Ennen sai tarjoukset hyödynnettyä jos päivitti liittymää ylöspäin, alaspäin meno tuli kalliiksi. Nyt hinnoittelu on vähän outoa. Aikaisempaa asiakassuhdetta ei tunnu aina arvostettavan uusia asiakkaita metsästettäessä.
Itse olen päässyt aina hyvin sopuun, ja saanut hyvän palvelun henkilökohtaisessa kontaktissa asiakaspalveluun, joten en valita.
No joo. Hoituihan toi asiakaspalvelun kautta sillä erotuksella, ettei sen kautta saanut etuhinnan kuin 12 kuukaudeksi uuden liittymän 24 kuukauden sijasta.
Niinhän tämä liittymähinnoittelu on aina mennyt, että tyytyväiset vanhat asiakkaat maksavat operaattoria säännöllisesti vaihtavien ralli. Eipä niitä edullisempia tulla juurikaan operaattorin toimesta tarjoamaan, jos asiakas ei itse ymmärrä kysyä
Ymmärrän, että voi tuntua siltä, että hinnoissa suosittaisiin vain uusia asiakkaita. Esimerkiksi operaattorien välinen kilpailuttaminen on hyvin yleistä, ja sama ilmiö näkyy monilla muillakin toimialoilla. Tästä aiheesta on käyty tällä foorumilla muissakin yhteyksissä keskustelua, ja saatuja palautteita on viety eteenpäin.
Mainittakoon, että tokihan meillä on tarjolla erilaisia henkilökohtaisia etuja nykyisillekin liittymäasiakkaillemme, ja näitä emme aina mainosta erikseen. Näitä ovat esim. laitetarjoukset pidennetyllä laitetakuulla ja viihdepaketteja etuhintaan: https://www.telia.fi/edut/asiakasedut. Lisäksi joitain erikoisetuja saatetaan tarjota eri tilanteissa riippuen mm. asiakkuuden kestosta.
Mielestäni avoimuus ja selkeys ovat kuitenkin asiakaspalvelussa keskeisiä, ja tämä on asia, jossa operaattorit voisivat parantaa. Näitä asioita myös meillä jatkuvasti pohditaan.