Skip to main content

Olen ollut Telian ja kaikkien  sen esiasteitten asiakkaana n, 33 v.



On ollut järkyttävää seurata kehitystä.



Tietysti on tullut uusia palveluita.



 



Kuitenkin asiakaspalvelu on mennyt ihan *******elleen.



Asiakkaiden pitäisi hoitaa omaa liittymää koskevat jutut tietokoneella.



 



Mitään moraalia ei ole Telialla.



Olen pari vuotta valittanut kun puhelut ei toimi



keskellä Mäntsälää.



Perjantaina 4.1. paloi käämi kun minulle soitettiin työpaikasta.



Puhelu katkeili ja asia jäi kesken.



Vastaus oli : tutkitaan, tutkitaan



 



Tänään kysyin suoran kysymyksen,



voidaanko vika korjata vai ei.



Kenelläkään ei ollut kanttia vastata, ihan *******ahousuporukkaa.



 



Yritin löytää vastuuhenkilöä, no luck



Yritin soittaa firman päjohtajalle, Viron ihmeelle.



No luck, ei voi jättää edes soittopyyntöä.



 



Meikäläisen tyhmässä päässä se tarkoittaa, että yhtiöllä 



on noussut ******* päähän ja on muuta salattavaa.



 



Jos Telia ei halua palvella yksityisasiakkaita niin kertoisivat suoraan.



Olen soittanut parin vuoden aikana kalliita puheluita satojen Eurojen edestä.



Hyvitetäänkö ? En usko.



 



Yksinkertainen kysymys: VOIKO VIAN KORJATA ???



Ylimielinen vastaus: TUTKITAAN !!



Ei mitään yhteydenottoa,



 



Miltä kuulostaa yhtiön moraali muiden yhteisön käyttäjistä



Kerron jatkossa vielä huonompia kokemuksia.



Tämä on akuutein homma



 



Edit EssiJn: muokattu otsikko

Hei  ja lämpimästi tervetuloa Yhteisöön! Muistathan, että täälläkin on tarkoitus keskustella hyvässä hengessä ja asiallisesti. 



 



Kiitos palautteestasi asiakaspalvelua koskien. Ikävä kuulla, että sinulla on huonoja kokemuksia. Asiakkaat ovat meillä ykkössijalla, mutta ehdottomasti parantamisen varaa toki on, ja otamme mielellämme kehitysehdotuksia vastaan. Mitä tulee tuohon asioiden hoitamiseen tietokoneella, niin mahdollisuus pystyä hoitamaan omia tilauksia ja palveluita itse on tullut suoraan asiakkailta. Eri väyliä onkin useita, ja totta kai asiakaspalveluumme voi myös aina olla yhteydessä esimerkiksi puhelimitse tai vaikka vierailemalla Telia kaupassa, mikäli se on niin itselle mukavampaa :smileyhappy: 



 



Sitten vielä tuohon itse asiaan, eli kuuluvuuteen. Toistuuko tuo huono kuuluvuus myös muilla puhelimilla? Jos vain mahdollista, niin pätkintätilanteista kannattaa ehdottomasti kerätä tarkkoja esimerkkejä ja kirjata esimerkiksi kellonaika ja sijainti ylös, jos pätkimistä tapahtuu muillakin laitteilla, niin pääsemme tutkimaan tilannetta tarkemmin. Mikäli olet jättänyt meille jo kuuluvuuspalautetta (voit tehdä sen esimerkiksi tällä lomakkeella), uusista parannuksista ilmoitetaan sinulle tekstiviestitse. Aina meillä ei ole valitettavasti ole antaa tilanteeseen suoraa vastausta, mutta tutkimme kyllä varmasti meille annetut palautteet. Verkon parannukset tehdään muun muassa asiakkaiden palautteiden mukaan.



 



Mäntsälään on tehty viime vuonna 7 verkonparannusta, ja tällä hetkellä Mäntsäläntien suunnille on suunnitteilla vielä muutama parannus. Verkkokartasta pääset katsomaan tuota kuuluvuustilannetta tarkemmin, ja esimerkiksi tänne listataan paikkakunnittain uusia verkkoparannuksia. Jos sinulla on antaa jotakin tarkempaa maamerkkiä, niin voimme täälläkin tarkistaa tuota kuuluvuustilannetta lähemmin oikeasta paikasta.



 



 



 



 


Hei @EssiJn



 



Kiitos kommentistasi.



