Kiinteä 5G, Telia X2 modeemi ja Smart Wifi laajentimet

  • 9 September 2022
  • 3 kommenttia
  • 30 katselukertaa

Osaako kukaan neuvoa kannattaako Smart Wifi laajentimet kytkeä X2- modeemiin ethernet-yhteydellä kun sellainen mahdollisuus on olemassa? Telialta vastaukset on 50 puolesta /50 vastaan tai sitten ei osata ottaa kantaa ollenkaan. 

 

Tein tilauksen loppuvuodesta 2021 ja silloin myyjä esitteli puhelinsovellusta jolla Smart Wifi laajentimia ja koko verkkoa on helppo hallinnoida ja optimoida. Kun sitten asennuksen jälkeen helmikuussa yritin saada puhelinsovelluksen toimimaan jostain Telian sivuilta löytyi teksti marraskuulta 2021, että puhelinsovellus ei olekaan käytössä uusille asiakkaille...eikä Telialta saa mitään tietoa milloin puhelinsovellus tulisi toimimaan. Edelleen nettisivuilla kuitenkin mainostetaan laajentimia ja sitä kuinka helppoa niiden käyttöönotto ja verkon hallinta on puhelinsovelluksen avulla! 


3 kommenttia

Kunniamerkki +4

@uusi5g  kirjoitti:

Osaako kukaan neuvoa kannattaako Smart Wifi laajentimet kytkeä X2- modeemiin ethernet-yhteydellä kun sellainen mahdollisuus on olemassa? Telialta vastaukset on 50 puolesta /50 vastaan tai sitten ei osata ottaa kantaa ollenkaan. 

 


Hei! Tervetuloa Yhteisöön!

 

Paremman toimivuuden takaamiseksi suosittelen kytkemään laajentimet verkkokaapelilla X2 -palvelureitittimeen. Laajennin toisessa huoneessa tai kerroksessa vaatii kuitenkin pitkän verkkokaapelin, mutta jos sellainen kytkentätapa on sinulla toteutettavissa, on se toimivuuden puolesta kannattavaa. Langaton laajennus toki onnistuu laitteistolla myös. Testaamalla kumpaakin on todennäköisesti helpoin todeta kumpi näistä vaihtoehdoista soveltuu paremmin omaan käyttötarpeeseen.

 


 

Tein tilauksen loppuvuodesta 2021 ja silloin myyjä esitteli puhelinsovellusta jolla Smart Wifi laajentimia ja koko verkkoa on helppo hallinnoida ja optimoida. Kun sitten asennuksen jälkeen helmikuussa yritin saada puhelinsovelluksen toimimaan jostain Telian sivuilta löytyi teksti marraskuulta 2021, että puhelinsovellus ei olekaan käytössä uusille asiakkaille...eikä Telialta saa mitään tietoa milloin puhelinsovellus tulisi toimimaan. 


Uudet Smart Wifi -asiakkaat eivät voi toistaiseksi käyttää AppStoresta tai Google Play Kaupasta ladattavaa Smart Wifi -sovellusta. Sovellus ei ole kuitenkaan edellytys käyttöönoton onnistumiselle, eikä se vaikuta Smart Wifi- palvelun toimintaan. Tästä ei ole meillä vielä toistaiseksi tietoa milloin sovellus saadaan takaisin käyttöön.


Edelleen nettisivuilla kuitenkin mainostetaan laajentimia ja sitä kuinka helppoa niiden käyttöönotto ja verkon hallinta on puhelinsovelluksen avulla! 

Tarkoitat ilmeisesti tätä ohjetta, jossa on Käyttöönoton viimeistely Smart Wifi -sovelluksella ja Smart Wifi -verkon hallinta otsikoiden alla puhetta sovelluksesta. Sieltä löytyy tuo maininta: "Ajankohtaista (1.11.2021): Smart Wifi -sovellus ei valitettavasti ole tällä hetkellä käytettävissä uusilla Smart Wifi -palvelun asiakkailla. Smart Wifi -laajentimet toimivat kuitenkin sovelluksen puuttumisesta huolimatta."

Hei, 

 

Kiitos Ethernet-liitäntä tiedosta. Meillä on ethernet-taloverkko jota voi hyödyntää. 

 

Puhelinsovelluksen käytöstä palvelun markkinoinnissa tarkoitin tätä: https://www.telia.fi/kauppa/kodin-netti/smart-wifi?gclid=EAIaIQobChMImZPn8f2H-gIVcgbmCh3UwAx7EAAYASAAEgJ0e_D_BwE

 

Itsekin tilasin palvelut reilusti tuon 1.11. jälkeen ja puhelinsovellusta kovasti esiteltiin myyntitilanteesta. Se että se on tilapäisesti (10 kk...) pois käytöstä on yksi asia, mutta se että ei ole mitään näkymää siitä milloin sen saa käyttöön vai saako koskaan on toinen asia. 

 

yst. terveisin, 

 

 

Käyttäjätaso 2
Kunniamerkki +12

@uusi5g  kirjoitti:

 

Itsekin tilasin palvelut reilusti tuon 1.11. jälkeen ja puhelinsovellusta kovasti esiteltiin myyntitilanteesta. Se että se on tilapäisesti (10 kk...) pois käytöstä on yksi asia, mutta se että ei ole mitään näkymää siitä milloin sen saa käyttöön vai saako koskaan on toinen asia. 


Tuo on kyllä harmillista, että nettisivuilta löytyy maininta sovelluksesta joskaan ei sitä, ettei se ole tällä hetkellä käytössä. Laitamme tuosta viestiä verkkosivujen ylläpidolle, jotta tietoon saadaan täsmennys. Kiitos, että nostit asian esiin. 

Vastaa