Skip to main content

Jäin sitten miettimään, mihin tuota IP-pohjaista mobiilimaksupalvelua oikeasti tarvitaan. Operaattorit, kun ovat sen suhteen ajaneet tähän saakka liki pimeillä valoilla ainakin itseni kaltaisen normikuluttajan mielestä. Kuulin koko mobiilimaksusta vasta Dimoco-laskunvälittäjäkohun myötä. Eikä palvelun ensivaikutelma päässyt tällöin muodostumaan turhan myönteiseksi. Ilmeisesti kaikki uudet palvelut lanseerataan aikuisviihteen toimiessa pilottina. :)

 

 

Tarvitsevatko IMS-sovellukset tuota mobiilimaksua, jotta laskutus onnistuisi?

 

Löysin Soneran nettisivuilta keväisen videon, josta ilmeni, että tuota yksilöllistä laitteen IP-tietoa tarvittanee tulevaisuudessa myös operaattorien omissa laskutusta tarvitsevissa järjestelmissä. 

 

Jatkossa siis saanemme jälleen (aiemmin Saunalahti VOIP) soittaa IP-puheluita ulkomailta suoraan esimerkiksi kännykkänumeroon ilman kalliita ulkomaanroamingmaksuja. Laskutus sitten mobiilimaksulla kerta- tai kuukausiveloitteisesti.

 

http://www.teliasonera.com/en/newsroom/news/2015/ims/

 

 

Teleforum ry:n toimitusjohtaja kertoo, että HSL:n lipun saa pian ostettua mobiilimaksulla. Olen maalainen, mutta olen kuullut, että lipun on voinut aiemmin ostaa tekstiviestillä. Onko paluuviestin eli lipun saamisessa ollut ongelmia, jos se kuitenkin on ostettu ennen joukkoliikennevälineeseen nousua? Mikä merkittävä etu tässä saavutetaan mobiilimaksulla?

 

Okei, tajusin viimein itsekin. Jatkossa siis erilaisia lipputyyppejä kuten kuukausilippuja voi maksaa mobiilimaksuna. Ymmärsinkö oikein?

 

http://www.iltasanomat.fi/digi/art-1448345278707.html

 

 


Jaa. Vähän niinkuin Turussa toimiva Föli (PayIq)?

http://www.payiq.net/turku/mobi-fi.html

 

 

 

 


Vastaa