Skip to main content

Kytkentämaksu

  • February 1, 2021
  • 8 kommenttia
  • 491 katselukertaa

Hei, ensimmäisessä laskussa on kk+kytkentämaksu, mutta näitä ei ole eroteltu.

Kuinka paljon kytkentämaksu on?

8 kommenttia

kiisseli67
Virtuaalihahmo
Forum|alt.badge.img+7
  • Virtuaalihahmo
  • February 1, 2021

Hei @JeriLehtinen ja tervetuloa Telian yhteisöön!

Yleensä liittymien kytkentämaksu on 5e, riippuen tietenkin mikä liittymä sinulla on. Täältä kumminkin lisää tietoa : https://www.telia.fi/asiakastuki/hinnastot/palveluhinnasto 


Forum|alt.badge.img
  • Savumerkittäjä
  • February 5, 2021

Mullakin on saldo ajalta 04.02.2021 - 05.02.2021 27,02 €. Tilausvahvistuksessa liittymän kustannus oli 19,90 €/kk + 5 €. Muut maksut kohdassa siirrettyjä maksuja on 7,13 €, 5,00 € on kytkentämaksu, mutta mistään erittelystä ei selviä tämän 2,13 €n peruste. Jos kyseessä on soitot erillisveloitettaviin yritysnumeroihin, niin olisi suotavaa eritellä ne, kun ovat kuitenkin tiedossa.


Purnipsi
Somettaja
Forum|alt.badge.img+8
  • Somettaja
  • February 5, 2021

@RaasuUkko@  kirjoitti:

Mullakin on saldo ajalta 04.02.2021 - 05.02.2021 27,02 €. Tilausvahvistuksessa liittymän kustannus oli 19,90 €/kk + 5 €. Muut maksut kohdassa siirrettyjä maksuja on 7,13 €, 5,00 € on kytkentämaksu, mutta mistään erittelystä ei selviä tämän 2,13 €n peruste. Jos kyseessä on soitot erillisveloitettaviin yritysnumeroihin, niin olisi suotavaa eritellä ne, kun ovat kuitenkin tiedossa.


Hei,

ainakin minun laskussa on käyttömaksut (yritys- ja palvelupuhelut) erikseen eritelty. Voisiko siirretyt maksut olla esim. vanhan liittymän veloitus siltä ajaltua, kun laskukausi oli lähtenyt käyntiin, ja vaihdos toiseen tehtiin?


Forum|alt.badge.img
  • Savumerkittäjä
  • February 5, 2021

@Purnipsi@  kirjoitti:

@RaasuUkko@  kirjoitti:

Mullakin on saldo ajalta 04.02.2021 - 05.02.2021 27,02 €. Tilausvahvistuksessa liittymän kustannus oli 19,90 €/kk + 5 €. Muut maksut kohdassa siirrettyjä maksuja on 7,13 €, 5,00 € on kytkentämaksu, mutta mistään erittelystä ei selviä tämän 2,13 €n peruste. Jos kyseessä on soitot erillisveloitettaviin yritysnumeroihin, niin olisi suotavaa eritellä ne, kun ovat kuitenkin tiedossa.


Hei,

ainakin minun laskussa on käyttömaksut (yritys- ja palvelupuhelut) erikseen eritelty. Voisiko siirretyt maksut olla esim. vanhan liittymän veloitus siltä ajaltua, kun laskukausi oli lähtenyt käyntiin, ja vaihdos toiseen tehtiin?


Ei voi, koska tämä on ensimmäinen liittymä Telialta ikinä. Tuskin Telia Elisan liittymämaksuja perii?


Purnipsi
Somettaja
Forum|alt.badge.img+8
  • Somettaja
  • February 5, 2021

No tosiaan ei Telia Elisan laskuja peri, sentään vielä ainakaan. Hymiö Onnellinen

 

Kokeilisin kysyä Chat-aspalta mistä tuo muodostuu. Täällä Yhteisössä kun ei pystytä asiakastietoja tutkimaan ja tuo vaikuttaa vahvasti olevan jostain sellaisesta kiinni.