Vai on tullut asiakkailta pyyntö voida hoitaa asioita VAIN tietokoneella ?



Höpöjuttuja. Miten voit kertoa tuollasta huuhaata.



 



Tämä teidän "yhteisö" on näköjään ihan onnellisten otusten kerho tms,niinkuin eräässä lasten laulussa kerrottiin ( omituisten . vrt.Jope Ruonansuu).



Mitään kriittistä ei saa kirjoittaa.



 



Et halunnut tuoda esille pääongelmaa.



Vika on kestänyt kaksi vuotta.



Vai on ikävä kuulla.



No eipä ole ollut ikävä kuulla korjauksesta vastaavien mielestä.



Pari vuotta on ollut hoitamatta



 



Mainitsit tuossa Telia kauppojen palvelun hymynaaman kanssa.



Ei olis kannattanut.



Viime keväänä menin ostamaan Nokia puhelinta Hyvinkään Teliamyymälästä.



Siellä ei ollut.



Myyjän kanssa sovittiin seuraavaa: Lahden myymälässä on. Ei voi soittaa Lahteen.



Meili Lahteen, poikani voi noutaa koska asuu Lahdessa.



Poikani meni hakemaan, Lahdessa ei tiedetty mitään.



Menin seuraavana päivänä Lahteen , ei ole puhelinta.mitään tietoa ei ollut tullut



Samana päivänä digiboxi hajosi kun tulin kotiin



Kun myymälään on vaikea soittaa niin ajattelin että Hyvinkäältä löytyy digiboxi.



Ajelin sinne , ei ollut.



Ajoin siis noin 350 km ihan turhaan Telian sekasysteemin takia + poikani  turhat ajelut.



 



On parempi @EssiJn, ettet ala esittämään mitään teknisiä neuvoja, uskon, ettei sinun pätevyys riitä. Parin vuoden "tekniset" neuvot tekniikan puolelta ovat vieneet jo hermoni huonoon



kuntoon.



Olen kuullut jo höpinät,mastojen rakentamisesta.



Uskon, että on rakennettu.



 



Puheluni kuitenkin katkeilevat.



Katkot estävät ammattini harjoittamista, onko kohtuullista.



Kuka hyvittää??



 



 Edit ReOlivia: Korjattu tägäys



 



 


Hei !



 



Ihan näin alkuun nyt mainittakoon, että olen itsekin asiakas kuten sinäkin. Minulle toki kävisi hyvin, että asiat hoidettaisiin vain tietokoneella, mutta eiköhän palautteen myötä ole enemmänkin mahdollistettu sähköistä asiointia perinteisten kanavien rinnalle. Itse tosiaan olen tottunut hoitamaan kaiken netissä ja aina ärsyttääkin, jos jotain asiaa ei voikaan hoitaa netissä. Toki meitä on moneen junaan.



 



Kyllä näiden puheluiden katkeamisten ym. takana yleensä on tekniset syyt. Mutta tekninen syy voi hyvinkin liittyä tiettyyn puhelinmalliin tai jopa SIM-kortissa voi olla vikaa! Ei näitä perinteisiä "oletko käynnistänyt laitteen uudelleen" tai "oletko kokeillut eri laitteella" hokemia hoeta huvin vuoksi. Suuren osan ongelmista ne nimittäin ratkaisee. Ja juuri niitä ongelmia operaattori ei pysty mitenkään ratkaisemaan, vaikka tutkisi asiaa miltä kantilta.



 



Itsellänikin on nyt ollut selvityksessä satunnaiseen 4G:n katkeiluun liittyvä ongelma jo monta viikkoa ja kovassa seurannassa liittymät. Tein häiriöilmoituksen tuolla ylemmässä viestissä mainitulla lomakkeella ja parin päivän päästä sain puhelun, jossa kysyttiin lisätietoja. Kerroin lisätietoni, katkeamisen ajankohdat, kaikki laitteet millä tätä tapahtuu, kaikki sijainnit missä tätä tapahtuu ja kaikki liittymät millä sitä tapahtuu. Asiakaspalvelija kirjasi siitä vikailmoituksen järjestelmään ja nyt olen saanut sähköpostilla väliaikatietoa vian selvityksen etenemisestä taikka sitten tarkentavia kysymyksiä.



