Skip to main content

laskutuskausi

  • February 17, 2017
  • 11 kommenttia
  • 37 katselukertaa

Toi laskutuskausi lähtee hienosti/ovelasti ku avaa uuden liittymän. Itelläki liittymä aukes 18.1...no tikanheitossa mulle osu laskutuskausi 13..elikkäs alaoin maksaa 4.1 vaikka ei ollu liittymääkään... 33 tai 34 kausi ois osunu liittymän avauspäivälle...olisin maksanu vaan käytön mukaan...ja emännällä sama juttu...no huonoo säkää kai...mut se siitä halpuudesta...ja taidamme poistua kohtpuolin...

11 kommenttia

kiisseli67
Virtuaalihahmo
Forum|alt.badge.img+7
  • Virtuaalihahmo
  • February 17, 2017

Hei jeeeep!

 

Tuota laskutuskautta taikka tarkemmin laskutusryhmää voi muokata itselle sopivampaan eräpäivään Omilla Sivuilla https://www.sonera.fi/asiakastuki/ohjeet/Omien-Sivujen-kaytto?id=1324 Laskutustiedot -osiossa tai ottamalla yhteyttä Asiakaspalveluun : https://www.sonera.fi/asiakastuki/Ota-yhteytta siellä on maksuttomiakin vaihtoehtoja yhteydenottoon mm. Omien Sivujen Chat ja https://www4.sonera.fi/palvelu/lomake/yhteydenotto :)


  • Aloittaja
  • Uusi jäsen
  • February 18, 2017

No eräpäivällähän ei o mitään väliä. Mutta se ihmetyttä jos liittymä aukee 18.1 niin eikö laskutuskin pitäis siitä alkaa eikä 4.1. Nyt kuitenkin 2 viikosta täys lasku. Vaikuttaa vähän *******ukselta...

Yleensä oon tottunu että tyhjästä ei tarvi maksaa. Luulis siellä onnistuvan ajanmukainen laskutus. Kuitenkin luulen että laskun myöhästyessä viivästysmaksut tulee heti eli kartalla ollaan...


Sekunti
Somettaja
Forum|alt.badge.img+4
  • Somettaja
  • February 18, 2017

@jeeeep kirjoitti:

No eräpäivällähän ei o mitään väliä. Mutta se ihmetyttä jos liittymä aukee 18.1 niin eikö laskutuskin pitäis siitä alkaa eikä 4.1. Nyt kuitenkin 2 viikosta täys lasku. Vaikuttaa vähän *******ukselta...

Yleensä oon tottunu että tyhjästä ei tarvi maksaa. Luulis siellä onnistuvan ajanmukainen laskutus. Kuitenkin luulen että laskun myöhästyessä viivästysmaksut tulee heti eli kartalla ollaan...


Hei @jeeeep,

 

Sepäs ikävää! :smileyindifferent:

 

Sinulla on avattu liittymä 18.1 niin siihen sisältyy tuon tammikuun kk-maksu. Suosittelen olemaan yhteydessä Soneran asiakaspalveluun. Sitä kautta sinulla saattaa olla mahdollisuus saada pieni hyvitys seuraavassa laskutuksessa tammikuun osalta ja kuten @kiisseli67 mainitsi niin sinulla on oikeus muokata itsellesi sopivaksi eräpäivä laskutusryhmästä :)

 

PS. voit hakea maksuaikaa laskullesi Omilla Sivuilla, jossa voit siirtää laskun summan kahteen erään tai siirtää koko laskun summan maksupäivää (5€ / maksusopimus)


  • Aloittaja
  • Uusi jäsen
  • February 18, 2017

Onneks ei avattu 31.päivä...ois tullu kallis päivä. Ja eräpäivällä ei väliä...maksettu jo. Ja vaihdetaan...


  • Aloittaja
  • Uusi jäsen
  • February 18, 2017

Ja tonne asiakas niin sanottuun palveluun aika turha yrittää yhteyksiä, jos ei koko viikkoo aikaa rimpuutella. Töihinkin kerittävä.


Sekunti
Somettaja
Forum|alt.badge.img+4
  • Somettaja
  • February 18, 2017

@Sekunti kirjoitti:

@jeeeep kirjoitti:

No eräpäivällähän ei o mitään väliä. Mutta se ihmetyttä jos liittymä aukee 18.1 niin eikö laskutuskin pitäis siitä alkaa eikä 4.1. Nyt kuitenkin 2 viikosta täys lasku. Vaikuttaa vähän *******ukselta...

Yleensä oon tottunu että tyhjästä ei tarvi maksaa. Luulis siellä onnistuvan ajanmukainen laskutus. Kuitenkin luulen että laskun myöhästyessä viivästysmaksut tulee heti eli kartalla ollaan...


