@arttu1971 kirjoitti:
jos ei lähde viestit iphonesta niin tarkista asetus soittamalla (tämä on tähti ku en löydä isompaa näppiksestä *)
*#5005*7672# ja luuria ,vastaukseksi pitäisi tulla viestikeskuksen nro(mulla tuli nolla)
sitten asetus pitää nollata soittamalla ##5005*7672#
ja sitten sinne oikea nro soittamalla **5005*7672*+358405202000# ja voila viestit lähtevät jälleen....
pitäisi ilm ilmoittaa asiakaspalveluun tämä iphone ohje(minua neuvottiin soittamaan eka nroon eli tarkistus nroon mutta eivät osanneet sanoa mitä minun vastaus nolla tarkoitti eivätkä osanneet nollausta eikä miten sinne laitetaan oikea viestikeskus numero....
se miten toi oli vaihtunu nollaks en osaa selittää.....
Hyvä, että sait ongelman ratkaistua. Kyseinen USSD-koodi Anroid-käyttöjärjestelmälle on:
*#*#4636#*# > Puhelimen tiedot
Todella harvoin tuota tarvitsee käyttää, mutta sieltä löytyy mm. sovellusten käyttötilastot, Wi-Fi status ja verkon yksityiskohtaisempia tietoja ja voi suorittaa esim. ping-testin. Päinvastoin etenkin vanhemmissa iPhone-puhelimissa tuo on laajempi ongelma.
Soittelin tukeen tuosta tekstarien lähetysongelmasta. Sain ohjeeksi tuon **5005*7672*+358405202000# numeron jolla laittaa SMSC – eli tekstiviestikeskuksen numeron uudistaminen. Eipä toimi tulee vain harmaa ruutu jossa teksti: "virhe suoritettaessa pyyntöä Tuntematon virhe"
Ok pikku googlailun jälkeen löysin useammastakin paikasta neuvon "tarkista käytössä oleva viestikeskus", tieto joka löytyy täältäkin: *#5005*7672#. Sama ongelma. Taas tulee tuo harmaa ruutu ja samainen teksti.
Tätä tehdessä, ongelma esiintyi iPhone 7 puhelimella. Kun sitten aloin tutkia ongelmaa – ja testasin omalla iPhone 8+ puhelimella, huomasin saman ongelman en pysty käyttämään kumpaakaan koodia. Molemmissa puhelimissa on käyttöjärjestelman tämänhetkinen uusin päivitys iOS 13.5.1 asennettuna.
Onko kenelläkään hyviä ... tai edes jotakin neuvoja?
Hei @Tuke4 ja tervetuloa Telian yhteisöön!
Eli siis tällä ohjeella ei onnistu?
Tarkistappa viestikeskuksen numero seuraavalla koodilla: *#5005*7672# ,eli puhelin-> näppäimistö -> koodi -> puhelun aloitus painike...
Tulisi tulla seuraavaa
Jos keskuksen numero on väärin niin vaihtaminen seuraavalla koodilla: *#5005*7672*+358405202000#
Edit. Tuli sama virheilmoitus itsellekin vaikka tekstiviestit onnistuu kyllä iPhone SE puhelimella, hmmm...
Aivan. Molemmista koodeista tulee tuo harmaa ruutu ja viesti "Virhe suoritettaessa pyyntöä Tuntematon virhe"
Kokeilin vielä kerran omalla puhelimellani mutta sama ongelma.
Onko sinulla iMessage käytössä ja täppä lähetä tekstiviestinä kun iMessage ei ole käytettävissä?
Edit. Asetukset - Mobiilidata - SIM-sovellukset - Hyväksy, niin saat asetukset paluuviesteinä puhelimeen. Onnistuisiko sitten tekstiviestien lähetys?
Tämän Bongasin itsekkin, iMessage täppä pois .... ei auta tytön puhelimessa.
Edit. Asetukset - Mobiilidata - SIM-sovellukset - Hyväksy, niin saat asetukset paluuviesteinä puhelimeen. Onnistuisiko sitten tekstiviestien lähetys?
