Skip to main content

Kuten tuolla eräässä toisessa keskustelussa totesin, niin omalle kohdalleni nyt tuli se, että Telia ilmoitti lopettavansa ADSL-liittymän kotonani ja tarjosi tilalle Yhteys Kotiin L 10-100Mbit/s-liittymää. Vaikka tuo kupariliittymäni ei olekaan toiminut kuin 8 megaisena, niin siltikin se on riittänyt nettiselailuun, juutuubiin ja näiden c-more/netflix yms. katseluun. Nyt sitten taitaa olla tuokin hauskuus mennyttä.



Liitettyäni tuon uuden liittymän mukana tulleen ZTE MF286R-purkin rj-kaapelilla tietskaani, niin hämmästys oli suuri kun ei edes 192.168jne osoiteriville laitettuna avannut reitittimen asetusvalikkoa. Error, palvelin vastaa liian hitaasti, ei yhteyttä, ei sitä, ei tätä.



Kotonamme ei mikään maailman paras 4G-yhteys ole(95-105dBm paikasta riippuen), mutta kyllä One+-luurillani saan välillä jopa 100 megaisia nopeuksia, kun speedtestiä kokeilen.



Nyt tämän purkin kanssa en johdolla kytkettynä pääse välttämättä edes speedtestiä läpi, vaan tulee socket error, tjms. Jos pääsee, niin nopeudet voivat olla alle 1Mbit/s ja uppikaistan kohdalla tulee jo virhe. Youtube-videot tulee "automaatilla" 144p, siltikin pätkii ja joutuu takomaan f5sta, jos haluaa loppuun katsoa. Nettiselailu eika toivotonta, koska ilmoittaa aina välillä, että "sivua ei löydy", vaikka juuri klikkasit linkkiä joka vie esim. googleen, youtubeen, telian sivuille, tahi johonkin varmasti olemassa olevaan sivustoon. 



Huvittavana seikkana myös tämän kirjoittaminen, eli äsken tuli tuohon ylös ilmoitus "pyytämääsi toimintoa ei voitu suorittaa". Johtui siitä, kun automaatti yritti tallentaa kirjoitustani, mutta ei onnistunut. Tarvii ainakin muistaa copypaste tällä purkilla/yhteydellä. 🙂>



Nää nyt oli tällaiset kohtuullisen negatiiviset kommentit tästä vekottimesta ja uudesta "kotiyhteydestäni", johon kuulema voi liittää 64 laitetta. Kun nyt edes yhden saisi toimivana.



 



Edit SannaMKoo: Korjattu vain kirjoitusvirhe otsikosta

Kovasti 12.1 Telian lähettämässä mainosviestissä kehotetaan käyttämään asiakasetu, joka on voimassa 10.1 - 16.1. Voihan tämä tarkoittaa että nyt tilattu PS5 tulee mahdollisesti ennen tai jälkeen ensi joulun.

EDIT. Tilauksen mukaan toimitus olisi 25.1.2022 alkaen.



@AsiakasY  kirjoitti:


Kovasti 12.1 Telian lähettämässä mainosviestissä kehotetaan käyttämään asiakasetu, joka on voimassa 10.1 - 16.1. Voihan tämä tarkoittaa että nyt tilattu PS5 tulee mahdollisesti ennen tai jälkeen ensi joulun.



EDIT. Tilauksen mukaan toimitus olisi 25.1.2022 alkaen.






Otetaanpa takaisin tämä! 🙂> Eli tässä on kyseessä siis tämä tarjous, joka koskee verkkokaupan kautta tehtyjä uusia määräaikaisia laajakaistatilauksia. 


Ja kun se määräaikainen laajakaistatilaus tehty teidän puhelinmyyjänne kautta ja "pakotettuna", niin tuo tarjous ei koske esim. itseäni? Ei oikein mallikasta toimintaa taaskaan Telialta.

 



@paavalipohja  kirjoitti:


Ja kun se määräaikainen laajakaistatilaus tehty teidän puhelinmyyjänne kautta ja "pakotettuna", niin tuo tarjous ei koske esim. itseäni? Ei oikein mallikasta toimintaa taaskaan Telialta.



 






Tarjouksia on meillä monenlaisia. Osa tarjouksista on voimassa kaikissa myyntikanavissa, osa ainoastaan verkkokaupassa tai eri myyntikanavissa, Telia kaupoissa tai asiakaspalvelussa. Tähän vaikuttaa yhtenä kriteerinä esimerkiksi tämän PS5 kohdalla mm. varastosaldon määrä. Pientä määrää laitteita emme voi tarjota suurelle volyymille ja näin ollen kohderyhmät sekä myyntikanavat tällaisissa tapauksissa ovat myös volyymiltaan pienemmät. 



@Katjane  kirjoitti:

Tarjouksia on meillä monenlaisia.



 





Varmasti. Näin 30v asiakkaana olleena toivoisin että tarjoukset joskus kohdistuisi itseenikin. Toistaiseksi ne ovat olleet vaan "yhdenmukaistamisia", yms. Lopputuloksena siis palvelujen poisto ja laskujen kasvu.



PS en varmasti ole yritystä pystyssä pitänyt, mutta jos itse olisin päättävissä elimissä, niin voisin 30v asiakkaana olleelle sen Pleikan vaikka laittaa ilmaiseksi.



 



Edit ReOlivia: Korjattu lainaus paikoilleen



@paavalipohja  kirjoitti:



@Katjane  kirjoitti:

Tarjouksia on meillä monenlaisia.



 





Varmasti. Näin 30v asiakkaana olleena toivoisin että tarjoukset joskus kohdistuisi itseenikin. Toistaiseksi ne ovat olleet vaan "yhdenmukaistamisia", yms. Lopputuloksena siis palvelujen poisto ja laskujen kasvu.



PS en varmasti ole yritystä pystyssä pitänyt, mutta jos itse olisin päättävissä elimissä, niin voisin 30v asiakkaana olleelle sen Pleikan vaikka laittaa ilmaiseksi.






30 vuoden aikana tuotteet ja palvelut ovat paljon muuttuneetkin ja jos "yhdenmukaistamista" ei koskaan tapahtuisi, olisi aika liuta erilaisia tuotteita ja suurin osa hyvinkin pahasti vanhentuneita ominaisuuksiltaan. Olisi kiva, jos voisin lähettää pleikkarin pitkän asiakassuhteen johdosta mutta siihen ei valitettavasti ole mahdollisuuksia. Tuo on todella hienoa ja arvostan sitä, että olet ollut Telialla niin pitkään. 🙏>


Vastaa