Huawei B818 puutteelliset taajuustuet Yhteisverkon alueella



Näytä ensimmäinen kirjoitus

29 kommenttia

Käyttäjätaso 7

Kuten  @kustaa1967  totesikin, tilanne on juuri näin: koska laite ei ole ollut meillä myynnissä, ei sille myöskään ole tehty mitään omaa ohjelmistoversiota meille.

Tämän ketjun otsakkeessa mainitaan Yhteisverkko. Ymmärrän sen , että sekä Telian että DNA:n omissa verkoissa nuo edellä keskustellut softa-asiat ovat yksiselitteisiä.

Yhteisverkko on kuitenkin Telian ja DNA:n yhteisessä omistuksessa , jolloin sekä Telian että DNA:n asikkaita pitäisi palvella , kun molempien liittymillä Yhteisverkkoon pääsee.

Jotenkin Telian ja DNA:n on keskenään sovittava , miten vain toisen osapuolen myymien laitteiden tuki hoidetaan. Nyt kumpikin vain tarjoaa eioota asiakkkaille.

Käyttäjätaso 5
Kunniamerkki +13

Tämän ketjun otsakkeessa mainitaan Yhteisverkko. Ymmärrän sen , että sekä Telian että DNA:n omissa verkoissa nuo edellä keskustellut softa-asiat ovat yksiselitteisiä.

Yhteisverkko on kuitenkin Telian ja DNA:n yhteisessä omistuksessa , jolloin sekä Telian että DNA:n asikkaita pitäisi palvella , kun molempien liittymillä Yhteisverkkoon pääsee.

Jotenkin Telian ja DNA:n on keskenään sovittava , miten vain toisen osapuolen myymien laitteiden tuki hoidetaan. Nyt kumpikin vain tarjoaa eioota asiakkkaille.

Yhteisverkko ei ole teleoperaattori, eli laitemyynti, laitteiden ohjelmistopäivitykset ja niiden toimivuudet toisten operaattoreiden verkossa ovat jatkossakin laite- ja operaattorikohtaista. On siis tärkeää ilmoittaa häiriötilanteissa oman operaattorin asiakaspalveluun, kuten Yhteisverkon sivuillakin ohjataan.

Tässä tilanteessa toki saattoi olla aluksi epäselvää, kuka lopullisen korjauksen tekee. Ketjun aikana onneksi on selvinnyt se, että me emme estä ohjelmistopäivityksien latausta ja ohjelmistojen kehityksestä sekä jakelusta vastaa ohjelmiston tarjoaja.

 

----
Muokkaus Merja_J: lyhennetty lainauksia

Käyttäjätaso 7

Yhteisverkko ei ole teleoperaattori, eli laitemyynti, laitteiden ohjelmistopäivitykset ja niiden toimivuudet toisten operaattoreiden verkossa ovat jatkossakin laite- ja operaattorikohtaista. On siis tärkeää ilmoittaa häiriötilanteissa oman operaattorin asiakaspalveluun, kuten Yhteisverkon sivuillakin ohjataan.

Tässä tilanteessa toki saattoi olla aluksi epäselvää, kuka lopullisen korjauksen tekee. Ketjun aikana onneksi on selvinnyt se, että me emme estä ohjelmistopäivityksien latausta ja ohjelmistojen kehityksestä sekä jakelusta vastaa ohjelmiston tarjoaja.

Aamen.

Jos olen oikein ymmärtänyt , niin se alkuperäinen ongelma on , että ko. laite ei Telian liittymällä Yhteisverkossa tue samoja comboja kuin DNA:n liittymällä.

Jos Telia katsoo , että asia ei heille kuulu , niin suosittelen ongelmasta kärsiviä vaihtamaan DNA:lle. Turha kai on maksaa sellaiselle operaattorille , jolta ei tukea saa.

 

----
Muokkaus Merja_J: lyhennetty lainauksia

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +20

Laite katsoo vain SIM-kortin tunnuksen ja lataa DNA konffit sisään taajuuksista. Se ei tunnista Yhteisverkkoa muuten. DNA on laitteen myynyt, joten reklamaatiot heille. 

Vastaa