Hei, kesäkuun puolessa välin kaupattiin langatonta laajakaistaa, jossa luvattu miniminopeus 10Bbit/s. Sellainen tuli ja toiminut hyvin. Myyjä kyseli netin käytöstä ja kerroin mm että silloista laajakaistaa ei viedä kodin ulkopuolelle. Mökillä on oma reititin. Tähän tarjoukseen kuului uusi reititin ja sim-kortti. Puhelimessa vielä varmistin, että minun ei tarvitse tehdä mitään ylimääräisiä asioita. Kun laitan uuden päälle niin vanha liittymä ”menee mykäksi”. Ei mennyt kuin Strömsössä vanhan liittymän kanssa, tänään irtisanoin liittymän ja heinäkuulta tulee jonkinnäköinen laskukin. Oma Teliasta näin, että liittymä siirtyi vielä heinäkuulle, siitä ihmetys alkoi. Innokkaille myyjille palautetta, että perusasiat tulee selvittää. Jos ja kun myyntipuhelut nauhoitetaan, niin sisäisen laadunvalvonnan olisi hyvä käydä niitäkin läpi. Tuskin oon ainut, jolle käynyt näin.
Tervetuloa Yhteisöön @Pekkis11. Mukavaa että löysit tiesi tänne!
Eipä todellakaan mennyt kuten Strömsöössä tuo liittymän vaihto. Harmillinen juttu kieltämättä. Nyt en tässä kohtaa osaa sanoa onko myyjä sitten "ylimääräisten asioiden tekemisellä" käsittänyt että kyse on uudesta liittymästä vai mitä tuossa on tapahtunut. Joka tapauksessa vanhan liittymän irtisanominen olisi ehdottomasti pitänyt varmistaa ja näin yleensä tehdäänkin. Omasta puolestani pahoittelut että liittymä on jäänyt voimaan. Tässä julkisella keskustelufoorumilla emme pääse syvällisemmin tietoihisi käsiksi, jotta voitaisiin kurkata miten tuo veloitus menee. Ehkä kannattaa vielä asiakaspalvelun kautta varmistaa (ellet ole jo niin tehnyt), että onko tuo tuleva veloitus vanhasta kaistasta tosiaan aiheellinen. 🤔>
Hei,
voisitko hieman tarkemmin kertoa, mitä yrität tehdä, kun "vanha menee mykäksi" ? Onko sinulla siis:
- kaksi eri modeemia?
- kaksi liittymää, SIM-kortteja?
- kun laitat uuden päälle (mihin?), niin missä vanha silloin on ja mitä sille siis tapahtuu?
- jos siis käytössä on jokin modeemi, mokkula, reititin, niin oletko yhdistänyt laitteet siihen johdoilla vai langattomasti?
Hei, myyntipuhelusta ymmärsin että kun uusi laajakaistareititin otetaan käyttöön, niin vanha reititin ja liittymä poistuu käytöstä automaattisesti. Myyntipuheena oli myös argumentti, että tämä uusi liittymä on vain noin euron kalliimpi kuin nykyinen.
Tämä juttu on tänään saatu loppuun ja asia osaltani on kunnossa. Liittymä (vanha) on irtisanottu ja päällekkäinen laskutus hyvitetty. Kiitos Telian Chattiin Mikaelille.
@Pekkis11 kirjoitti:
Hei, myyntipuhelusta ymmärsin että kun uusi laajakaistareititin otetaan käyttöön, niin vanha reititin ja liittymä poistuu käytöstä automaattisesti. Myyntipuheena oli myös argumentti, että tämä uusi liittymä on vain noin euron kalliimpi kuin nykyinen.
Tämä juttu on tänään saatu loppuun ja asia osaltani on kunnossa. Liittymä (vanha) on irtisanottu ja päällekkäinen laskutus hyvitetty. Kiitos Telian Chattiin Mikaelille.
Hyvä kuulla, että asia on saatu käsiteltyä ja päätökseen! Kiitos vielä, kun tulit asiasta tänne ilmoittamaan. 🙂>
Vastaa
Rekisteröidy
Onko sinulla jo tili? Kirjaudu sisään
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.