Skip to main content

Moi. 
4G-verkko tässä kotosalla on ollut mykkänä reilun viikon, tukiasemaviasta johtuen. Ja sitä kautta sitten 4g-nettiliittymä open gate-palveluineen on myös käyttökelvoton. Kartan mukaan toki vika on 3g- eikä 4g:ssä, puhelin kertoo toista. 
Millä tavalla hyvitystä haetaan ja kuinka paljon sitä saa? Toisaalta, jos 4g ei kohta ala palautua, on tehtävä jonkinlaisia ratkaisuja asian suhteen. 



 



Edit ReOlivia: Täsmennetty otsikkoa

Moikka @Arv1fin ja tervetuloa Telia Yhteisöön! Mukavaa kun päätit kirjoittaa tänne. Yhteisöstä löydät varmasti mielenkiintoista luettavaa ja keskusteluja, joihin osallistua!



 



Tekniset häiriöt palveluiden ja liittymien toiminnassa on aina tympeitä, niin käyttäjän kuin meidänkin mielestä. Tässä taitaa vielä harmillisesti olla niin, ettei muita tukiasemia ole tarpeeksi lähellä, jotta ne voisi tarjota 4G yhteyttä.

Nyt tarkemmin tietämättä sijaintiasi ja tukiasemaa, en osaa sanoa varmaksi miten häiriö vaikuttaa 3G ja/tai 4G verkossa. Kertoistitko tarkastusta varten esim. postinumerosi, niin katson tilannetta tarkemmin.

Hyvitykset katsomme aina tapauskohtaisesti ja hyvityksen suuruus sovitaan myös tapauskohtaisesti. Hyvitystä tulee hakea meidän asiakaspalvelumme kautta. Kerro kokemasi tilanne, kuinka kauan se on kestänyt ja pyydä tapahtuneesta hyvitystä. Tämän jälkeen käymme yhdessä kanssasi hyvityksen perusteet ja sen suuruuden. Toivottavasti häiriö on pian ohi, saamme molempia tyydyttävän ratkaisun ja haluat jatkaa meillä edelleen asiakkaana.

Olethan jo kokeillut palauttaa laitteesi verkkoasetukset / 4G -modeemin tehdasasetukset? Joskus verkon häiriön jälkeen omat laitteet ei yhdistä automaattisesti takaisin verkkoon ilman näitä toimenpiteitä.


Alue on 45100, haja-asutusalueella. Vika alkoi juhannuspäivänä, vikailmoituksen tein alkuviikosta. Chatin kautta sain vahvistuksen tukiasemaviasta, joka olikin ainoa tiedote koko asiasta. Häiriökartta näyttää 3g-häiriötä mutta 4g se on joka ei toimi. Kylille kun menee niin toisesta tolpasta 4g kyllä löytyy. Joo toi 4g-reititin kerää nyt pölyä työttömänä, mutta kk-maksut lisäpalveluineen kyllä juoksee. 


4G verkon häiriöstä ei ole tosiaan mainintaa, tästä otan yhteyttä verkonhallintaamme ja korjataan tiedot pikimiten. Koska olet jo hyvin ajoissa ilmoittanut häiriöstä, on nyt vain odotettava häiriön korjaantumista.



 



Hyvityksetkin kannattaa keskustella vasta häiriön ollessa ohi, koska silloin tiedetään tarkalleen häiriön kesto ja hyvitys voidaan sopia samalla yhteydenotolla. Kesken häiriön hyvityksiä ei sovita.


Vastaa