 



Eli vinkkinä muillekin, että vikaa kannattaa omatoimisesti yrittää rajata mahdollisimman paljon ja kirjata ylös kellonaikoja ja sijainteja, missä vika esiintyy. Ja oman vikani kohdalla oli tärkeää, että olin toistanut vian usealla päätelaitteella ja ne kaikki käyttäytyivät samalla lailla vaikka olivat eri merkkisiä. Kaikki nämä auttaa vian ratkaisemisessa. Joskus pienikin yksityiskohta voi olla ratkaisevassa asemassa.


@jessenic tuossa hyvin tiivistikin, miten mobiiliverkon hitautta kannattaa ryhtyä selvittämään. Itsekin olen asiakas siinä missä sinäkin. Mäntsälä on minulle jossain määrin tuttua seutua ja voinkin todeta, että paikoitellen Telian verkko kaipaakin päivityksiä. Keskusta-alueella on joitain hidastelevia kohtia ja sitten kun lähdetään kohti Pornaisia, niin lähestulkoon Halkiaan asti on kovin heikkoa kuuluvuutta. Ainakin Elisalla ja ehkä myös DNA:lla on 4G-tukiasemat Pornaistentien varrella olevassa mastossa, mutta Telialla on siellä vain 2G ja 3G -tukiasemat. Jos satut tolla alueella verkkoa käyttämään, eikä Telialla ole lähiaikoina aikeita päivittää tuota tukiasemaa, niin näkisin nopeimmaksi ja helpommaksi ratkaisuksi asiakkuuden vaihdon toiselle operaattorille. Mainitset, että puhelut katkeilevat, mutta toisaalta jos 2G ja 3G kuuluvat, ei katkeilua pitäisi ilmentyä - ainakaan jos hommat toimivat.



 



Suosittelisinkin siis tekemään uuden vikailmoituksen tuosta, vaikkakin pari vuotta sitten sellaisen olet jo tehnyt. Asiat ovat voineet muuttua ja ainakin saat selville, onko Telialta tulossa konkreettisia parannuksia käyttöalueellesi. Jos tilanne tuntuu aivan toivottomalta eikä Telialla ole parannusta tulossa, niin voihan sitä kilpailijoiden liittymiä vaikka prepaid-korteilla kokeilla, jospa niistä jokin toimisi paremmin.


Itse Teleoperaattorilla työskennelleenä ja nimenomaan mobiiliverkkojen parissa ja etenkin niiden laatumittauksiin perehtyneenä tiedän tietyissä paikoissa katkeilujen olevan täysin mahdollista johtuen verkkoparametroinnista. Aikoinaan selvitin juuri myös näitä katkeiluongelmia.

 

Verkon kuuluvuus kaikilla eri osa-alueilla 2G/3G/4G voi periaatteessa olla kunnossa, mutta silti jopa pienikin virhe esim. naapurisoluparametroinnissa voi aiheutta täudellisen ja yllättävän yhteyden katkeamisen. Data yhteyksissä se näkyy hidastumisena (data siirto yhtäkkiä pysähtyy), mutta puheluissa jotka ovat nk. "piirikytkentäisiä" se katkeaa melko nopeasti, kun yhteys on poikki. Pieni "odotusaika" on siinä.

 

Ongelma on nykyään entistä laajempi, kun näitä naapuruuksia pitää luoda eri verkkojen välillekin, ei siis pelkästään tietyn verkon sisällä. Väärät naapurisolulistat aiheuttava joskus puhelimen harhautumista sellaiseen tukiasemaan, että se todellisuudessa on liian etäällä. Radiosignaalin kulku on ajoittain "mystistä" ja kaukainenkin tukiasema voi tilapäisesti olla muka hyvä. Yhteyden vaihtuessa tähän se saattaa toimia hetken ok, mutta äkkiä se heikkenee, eikä yhteyttä enää ehditä/voida siirtää toiseen tukiasemaan. Silloin puhelu menee poikki, kun piirikytkentä puretaan. 

 

Näitä ongelmia ei voida riittävästi selvittää etänä tietokoneen avulla, koska verkkosuunnittelun pohjana oleva maantieteellinen malli ei täysin vastaa käytäntöä. Nämä on paikat on "ajetava" testissä paikan päällä ja tutkitava miten ja mihin yhteys on toiminnassa. Olen aikoinani useita ongelmapaikkoja ja suoranaisia virheitä verkkosuunnitteluun korjauttanut "kentältä" käsin.


Vastaa