Käytä vielä puhelinta kiinni varmuuden vuoksi ja tuo tekstiviesti tarkistus koodi ei kyllä toimi vaikka tekstiviestit toimii ?
Ei ole olemassa: Asetukset - Mobiilidata - SIM-sovellukset - Hyväksy
On ainoastaan : Asetukset - Mobiilidata - SIM-sovellukset - Mobiilivarmenne
Siis tuo hyväksy puuttuu. Ei myöskään Mobiilivarmenteen alla ole "hyväksy" siellä pystyy ainoastaan vaihtamaan Mobiilivarmenteen kielen ja –tunnusluvun.
@Tuke4 jos ei tekstiviestien lähetys vieläkään onnistu, niin kehottaisin ottamaan yhteyttä Apple tukeen. Täällä vielä Apple tuen vinkkejä :
https://support.apple.com/fi-fi/HT204065
@kiisseli67 olen tuota Applen sivua jo lukenut, sieltä saamani käsityksen mukaa laitteessa ei ole ongelmaa viittaisi ooeraattori ongelmaan ... tytön iPhonella (on tällä hetkellä köpiksessä ja pulassa siellä) on aikaisemmin pystytty lähettämään tekstareita köpiksestä, nyt vain eilen ei enää onnistunut.
Teknisestä asiakaspalvelusta voidaan tarkistaa ettei ongelma johdu liittymän estoista. Samalla voidaan häiriöilmoitus esimerkkien kera kirjata asiantuntijalle tutkittavaksi. Saadaan siten selvitettyä tarkemmin jääkö häiriö mihin kohtaan. Ongelma voi johtua operaattoreiden välisestä sms-liikenteestä, mutta harvoin siitä on kyse kun viestin lähetys ei roaming verkossa toimi.
Testaamalla liittymää toisella laitteella saadaan varmuus johtuuko ongelma laitteesta vai operaattorista.
Apple tuessa sanotaan kyllä näin:
Eli pystyykö tyttö ottamaan vastaan tekstiviestejä?
@KaPetri Hei kiitos vastauksestasi.
Asiasta on oltu yhteydessä Telian asiakstukeen. Siellä katsottiin, ettei ongelma ole liittyman estoissa yms. Valitettavasti toisella laitteella kokeileminen ei onnistu koska tyttö on tällä hetkellä Köpenhaminassa (ja on vielä 2,5 kk).
Uskoisin että tuon tekstiviestikeskuksen numeron uudistaminen voisi olla hyvä aloitus mutta kuinka se tehdään on tuo suurin kysymykseni. Jos siihen löydät jostakin vastauksen olet Super.
Ilmeisesti Apple on kaikessa hiljaisuudessa muuttanut tekstiviestikeskuksen muuttamisen työkaluja. Ei vain ole muistanut kertoa kenellekään.
@kiisseli67 Kyllä, tyttö pystyy vastaanottamaan tekstiviestejä.
Myös puhelut, 4G ja Wlan liikenne toimii normaalisti.
@Tuke4@ kirjoitti:
@kiisseli67 Kyllä, tyttö pystyy vastaanottamaan tekstiviestejä.
Myös puhelut, 4G ja Wlan liikenne toimii normaalisti.
Kyseinen tapaus pitäisi tehdä Häiriöilmoituksena eteenpäin. Laitatko meille myös tämän kyseisen Telia Yhteisö-ketjun, mistä on keskusteltu. Toukokuun alussa on ollut häiriötä verraten tähän tapaukseen.
Onko puhelimessa nollattu verkkoasetukset: Asetukset / Yleiset / Nollaa ja nollaa VERKKOasetukset. Tämän jälkeen puhelin sammuu ja käynnistyy itsekseen. Se hakee oikeat asetukset verkosta ja poistaa samalla ylimääräiset virheilyt.
Applen laitteessa ei ole enää toiminnassa sanomakeskuksen katsominen / muuttaminen - mikä muutama vuosi sitten on ollut vielä toimiva. Verkkoasetusten nollauksen kautta puhelimeen tulee oikeat asetukset.
Problem solved
Kitos@PiaJo Tämä selvitti, ja ratkaisi ongelman :smileyvery-happy: