Joskus laitteissa on kt ollut admin, ja salasana joku admin+wifi salasana.
Ja jos ei tokene millään, niin takuuhuoltoon vain.
Hei @Tarolino kuulostaisi äkkiseltään että reititin voisi vaihdella taajuutta jolla se on verkkoon yhteydessä.
Kannattaa nyt ensisijaisesti testata laitteen pakottamista tietylle taajuudelle 4G-verkkoon. Aloita korkeimmasta taajuudesta 2600MHz ja siirry askel alemmaksi taajudessa mikäli yhteyttä ei muodostu tai se on epävakaa. Laitekohtaiset ohjeet löydät telia.fi asiakastuki osiosta.
Yhteyden testauksen aikana suosittelen yhdistämään koneen reitittimeen verkkokaapelilla mikäli nyt käytössäsi on wlan yhteys.
Tuon reitittimen hallintatunnukset ovat tehdasasetuksena admin/admin. Kannattaa kokeilla varmuudeksi vielä toisella selaimella resetoinnin jälkeen. Jos ei sekään auta niin laite huoltoon tarkistettavaksi.
En valitettavasti pysty pääsemään laitteen asetuksiin kun en tiedä tunnusta enkä salasanaa. Yritin ohjeittein mukaan kirjoittaa admin ja admin mutta se ei toimi edes sen jälkeen kun resetoin laitteen.
Hei @Tarolino !
Kokeile vielä kerran resetointia. Reset löytyy tuon laitteen alapuolelta, sitä pitää painaa esim. kynän kärjellä.
Paina reset-nappia pohjassa noin viisi sekuntia, jolloin laite palautuu tehdasasetuksille. Tämä toimenpide saattaa auttaa myös niissä tilanteissa, jolloin nettiyhteys ei toimi ollenkaan.
Jos tuonkaan jälkeen et pääse selaimella http://192.168.8.1 kirjautumaan admin/admin käyttäjätunnuksella ja salasanalla, niin silloin kannattaa laite viedä takuuhuoltoon.
@kiisseli67@ kirjoitti:
Hei @Tarolino !
Kokeile vielä kerran resetointia. Reset löytyy tuon laitteen alapuolelta, sitä pitää painaa esim. kynän kärjellä.
Paina reset-nappia pohjassa noin viisi sekuntia, jolloin laite palautuu tehdasasetuksille. Tämä toimenpide saattaa auttaa myös niissä tilanteissa, jolloin nettiyhteys ei toimi ollenkaan.
Tämä on aika tärkeä kohta @Tarolino, jotta Huawei E5573C -reititin palautuu oikeaoppisesti tehdasasetuksille. Paina siis pohjassa Reset-painiketta 5-10 sekuntia kunnes yhteydet katoavat.
Tämän jälkeen yhdistät uudelleen verkkoon laitteen joko usb-kaapelilla tai wifi-yhteydellä ja menet laitteen nettiselaimelle tuonne reitittimen http://192.168.8.1 hallintasivulle. Tämän jälkeen syötät vaaditut tiedot kenttiin:
- Käyttätunnus: admin
- Salasana: admin
Molemmat kirjoitetaan pienellä ja varmista ettei mukana ole välilyöntejä kentissä eli ns. tyhjää. Voit kirjautua sisään suoraan hallintasivulla myös napsauttamalla oikealla yläkulmassa "Kirjaudu sisään" niin ilmestyy tuollainen ikkuna kuten kuvassa suurin piirtein :smileyhappy:
Kokeilethan vielä toisella selaimella hallintaan pääsyä. Jos ei sitenkään onnistu, laite olisi hyvä toimittaa Telia kauppaan huollon tarpeen arvioon.
OK kokeillaan. Laitehan on täysin uusi mutta pelkkiä ongelmia sen kanssa tähän asti ollut. Kerran jo kävin Telia kaupassa sen kanssa.
Firefoxilla onnistui ja suurin mahdollinen oli nyt sitten se 1800 megaherziä mikä ei nyt parantanut tilannetta sillä se edelleen häilyy kahden ja kolmen palkin välillä. Enimmäkseen vain kahdessa palkissa. Ainoa minkä ratkaisi on ettei tipu 3G:hen.
Kokeilitko taajuutta 800MHz? Jos se verkosta alueeltasi löytyy, tulisi sen kantaa paremmin asuntoon sisälle. Jos tuosta ei apua ole niin tilanteesta olisi hyvä olla yhteydessä tekniseen asiakaspalveluumme. Voimme sitä kautta tarkistaa alueen verkon tilan ja taajuudet sekä antaa neuvoja miten tilannetta voisi parantaa.
Kokeilin joo mutta siinä tilanne oli aivan sama. Nyt kokeilin tätä vanhaa nettitikkua ja yllätys yllätys sain siihenkin tehtyä verkkopäivityksen firefoxissa vaikka se aiemmin ei onnistunut uutenakaan kun käytössä oli google chrome. Tämä oli siis asia joka ei tätä ennen missään vaiheessa tullut esille. Eli se oli siis pudonnut pysyvästi 3G verkkoon ennen tätä. Miksi nämä ei toimi googlessa? Vaan sekin häilyy nyt 2-3 palkin välissä että mikä ongelma täällä Espoonlahdessa nyt on? Ainakaan häiriökartassa ei ole tästä tietoa. Joka tapauksessa tuo reititin oli aivan turha hankinta ja kun aiemmin soittelin helppiin niin sain siitä myös kamalan suuren puhelinlaskun saamatta kuitenkaan vastauksia ongelmaan. Kehotettiin vain hankkimaan tämä uusi laite joka ei alkuunkaan pelittänyt joten sitten soittelin kertaalleen ja taas Telia nettosi. Täältäkin kyselin apuja mutta en saanut sellaista ratkaisua mikä olisi toiminut. Tämä siis on myös maksanut minulle maltaita ja tuottanut pelkkää päänvaivaa jo parin viikon ajan eikä se käynti tämän kanssa Telia liikkeessäkään siis auttanut ongelmien ratkaisuun. Teliahan tästä on kyllä hyötynyt oikein kunnolla laskuttamalla rutkasti siitä että ei osata heti kertoa asiakkaalle miten ongelmat ratkaistaan vaan puhelua pitkitetään eikä edes loppupeleissä osata auttaa. On todella huonoa mainosta tämä Telian toiminnalle.
Vielä sekin että kun tilasin laitteen netin kautta niin rahat poistuivat tililtäni mutta tilausta ei tehty vaan luki pelkästään että käy maksamassa. Aattelin että täytyy tehdä uudestaan mutta huomasin sitten että rahat poistuivat toistamiseen tiltiltäni ja siltikään tilausta ei Telialla tehty. Siitäkin sitten maksoin kun jouduin soittamaan että missä mennään. Eli on tämä ollut niin hanurista alusta alkaen ettei tosikaan.
Eli siis:
Nettitikkusi ei enää suostunut yhdistämään 4G:hen, koska siitä puuttui ohjelmistopäivitys.
- > Hallintaan et Chromella (tuntemattomasta syystä) päässyt , kokeilitko mm. Microsoft Edgeä ? Minulla ainakin on kaikki Huawein laitteet toimineet Chromessa. Joskus saattaa selaimen evästeet haitata toimintaa ja silloin auttaa yksityisen selaamisen tila, jolloin selain yhdistää "puhtaalta pöydältä". Toki yhteensopivuusongelmia ei voi poissulkea.
- > Ostit uuden mokkulan, mutta se ei tunnistanut SIM-korttia
-> Telia Kaupassa tehtiin jotain, että tuo sitten rupesi tunnistamaan SIM-kortin
Nyt ongelmana on ollut heikko kuuluvuus?
---
Oliko siellä Espoonlahdessa koskaan edes ollut parempi toimivuus? Yksi juttu voi olla se, että sinne on tullut useampia eri 4G LTE-taajuuksia ja käyttöösi valikoituu epäedullinen taajuus. Jos laitteessa ei ole taajuuslukkoa, ei oikein mitään ole tehtävissä. Mobiili kun on mobiilia ja oikeastaan mitään ei voida taata.
Kyllä on toiminut yhteys Espoonlahdessa että ihan vikaa on nyt ollut jossakin. Tänään toimii taas ja ihan tämä vanha nettitikku 4G:llä ja täydet palkit. Tuon reitittimen joka oli täysin turha ja on vain tuottanut ongelmia aion palauttaa ja reklamoida kaikista kuluista jotka sen vuoksi tuplaantuivat. Jos nyt siis Telialta ottavat edes yhteyttä palvelupyyntööni. Useita päiviä kulunut eikä ole muuta kuulunut kuin että ovat sen vastaanottaneet. Kertoo sekin kai jotain Telian toiminnasta.
Oletko testannut sitä uutta laitetta nyt kun se vanha on alkanut toimimaan? Voi olla mahdollista, että siellä verkon puolella on ollut jotakin, joka sitä yhteyttä on häirinnyt. Oletettavasti se uusikin laite toimi, jos sait tuon vanhan toimimaan. Suosittelen ottamaan sen uudemman laitteen käyttöön. Se on kuitenkin uudempaa ja tuoreempaa tekniikkaa, jolloin se laitteen elinikä on pidempi mitä tuolla vanhalla tikulla. Tarkistelin vielä tuota Espoonlahden aluetta ja siihen on suunniteilla päivitys, joka parantaa vielä tilannetta tuon toimivuuden osalta.
Palvelupyynnöissä on hiukan jonoa ja niitä pyrimme purkamaan mahdollisimman nopeasti. Nyt aika hiukan venyy koska joulupyhät ovat tulossa.