SannaMKoo
Moderaattori
Forum|alt.badge.img+6
  • Moderaattori
  • February 5, 2021

@RaasuUkko@  kirjoitti:


Ei voi, koska tämä on ensimmäinen liittymä Telialta ikinä. Tuskin Telia Elisan liittymämaksuja perii?


Juu ei missään nimessä peritä Elisan liittymämaksuja kuten @Purnipsi totesi 😁>

 

Asiakassivujen chatista voimme tosiaan nopsaa vilkaista mitä "siirrettyjä maksuja" siellä on, mutta se tuli vielä mieleeni, että onko sinulla mitään muita palveluita meiltä tuon liittymän lisäksi? Siirrettyihin maksuihin menee monesti joku kuukausimaksultaan edullinen palvelu, joka ei ylitä kuukausittaista laskutusrajaamme. Sähköisillä laskuilla laskutusraja on 10 euroa, eli jos jonkun palvelun kuukausittainen saldo ei ylitä tuota, emme sen kuun osalta lähetä laskua vaan saldo siirtyy seuraavalle kuukaudelle. Joissain palveluissa siis lasku voi lähteä kahden tai kolmen kuukaudenkin välein.


Forum|alt.badge.img
  • Savumerkittäjä
  • February 6, 2021

@SannaMKoo@  kirjoitti:

@RaasuUkko@  kirjoitti:


Ei voi, koska tämä on ensimmäinen liittymä Telialta ikinä. Tuskin Telia Elisan liittymämaksuja perii?


Juu ei missään nimessä peritä Elisan liittymämaksuja kuten @Purnipsi totesi 😁>

 

Asiakassivujen chatista voimme tosiaan nopsaa vilkaista mitä "siirrettyjä maksuja" siellä on, mutta se tuli vielä mieleeni, että onko sinulla mitään muita palveluita meiltä tuon liittymän lisäksi? Siirrettyihin maksuihin menee monesti joku kuukausimaksultaan edullinen palvelu, joka ei ylitä kuukausittaista laskutusrajaamme. Sähköisillä laskuilla laskutusraja on 10 euroa, eli jos jonkun palvelun kuukausittainen saldo ei ylitä tuota, emme sen kuun osalta lähetä laskua vaan saldo siirtyy seuraavalle kuukaudelle. Joissain palveluissa siis lasku voi lähteä kahden tai kolmen kuukaudenkin välein.


Näköjään liittymän ensimmäinen maksukausi oli 1.-3.2. ja uusi maksukausi alkoi 4.2., joten tuolta kolmelta ensimmäiseltä päivältä kertyi saldoa 2,13 €. En nyt lähde ihmettelemään laskukaavaa.


Katjane
Moderaattori
Forum|alt.badge.img+6
  • Moderaattori
  • February 6, 2021

@RaasuUkko  kirjoitti:

 

Näköjään liittymän ensimmäinen maksukausi oli 1.-3.2. ja uusi maksukausi alkoi 4.2., joten tuolta kolmelta ensimmäiseltä päivältä kertyi saldoa 2,13 €. En nyt lähde ihmettelemään laskukaavaa.

Ensimmäinen laskutuskausi saattaa tosiaan jäädä lyhyeksi ja summa kun jää allle 10 euron ei laskua siitä lähetetä vaan se siirtyy sitten seuraavalle laskutuskaudelle. Laskutuskaudet saattavat vaihdella 28-31 päivän välillä, ja tuo päiväkohtainen summa lasketaan meneillään olevan laskutuskauden pituuden mukaisesti.

Laskutusryhmiä on useampia ja oma laskutusryhmä on kerrottu laskussa. Vuoden 2021 laskutusaikataulun voit tarkistaa täältä.