jos on mahdollista, niin kannattaa ostaa toinen modeemi jolla testata esim. Gigantilla on 30 päivän palautusoikeus jota voi hyödyntää :)