Skip to main content

Hei,

 

Kysyin tästä ongelmasta jo Chatissa pari päivää sitten, mutta varmistan vielä täältä jos ratkaisua löytyy ennen kuin säntään modeemikaupoille. 

 

Ongelma:

Nettiyhteys katkeaa kokonaan monta kertaa päivässä eikä palaudu automaattisesti. Yhteyden saa palautumaan joko pitämällä resettiä 10-20 sek pohjassa tai ottamalla virrat pois pariksi minuutiksi. Yhteys katkeaa kuitenkin uudelleen viimeistään yön aikana.

 

Tietoja:

1. Laitteeseen yhdistettynä läppäri ja pöytäkone langattomasti. 

 

2. Kun yhteys katkeaa, muuttuu verkkoyhteyskuvake "verkkopalloksi", jonka alakulmassa on kieltomerkki. 

 

3. Verkkolaite päivitetty -> ei uusia päivityksiä saatavilla

 

4. Verkon hakua kokeiltu useilla taajuuslukituksilla (1800MHz only, 3G/4G auto, 800MHz only jne..) Telian ohjeen mukaisesti. 

 

5. Yhteyden katkeamisen jälkeen Windowsin vianmääritys sanoo: DNS palvelin ei vastaa

 

6. Ongelma alkanut noin 1-2 viikkoa sitten uudelleen. Toimi hyvin noin vuoden. Edellisellä kerralla onglma korjautui kun pakotti haun 1800MHz:aan (, mutta viimeksi ongelman ilmetessä nettiyhteyden kuvakkeeseen tuli keltainen huomiokolmio, nyt sitä ei tule. Eli ongelma taisi olla eri). 

 

7. Laite on noin 3,5 vuotta vanha. 

 

8. Kun yhteys katkeaa, modeemin valot ovat normaalin väriset (ei punaista ympyrää). 

 

9. Modeemin ilmaisema signaali 2/3 tai 3/3. Tietokoneiden ilmaisema signaalin voimakkuus: Minulla 2/5 tai 3/5 kun olen eri huoneessa ja toisella koneella 4/5 tai 5/5. 

 

Ulkoisesti siis kaikki vaikuttaa normaalilta, mutta jostain syystä yhteys vain katkeaa kesken normaalin käytön. Tietokoneen kautta yhteyttä ei saa enää aktiiviseksi vaan pitää käydä modeemia resetoimassa. Yhteys katkeaa mihin vuorokauden aikaan tahansa, myös aamulla ja yöllä. Vika on todennäköisesti modeemissa, koska yhteys katoaa kahdesta koneesta täsmälleen samaan aikaan. 

 

Olisiko siis ehdotuksia mitä kokeilla, että yhteyden saisi pysymään vähän pidempään ylhäällä ja yhteydessä? 

 

 

 


@talviPOS@  kirjoitti:

Hei,

 

Kysyin tästä ongelmasta jo Chatissa pari päivää sitten, mutta varmistan vielä täältä jos ratkaisua löytyy ennen kuin säntään modeemikaupoille. 

 

Ongelma:

Nettiyhteys katkeaa kokonaan monta kertaa päivässä eikä palaudu automaattisesti. Yhteyden saa palautumaan joko pitämällä resettiä 10-20 sek pohjassa tai ottamalla virrat pois pariksi minuutiksi. Yhteys katkeaa kuitenkin uudelleen viimeistään yön aikana.

 

Tietoja:

1. Laitteeseen yhdistettynä läppäri ja pöytäkone langattomasti. 

 

2. Kun yhteys katkeaa, muuttuu verkkoyhteyskuvake "verkkopalloksi", jonka alakulmassa on kieltomerkki. 

 

3. Verkkolaite päivitetty -> ei uusia päivityksiä saatavilla

 

4. Verkon hakua kokeiltu useilla taajuuslukituksilla (1800MHz only, 3G/4G auto, 800MHz only jne..) Telian ohjeen mukaisesti. 

 

5. Yhteyden katkeamisen jälkeen Windowsin vianmääritys sanoo: DNS palvelin ei vastaa

 

6. Ongelma alkanut noin 1-2 viikkoa sitten uudelleen. Toimi hyvin noin vuoden. Edellisellä kerralla onglma korjautui kun pakotti haun 1800MHz:aan (, mutta viimeksi ongelman ilmetessä nettiyhteyden kuvakkeeseen tuli keltainen huomiokolmio, nyt sitä ei tule. Eli ongelma taisi olla eri). 

 

7. Laite on noin 3,5 vuotta vanha. 

 

8. Kun yhteys katkeaa, modeemin valot ovat normaalin väriset (ei punaista ympyrää). 

 

9. Modeemin ilmaisema signaali 2/3 tai 3/3. Tietokoneiden ilmaisema signaalin voimakkuus: Minulla 2/5 tai 3/5 kun olen eri huoneessa ja toisella koneella 4/5 tai 5/5. 

 

Ulkoisesti siis kaikki vaikuttaa normaalilta, mutta jostain syystä yhteys vain katkeaa kesken normaalin käytön. Tietokoneen kautta yhteyttä ei saa enää aktiiviseksi vaan pitää käydä modeemia resetoimassa. Yhteys katkeaa mihin vuorokauden aikaan tahansa, myös aamulla ja yöllä. Vika on todennäköisesti modeemissa, koska yhteys katoaa kahdesta koneesta täsmälleen samaan aikaan. 

 

Olisiko siis ehdotuksia mitä kokeilla, että yhteyden saisi pysymään vähän pidempään ylhäällä ja yhteydessä? 

 

 

 


Pystytkö testaamaan toista laitetta tai laitteessa olevaa sim-korttia toisessa laitteessa? 


Saitko @talviPOS tämän kuntoon?


Moro,



 



En ole pystynyt kokeilemaan toisella laitteella, joten ei ole tullut ratkaisuehdotusta, jota voisi kokeilla. 



 



Nyt on tosin viikon ajan pysynyt yhteys toiminnassa ilman pätkimistä. Sain nyt lukittua tuon taajuuden 800MHz:n ja sen jälkeen on toiminut ok. Tosin sama ratkaisu ei toiminut muutamaa päivää aiemmin. En siis tiedä, mikä ratkaisi homman (ainakin toistaiseksi). 



 



Nyt siis viikko ilman ongelmia, joten seurataan tilannetta.



 



Edit ReOlivia: Muokattu allekirjoitus pois. Automaattisen allekirjoituksen saat käyttöön profiilin asetuksista.


Kuulostaa hyvältä. Seurataan tilannetta ja infoa tännekkin päin, miten sujuu :smileyhappy:


Vastaa