Hei @jeeeep,

 

Sepäs ikävää! :smileyindifferent:

 

Sinulla on avattu liittymä 18.1 niin siihen sisältyy tuon tammikuun kk-maksu. Suosittelen olemaan yhteydessä Soneran asiakaspalveluun. Sitä kautta sinulla saattaa olla mahdollisuus saada pieni hyvitys seuraavassa laskutuksessa tammikuun osalta ja kuten @kiisseli67 mainitsi niin sinulla on oikeus muokata itsellesi sopivaksi eräpäivä laskutusryhmästä :)

 

PS. voit hakea maksuaikaa laskullesi Omilla Sivuilla, jossa voit siirtää laskun summan kahteen erään tai siirtää koko laskun summan maksupäivää (5€ / maksusopimus)


Tuossa pohdin, että eikö sinulle tullut kirjettä kotiin tai annettu Sonera Kaupassa mukaan sopimuksia SIM-kortteineen? Lisäksi käytön mukaan laskututettavaa Soneralla (ja muilla teleoperaattoreilla) ei ole, vaan ainoastaan tuo Sonera Prepaid (nyt 4,90€, norm. 5,90€) ja pienin kk-paketti on Sonera Simppeli alk. 6 kk 4,90€, mutta tähän pakettiin muuttaminen vaatii Soneran asiakaspalvelua :)


Sekunti
Somettaja
Forum|alt.badge.img+4
  • Somettaja
  • February 18, 2017

@jeeeep kirjoitti:

Ja tonne asiakas niin sanottuun palveluun aika turha yrittää yhteyksiä, jos ei koko viikkoo aikaa rimpuutella. Töihinkin kerittävä.


@jeeeep käytössäsi on monta eri asiakaspalvelukanavaa, josta voit valita vapaasti mm.:

 

  • 0200 1 7000 (mpm/pvm, myös jonotusajalta), ma–pe 8–20, la 9–16.30
  • Omat Sivut (24/7 chat-asiakaspalvelu tai yhteydenottopyyntö-lomake jossa on mahdollista toivoa puhelun ajankohta)
  • Facebook (Viesti)
  • Twitter

 

Kaikki löytyvät saman katon alta:

https://www.sonera.fi/asiakastuki/Ota-yhteytta :)


  • Aloittaja
  • Uusi jäsen
  • February 18, 2017

No joo ..niin on!?


  • Aloittaja
  • Uusi jäsen
  • February 18, 2017

Vähä jo jänskättää ku emon lasku saapuu...monestako päivästä mahdetaan maksella...loppukuusta kans avattu. Luulisin että näin hyvällä palveluilla suhteestamme soneraan tulee pitkä ja antoisa!


Sekunti
Somettaja
Forum|alt.badge.img+4
  • Somettaja
  • February 18, 2017

@jeeeep kirjoitti:

Vähä jo jänskättää ku emon lasku saapuu...monestako päivästä mahdetaan maksella...loppukuusta kans avattu. Luulisin että näin hyvällä palveluilla suhteestamme soneraan tulee pitkä ja antoisa!


Olen ollut hyvin tyytyväinen Soneraan tarjoamiin palveluihin jo monta vuotta ja auttanut sen kehittämisessä siinä sivussa :) Asiasta sitten kolmanteen...

 

Täältä löytyy laskutuskausien eräpäivät:

https://www.sonera.fi/asiakastuki/ohjeet/Hyodyllista-tietoa-laskutuksesta?id=1387

 

Kohdasta "Laskutuskaudet ja laskutusrajat" PDF-tiedosto. Laskustasi näet seuraavan laskun eräpäivän ja myös Omien Sivujen etusivulla suuntaa antava ja näihin tietenkin vaikuttaa erilaiset päivitykset ja muutokset liittymiin.

 

Täältä voit tulkita matkapuhelimen laskua:

https://www.sonera.fi/asiakastuki/ohjeet/Matkapuhelinliittyman-mallilasku?id=1391

 

Laskutusryhmää voi tarvittaessa muokata asiakaspalvelun kanssa.


irritus
Tekstaaja
Forum|alt.badge.img+8
  • Tekstaaja
  • February 18, 2017

@jeeeep kirjoitti:

33 tai 34 kausi ois osunu liittymän avauspäivälle


Soneran laskutuskaudet eivät määräydy liittymän avauspäivän, vaan sukunimesi mukaan. Tämä ei itsessään toki ole mikään ongelma. Mutta se, että Sonera laskuttaa vajailta laskutuskausilta täyden kauden hinnan, on huonoa palvelua.

 

Asiasta sentään mainitaan hinnastossa

 

Laskutuskauden pituus on kuukausi. Uusi laskutusjakso alkaa aina kuukausittain samana päivänä (esim. alkaa kuun 8. päivä ja päättyy seuraavan kuun 7. päivä). Ensimmäinen laskutuskausi voi olla pidempi tai lyhyempi. Kuukausimaksua ei laskuteta liittymän avauskuukaudelta lukuunottamatta esimerkiksi puhe- ja tekstiviestipaketteja, joissa kuukausimaksu laskutetaan myös avauskuukaudelta. Liittymän kuukausimaksuun/paketteihin sisältyvien puheluiden ja/tai tekstiviestien käyttämättä jäänyttä osuutta ei hyvitetä asiakkaalle. Alle kuukauden kestävästä asiakassuhteesta laskutetaan 1 kk maksu.

 


@jeeeep kirjoitti:

Vähä jo jänskättää ku emon lasku saapuu...


Jos hänellä on joskus aikaisemminkin ollut saman tuoteryhmän liittymä Soneralta, laskutuskausi pysyy samana kuin joskus ennen.

 

Mikäli hän ei ole koskaan ollut Soneran asiakas ja teillä on sama sukunimi, hänenkin laskutuskautensa alkaa 4. päivä.

 

Jos sukunimi on eri, voitte heittää arpaa. A kirjain alkaa kuun 2. päivä, P noin 11. päivä ja XYZÅÄÖ-kirjaimet 26. päivä.

 


@jeeeep kirjoitti:

Onneks ei avattu 31.päivä...ois tullu kallis päivä.


Ei, juuri sinun tapauksessasi 31. päivä ei olisi ollut se kaikkein kallein. Jos olisit avannut liittymän 3. päivä, silloin olisit joutunut maksamaan 22,90 € yhdestä ainoasta päivästä.