Skip to main content

Hei



 



Osaisiko joku ratkaista tällaisen mielenkiintoisen ongelman? joka liittyy tuohon otsikossa mainittuun.



 



Omistan tehokkaan läppärin moniydinprosessorilla. Muistia 6 Gigatavua. Käyttis Windows 8.1 Pro.



Sekä nettiyhteytenä on Soneran Liikkuva Netti 3G+ ja Huawei E3276 mokkula. Tuossa on speksit.



 



Liitän alkuun pari kuvaa....havainnollistaakseni ongelman.



 





 



Kun käynnistän läppärin tai avaan läppärin auki (eli läppärin on ollunna lepotilassa kun olen sulkenut kannen)........Niin välillä saattaakin tulla yllättäen tuollainen yo. ilmoitus työpöydän oikeaan ylälaitaan......välillä tuota ei tule ollenkaan. 



Ja JOS klikkaan tuota kuvaketta niin silloin käynnistyy Soneran Nettituki sovellus. Tai voin sulkea tuon ilmoituksen ruksista. Tämä ongelma alkoi yllättäen muutamia kuukausia sitten.....eli aikaisemmin ei ole ollunna. Otin feissarin kautta Soneraan yhteyttä tuon ongelman takia. Ja sieltä laittoivat PINnittömän SIM kortin. Edellinen oli PINnillinen SIM kortti. Niin sama vika ilmenee silti edelleen vaikka SIM kortti olisi PINnillinen tai PINnitön. Nykyisin on käytössä NOPIN SIM kortti.





 



Tuo Soneran Nettituki sovellus asentui "väkisin" Microsoftin Kaupasta automaattisesti halusit tai et. Kun olin asentanut ihan ensimmäistä kertaa Soneran Mobile Broadband yhteysohjelman mokkulatikulta.



Niin samantien kun nettiyhteys oli luotu niin Microsoft Kaupasta asentui todellakin tuo sovellus automaattisesti.



Tuota Nettituki sovellusta EI näy edes asennettujen sovellusten listalla....eli et poistele sitä.



 



Mobile Broadband ohjelman olen poistanut PERUSTEELLISESTI ja asentanut uudestaan. Ja silti tuo "herja" välillä hyppelehtii työpöydälle.



 



Eli osaisiko joku sanoa, että mikä ihme tuon oikein aiheuttaa? Nettiyhteyteen EI OLE (?) varsinaisesti vaikuttanut.

Edit NikoNo: Muokattu otsikko tiiviimmäksi

Oletkin jo testaillut paljon tätä asiaa ja nähnyt vaivaa ongelman selvittämiseksi. Nyt kun SIM-korttikin on jo vaihdettu uuteen ja ongelmat jatkuvat edelleen, niin vaihtoehdoksi jää oikeastaan vain laitevika. Mikäli käyttö hankaloituu entisestään tai et jaksa enää painia tämän ongelman kanssa, niin järkevintä olisi tilata uusi tikku tilalle.


Tuon Soneran Nettituki sovelluksen sai sittenkin poistettua kun vain meni siihen Metro näkymään (se karmea tiilinäkymä).

Ja Nettituki sovelluksen päällä klikkasi hiiren oikea nappia ja valitsee poista sovellus.

Sovelluksen asensin sitten Microsoftin Kaupasta uudestaan.

Tällä hetkellä ei ole (vielä) herjannut tuota virheilmoitusta.

 

Tosin tällä hetkellä Huawei E3276 tikussa on koekäytössä ja testissä Sonera 4G SIM kortti ja nettiliittymää. Joka vaikuttaa NYT erittäin lupaavalta latausnopeuksien suhteen (kirjoitin tästä toiseen aiheeseen).

 

Mitä tulee taasen itse tikkuun en kyllä usko, että se oli tikussa vika...koska tuo ilmoitus tuli myös toisellakin E3276 tikulla.

 

Epäilen aika vahvasti, että syypää olisikin ollunna tuo Nettituki sovellus joka oli alkanut jotenkin sekoilemaan. Mene ja tiedä. Aika näyttää.


Itselläni sama tikku ja antaa ihan samaa ilmoitusta välillä kun yhdistää. Tikku toimii muuten mielestäni hyvin, joten en usko että vika on tikussa vaan juurikin tuossa sovelluksessa. En ole jaksanut välittää asiasta kun varsinaista haittaa siitä ei ole. Vikapalvelusta kerran kysyin muun asian yhdeydessä tuosta, mutta eivät osanneet sanoa mistä voisi johtua.

Täytyy itsekin poistella koko sovellus, koska eihän sillä periaatteessa mitään tee.. Windowssin oma dialuppikin hoitaa yhteyden, näin ainakin uskoisin.



@tilasto kirjoitti:

Itselläni sama tikku ja antaa ihan samaa ilmoitusta välillä kun yhdistää. Tikku toimii muuten mielestäni hyvin, joten en usko että vika on tikussa vaan juurikin tuossa sovelluksessa. En ole jaksanut välittää asiasta kun varsinaista haittaa siitä ei ole. Vikapalvelusta kerran kysyin muun asian yhdeydessä tuosta, mutta eivät osanneet sanoa mistä voisi johtua.

Täytyy itsekin poistella koko sovellus, koska eihän sillä periaatteessa mitään tee.. Windowssin oma dialuppikin hoitaa yhteyden, näin ainakin uskoisin.


Yhteyden luominen onnistuu ja toimii Windowsin omallakin dialup ohjelmalla.. Kuten kuva alla osoittaa ja tällä yhteydellä myös kirjoitan tätä viestiä. :)

 

 

Ja lopuksi tuosta Nettituki sovelluksesta. Huomasin sellaisen mielenkiintoisen jutun, että Nettituki sovellus käynnistyy hetkeksi taustalla kun Mobile Broadband ohjelma käynnistyy. Mutta sammuttaa itsensä (siis Nettituki) samantien. Tarkkailin tehtävähallinnan kautta, että mitä prosesseja silloin oikein käynnistyy (ja sammuu) kun Mobile käynnistetään.


Nostan tämän threadin ylöspäin sen verran, että vastaan ja löysin "syyllisen" joka aiheuttaa tuon otsikossa mainitun ongelman.

Syyllinen on nimittäin Soneran Nettituki sovellus. Jota epäilin vahvasti viestiketjun aloitusviestissä.

Liekö huonosti ohjelmoitu tuo kyseinen sovellus.


Vastaa