@irritus@ kirjoitti:
Kokemus on osoittanut, että Telia selkeästi sijoittaa liittymän siihen laskutusryhmään, joka on lähinnä liittymän tilauspäivämäärää. Lisäksi laskutus ei ala kytkentäpäivänä, vaan tilauspäivänä tai jopa ennen sitä!
Esimerkkejä
tilauspvm |
tilausta lähin laskutus- ryhmä |
aktivointi- pvm |
aktivointia lähin laskutus- ryhmä |
Telian käyttöön ottama laskutus-
ryhmä
|
laskutuksen alkupvm |
11.11.2018 |
23 |
18.11.2018 |
33 |
23 |
11.11.2018 |
|
|
29.05.2019 |
44 |
42 |
24.05.2019 |
|
|
22.07.2019 |
41 |
23 |
11.07.2019 |
11.11.2019 |
23 |
26.11.2019 |
44 |
22 |
10.11.2019 |
11.11.2019 |
23 |
28.11.2019 |
44 |
22 |
10.11.2019 |
Itse asiassa tuossa @PeteLi elokuussa antamassa vastauksessa oli hyvin tiivistetty se mikä tähän vaikuttaa.
"Mikäli käytössä ei aikaisemmin ole ollut mobiililiittymiä, osuu laskutusrytmi myös mahdollisimman lähelle täyttä kuukautta. Sen sijaan, jos käytössä on vaikka vuosiakin sitten ollut liittymiä meillä ja laskutus käynnistyy nyt uudelleen, järjestelmä muistaa edelleen vanhan laskutusrytmin."
Ja toki myös tämä toinen pointti kannattaa myös ottaa huomioon - "vuosien varrella laskutusryhmiä on pyritty optimoimaan niin, että eri ryhmien välillä ei olisi mittavia eroja asiakasmäärässä."
Tämä vajaan kuukauden myyminen täydellä hinnalla oli yksi iso syy siihen miksi vaihdoin kolme liittymää pois Telialta. Rahallinen arvo ei tainnut olla kuin reilun 10 €, mutta *******uksi tulemisen tunne jäi. Hassua että lopettaessa onnistui hyvin laskea päiväkohtainen summa. Toisella operaattorilla myös avatessa.
Ja sama meno jatkuu myös meidän osoitteessamme. Laskutusjakso 26.11-11.12 ja telia laskuttaa minulta koko kuukauden hinnan. Toivottavasti kaikki black fridayna liittymän ottaneet tarkistavat laskunsa, koska telialla ei ole aikomustakaan osittaa liittymää oikeaksi. Asiakaspalvelija jauhaa puuta heinää, ei suostu korjaamaan laskua oikeaksi. Mukava *******uksen maku jäi suuhun ja rahat meni tietysti kahdesta liittymästä puolelta kuulta telian taskuun.
Hyvä telia! Ei ikinä enää!