Skip to main content
Tervehdys

Tyytyväisenä asiakkaana useamman vuoden, joudun nyt hieman muuttamaan omaa kantaani. Tähän asti useiden liittymien, Sonera Viihteen ja kytkylaitteiden laskutus on toiminut moitteettomasti. Kaikki laskut on näkyneet Omilla Sivuilla selkeästi ja helposti luettavasti. Kunnes juuri ostin öbaut 2kk uuden puhelimen. Nyt lasku oli "kuulemma" tullut paperilaskuna, jota en koskaan ollut saanut. Sain kyllä toisen laskun, jossa oli 2kk maksut puhelimesta.

Ostin puhelimen liikkeestä ja mitään puhetta ei ollut, että nykyinen Sonera Finance lähettää laskunsa PAPERINA. Haloo, me elämme 2014. Paperilasku? Nyt joutuu erikseen menemään Omille Sivuille, että tämä lasku tulee sähköisenä. Ilmeisesti vielä sähköpostiin? Kun vasta nyt sen muutoksen tein, kun olin yhteydessä Soneran asiakaspalveluun puhelimitse, ja sain ohjeet.

No, maksetaan nyt sitten 1,90€ + 5€ muistutuksesta ja paperista. Aiemmin kaikki laitteet meni Omien Sivujen kautta nähdyissä laskuissa. En normaalisti valita kovinkaan helpolla, mutta nyt vähän jäi karvainen maku tästä hässäkästä ja varsinkin kun en itse ole saanut riittävää ohjeistusta Soneran liikkeessä. Suomesta kun olen poissa puolet vuodesta, niin ihan hieno homma. Onneksi palasin kotiin sopivasti, ennen kuin olisi mennyt johonkin perintä juttuihin jne.

Tulevaisuudessa ostan laitteeni muualta. Enkä enään "kytkyinä" jne..

Janne
Moikka -Janne-,

no jopas on tässä ollut hässäkkää.

Rahoituslaitteet ovat ihan oma tuotealueensa, jolloin nämä siis laskutetaan erikseen. Mahdolliset laitesopimuslaitteet, eli nämä kytkyt toimivat siis siten, että ihan tuossa puhelinlaskussa laskutetaan laitemaksut.

Rahoituslaskuista ensimmäinen tulee paperiversiona, joka on maksuton. Tämän perusteella voi tehdä sähköpostilaskukytkennän taikka omassa verkkopankissaan E-laskun. Sähköpostilaskun kytkennän voi Omilla Sivuilla tehdä myös ennen ensimmäistä laskua. Omilla sivuilla Rahoituslaitteiden laskut ovat nähtävissä Sonera Tunnuksen avulla siellä ihan omassa Rahoitus -osiossa
Tietenkin Kaupassa olisi tästä pitänyt mainita.

Missä liikkeessä asioit? Mielellämme lähetetään sinne tämän asian tiimoilta palautetta.

Minä hankin myös puhelimen kk laskutuksella. Nyt tulee Soneralta erikseen puhelinlasku ja laitelasku ja molemmissa eri eräpäivät kun ennen ne oli yhdellä samalla laskulla ja eräpäivä aina kuukauden lopussa ja oli helppo maksaa kun kaikkien muidenkin laskujen eräpäivät ovat minulla kk lopussa. Nyt laitemaksun eräpäivä on eri kuin puhelinlaskun mikä on huono asia. Miksi niiden eräpäiviä ei Soneran puolesta omille asiakkaille synkronoida samoiksi? Toinen heikennys on on laitemaksun kohdalla kun menet omilta sivuilta sitä maksamaan, niin lasku täytyy aina ensin tulostaa paperille koska siellä ei ole mahdollisuutta viivakoodin lukemiseen?


@Kari2015 Ilmeisesti sinulla on aiemmin ollut ns. kytkysopimus, jolloin liittymässä ja laitteessa on ollut yhteinen pakettisopimus, jotka on laskutettu samalla laskulla.



Kun laite on ostettu erikseen, sen laskutus kulkee TeliaSonera Financen kautta, sen vuoksi se ei tule samaan laskuun puhelinlaskun kanssa.



Tuosta laskun maksamisesta, kun maksat verkkopankissa, pystytkö kuitenkin kopioimaan viitenumeron ihan normaalisti? Itse kopioin laskun tiedot, ja siirrän ne toisella välilehdellä sitten pankin maksupohjaan, ettei tarvitse erikseen laskuja tulostella. Ja tietysti yksi vaihtoehto on kytkeä e-lasku, silloin lasku tulee suoraan verkkopankkiin ja sen saa sieltä suoraan hyväksyttyä.


Vastaa